Modifisere Speedmaster

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Det er mange Speedmastere her på sonen. Er det noen som har vurdert å modifisere den? Ofrei har delene, og en habil, lokal og service minded urmaker bør kunne utføre arbeidet.

Jeg har søkt litt, og det er to modifikasjoner som ser fristende bra ut:

Panda dial. Her er jeg veldig usikker på hvilke hender jeg skulla valgt.

ofrei.com-ome861dial6.jpg

Her er en versjon med sort chrono sekundviser, hvite subdials visere, og silver time/minutt viser.

6329254358_137b181e74_z.jpg

Samme oppsett, men med silver chrono hand.

DSC02868.jpg

Eller den klassiske varianten med 6 silver hands:

794173d1345211222-white-face-speedmaster-white-speedy.jpg

En annen modifikasjon som frister er å bare ta et enkelt skivebytte å få en pre-moon variant med applied logo:

dial-1-1861.jpg

Her kunne man også valgt dauphine hender og fått mer lik "first Omega in Space":

645391d1331136247-basel-2012-press-release-speedmaster-first-omega-space-sp65_speedmaster_le_first_omega_in_space_311.32.40.30.01.001.jpg

Første skritt er jo først å gå til anskaffelse av en Speedmaster... Men uansett veldig kjekt å forske på dette :D

Har ingen Speedmaster, men skulle jeg hatt en måtte det være en med panda-skive. Helt fantastisk.

Jeg tenker viserne bør være ensfarget, eller sølv med hvite subdials-visere.

Tror det kunne vært en fin combo med hvite subdials visere, og svarte (med lume) time/minutt og chrono hand.

Bare å bestille en panda dial i løs vekt før de blir sluttsolgt! Speedmaster vil alltid være tilgjengelig :D

Jeg har en en Speedy panda og elsker den. Har den på nå faktisk... :)

Når det gjelder visere: Jeg har en liten (ørliten) greie med panda-skiva. Det kan være litt vanskelig å se sølv-visere med hvitt som bakgrunn. Så hvis muligheten er der for sorte visere hadde jeg nok gått for det. Et lite forbehold må vel være hvis det ser innforj.... stygt ut. Da lider man og velger sølvfargede visere! :)

Jeg stemmer for hvite visere på subdials, sølv time/minutt visere og sort chrono sekundviser av disse du har foreslått her.

Har du vurdert å bytte ut chrono sekundviser med en rød viser, à la 'Alaska Project'? Men fortsatt hvite visere på sorte subdials og sølv time/minutt visere. Leker med tanken på å modifisere enn Speedy selv, hvis jeg ikke får tak i en "original" eller ferdig modifisert med pandadial - og da er dette en mulighet jeg tror kunne blitt tøff :)

Jeg stemmer for hvite visere på subdials, sølv time/minutt visere og sort chrono sekundviser av disse du har foreslått her.

Har du vurdert å bytte ut chrono sekundviser med en rød viser, à la 'Alaska Project'? Men fortsatt hvite visere på sorte subdials og sølv time/minutt visere. Leker med tanken på å modifisere enn Speedy selv, hvis jeg ikke får tak i en "original" eller ferdig modifisert med pandadial - og da er dette en mulighet jeg tror kunne blitt tøff :)

Nei, men tenkte tanken på å bruke orange chrono sekundviser.

Jeg tror man bør ha en original Speedmaster og en franken :D

Skal du først begynne å modde så må vel alt være lov? Hva med rød som på Alaska? Eller blå på reim med blå søm?

+1 Til enda en Speedy...

Ideelt sett en original vintage pre-moon og en nyere som man kan leke med... :D