Hehe, ja jeg forstår. Jeg synes det var litt funny dersom det kun var en testtur før vinteren KUN på tørre veier, at du ville kjøpe vinterdekk. Men det er absolutt kjekt å ha muligheten til å lufte den når anledningen byr seg. Man kan jo alltids også håpe på 10-15 minus og bare veier uten salt..Joda. Det går fint med sommerdekk, men det blir en definisjon av "fint".
Jeg kjørte noen ganger min Mini på vinteren "når lengselen ble for stor". Tørre fine kalde vinterveier. Fantastisk lyd når du kaldstarter en gammel Cooper S motor! Sommergummien blir selvfølgelig kald og hard når det er kaldt. Dette krevde at du kjører med måte og ikke har stor fart. Du får sitte i bilen, kjenne lukter og høre lydene. Og selvfølgelig kjenne på bil-følelsen. Det er hyggelig det.
Og det positive er at alt kan forsvares for å holde batteriet og mekanikken i gang. Det har godt av å bli brukt....
Velg en søndag ettermiddag med lite trafikk.
8
Har hatt samme problemstilling selv med "søndagsbilen", spesielt vinteren før jeg kjøpte vinterdekk. Ville egentlig ha piggfritt av samme årsak, kjekt å ha i tilfelle.. Men etter at jeg kjøpte vinterdekk i fjor har jeg kun brukt de en gang - kun til isbanekjøring (heldigvis ble det piggdekk).
Hadde kanskje håpet på å lufte bilen en dag det er masse snø før de har rukket å salte, men det var dårlig med snø i fjor. Ellers legger jeg kjapt om til sommerdekk ift. tørre dager (spesielt sen høst/tidlig vår), men det er jo ekstremt sjelden det ikke er vått av saltet uansett og bilen må stå..