Modifiserte Rolex

Hehe... En gul sub er jo ikke helt utenkelig synes nå jeg, hadde vært artig for så vidt.
Selv om litt av sjarmen med Rolex er det samme som med en 911, min c4s var jo ganske forskjellig fra en 30 år gammel 911 men samtidig kunne du lett se hva det var uten å måtte se to ganger. Fint at de tar vare på litt av DNA og er litt konservative. I en verden med blogger og youtuber og hvor konservatisme nesten er et skjellsord er det sjarmerende med noen som går andre veien.

Jeg mener forøvrig at folk må få gjøre hva de vil med klokkene sine, men jeg synes det gir en litt dårlig smak i munnen når man modifiserer en klokke til 50' til noe som ser ut som en klokke til 240'.

Men orker ikke ta den diskusjonen på nytt, jeg vet mange er uenige og det er greit - og jeg er åpenbart farget av at jeg eier en sub som kom blå fra fabrikken :p.

Blå? Kult! Er det en 116619?

Blå? Kult! Er det en 116619?

Jepp :)

null-1122.jpg

Er det ikke et par her inne som har noen stilige modder? Husker ikke helt hvem, men er det @JoLu sin explorer som har den stilige graveringen? Mener å huske at det var en annen 14060 med rød sekundviser og mil-sub bezel @Frode? Legg gjerne inn bilder. ;) ....................................................

@rambutan

Mener du denne? :)

IMG_1779_zpsa9e69042.jpg

IMG_1779-2_zpsbf9c299f.jpg

Har desverre ingen ferske bilder. Skal på ski i helgen, kansje blir det noen bilder av 14060'en i snøen.

Frode.

Redigert av en moderator:
Modding

Synes noen av mod'ene her er vellykkede, falt for rød sekundviser på sub, dette hadde vært fint på min 114060 men har fått intrykk at de fleste ad'er ikke er positive til å modde så hvor kan jeg henvende meg da ? Noen medlemmer på forumet som kan og vil ta en modde-jobb ?
:cool:

Kjempeartig å modde med orginale deler- spes på Rolex, hvor det kan være vrient å få tak i løse orginaldeler såfremt du ikke har uret selv. Å modde for å få det til å se ut som en dyrere orginal er blodharry... Orginale fRaNkEn er tøft.

Hva syns dere om denne (spesielt fargen på GMT-viseren, fjerning av cyclops er mindre interessant)? Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Jeg anser ikke meg selv som purist (tror jeg), men det er noe som skurrer, til tross for at ideen er spennende...

Hva syns dere om denne (spesielt fargen på GMT-viseren, fjerning av cyclops er mindre interessant)? Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Jeg anser ikke meg selv som purist (tror jeg), men det er noe som skurrer, til tross for at ideen er spennende...

For meg er begge deler en helt grei modding av en Tool Watch. Lesbarheten til Home Time blir hinsides mye bedre.

Frode.

"Zenith" Daytona er et av mine favorittur, men jeg har aldri vært noen stor tilhenger av polerte midtledd. De første utgavene av 16520 ble levert med helbørstet lenke, dessverre koster disse en liten formue. Løsningen ble å kjøpe en nyere 16520 og kjøpe til en nyere lenke som ble sendt til børsting. Resultatet ser dere her. (Selvsagt kunne jeg sendt orginallenken til børsting, men nå beholder jeg den i opprinnelig stand og får SEL på kjøpet)

Redigert:
"Zenith" Daytona er et av mine favorittur, men jeg har aldri vært noen stor tilhenger av polerte midtledd. De første utgavene av 16520 ble levert med helbørstet lenke, dessverre koster disse en liten formue. Løsningen ble å kjøpe en nyere 16520 og kjøpe til en nyere lenke som ble sendt til børsting. Resultatet ser dere her. (Selvsagt kunne jeg sendt orginallenken til børsting, men nå beholder jeg den i opprinnelig stand og får SEL på kjøpet)

Det er første gang jeg virkelig har fått lyst på en Daytona. Virkelig, virkelig flott!

Mener du denne? :)

IMG_1779_zpsa9e69042.jpg

IMG_1779-2_zpsbf9c299f.jpg

Har desverre ingen ferske bilder. Skal på ski i helgen, kansje blir det noen bilder av 14060'en i snøen.

Frode.

Hva slags rem er det som sitter på denne? Synes den var utrolig kul.
Forøvrig en av de bedre mods jeg har sett.

Her er en variant som har gått motsatt av @flyback, polert lenka til en Hulk. Jeg likte det! En litt pynta sub som får enda litt mer pynt:

Og en 116610"LB". Fint resultat, men for min del blir det litt som å lage en sportsbil av Donalds 313. Ville heller kjøpt en Hulk:

Redigert av en moderator:
Alle modifiseringer av Rolex er grusomt. Og for å sitere Lervik når jeg diskuterte dette på telefon med han. "Det er nesten så jeg vil kalle det fakes"