Hei kjære medasylant (håper du ikke tar dette uttrykket ille opp, det er ment som et kompliment). Denne samlingen er så spesiell at jeg skjønner de flere hundre svar som er tilkommet. Du har nok gjort endel veivalg og utrettet endel ting her i livet, som har gitt deg muligheten til å realisere en slik samling, som for mange her på sonen antakelig vil fortone seg som en uoppnåelig drøm.
Det er dog viktig med drømmer, uansett hvor uoppnåelige de kan synes. Det er litt av det som gir livet mening. Man setter seg små og store mål her i livet, de store målene gir nok en desto større tilfredsstillelse, når man eventuelt når dem. Men, de små målene er også viktige og er med på å fylle ventetiden mellom hver gang man når de store målene. Noen har brukt tiden sin på en slik måte at de etterhvert greier å oppnå relativt sett store mål, innenfor et kortere tidsrom enn tidligere. Dette er en prosess som nok varer livet ut for de virkelige entusiastene og kjennerne innen vår hobby/livsstil.
Man vil nok selv etter å ha oppnådd endel mål, som tidligere fortonte seg som tilnærmet uoppnåelige, stadig glede seg over å ha nådd et nytt mål, vunnet enda en seier, satt seg enda et større mål. Det er dette som skiller "oss vanlige" fra de som virkelig greier å oppnå ting her i livet (sånne som deg?
.
Noen har vært heldige, og har fra tidlig av hatt relativt sett gode kort å spille, mens andre har måttet kaste mang en hånd, før de har fått den virkelig gode hånden med de virkelig gode kortene, som de endelig kan få brukt for å nå et mål, vinne en seier, oppnå en drøm. Uansett, det er dette vi må strekke oss etter, vi må aldri gi opp, aldri si at det ikke kan være mulig å komme til et nytt sted, en ny drøm, en ny seier.
Som Rolex så treffende sier, "A crown for every achievement". Når du et nytt mål, en ny seier, en ny drøm, det er det det handler om. For meg er det å se en slik samling og at noen har realisert dette, en bekreftelse på at man kanskje lever etter en filosofi, som handler om nettopp dette med å nå de små og store målene, de store drømmene. Man kjøper seg ikke en A. Lange bare fordi man har råd til det. Her ligger det nok mye mere bak disse valgene. Jeg bøyer meg i nesegrus beundring