Modellene du skulle ønske ble laget...

Medlem
24. mai 2011
Sted
Bergensområdet
Min klokkeintresse går ikke ut på å ha så mange klokker som mulig, eller å samle på spesielle modeller, eller som investeringer. Jeg ønsker klokker som dekker mine behov best mulig, og målet er å skaffe 4-5 klokker som passer best til min smak til de behovene jeg har. Jeg kom på dette her da jeg fant en replika av en Omega, der de hadde laget en modell som Omega aldri har produsert;
OMG-SMP300M-03.jpg

Samme klokke som 2250 Electric blue, men med samme hvite skive som GW. Chop av heliumsknappen, så hadde det vært MIN klokke.

En annen modell som ville vært MEG, er en Rolex Sub med Navy Blue bezel, hvit skive og index/viserdetaljer i gull samt Rolexkrone også i gull, litt som denne :
1namE0lCiX_a17321-178.jpg

Breitlingens bezel er for lys, og mangler tall. Det siste blir fjollete på et dykkerur, synes jeg.

Hva er DIN drømmemodell som ikke blir laget?

Denne: Rolex GMT Pepsi med keramisk bezel (bilde tatt fra annet forum)

11671012.jpg

Nei, den gikk ut av produkjson for noen år siden. Håper at en ny og oppdatert utgave kommer en gang i fremtiden.

Nei, den gikk ut av produkjson for noen år siden. Håper at en ny og oppdatert utgave kommer en gang i fremtiden.

Håper også denne snart kommer. Men hvis de sliter veldig med å kombinere rødt og blått i keramisk materiale, så hadde det kanskje vært en idè med safirbezel?

Ellers håper jeg Rolex snart kommer ut med 114060.

En moderne take på Rolex' Milsub tror jeg kunne solgt bra :) Ceramic bezel med minuttmarkeringer hele veien rundt som originalen.

Stemmer det, Heuer :)

Kommer den med rød skrift er det en kjempebonus.

En ny versjon av Blancpain FF med No Radiation skive. 42mm diameter. Gjerne med safirglass på baksiden og en liten og diskret power reserve indikator.:)

Kanskje ikke like høyt ambisjonsnivå, men:
SKX007K-Lbr2.jpg

Denne med 7S36-urverk

Tror denne hadde vært en slager med 6R15-verk...
Så kan det kanskje argumenteres at da kan man like godt kjøpe en Sumo eller noe annet isteden, men jeg liker formen og uttrykket til 007-en!

Hadde jeg fått en Rolex Explorer II med...

Både kasse og KRONESTØRRELSE som på en god gammel submariner, samt den samme WR så hadde jeg vært meget happy... Den lille pinglete krona ødelegger så mye...