Moore's samling

Det har vært en sannn glede å lese om urene dine og utviklingen av samlingen din @Moore. Kombinasjonen av velformulerte historier og refleksjoner, krydret med utsøkte bilder av herlighetene, har vært en stor inspirasjonskilde :)

Stor takk, @Dr. Fiddy!
Hyggelig at ur, ord og bilder faller i smak.

Kjører nok inn noen suppleringer på bildefronten av samlingen. Har dessverre vært liten tid til pleie av mine "babes" i det siste, men nå begynner ting å stabilisere seg og det gir rom for å ta opp engasjementet litt igjen.

Kjenner det rykker behagelig i shoppemuskelen, men tar det pent og rolig. Det sagt; - særdeles mye fristende vakkert der ute...:eek:
 
Redigert av en moderator:
En liten samledate med mine.....

Utrolig nok, men pleie og småprat med klokkene fant jeg tid til for litt siden.
Dessverre så altfor sjeldent.

Når det først skjer, må det jo gis rom for en liten photoshoot og forevigelse av happeningen.
Posør som man er, både den og den andre; - her noen øyeblikksbilder.
Slik de valgte å legge seg...:eek:



























 
Jeg må vel si at det er veldig sjeldent jeg blir gal av misunnelse, men den A.Lange'n din har gitt meg mange søvnløse netter! Takk for mange flotte bilder!!
 
Kjører nok inn noen suppleringer på bildefronten av samlingen. Har dessverre vært liten tid til pleie av mine "babes" i det siste, men nå begynner ting å stabilisere seg og det gir rom for å ta opp engasjementet litt igjen.

Du fornekter deg ikke @Moore! Dette er bare det ypperste av det ypperste :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg fryder meg hver gang du legger ut nye bilder av disse skjønnhetene. Du har virkelig en fantastisk samling!:)
 
Har ikke lest gjennom hele tråden din Moore, bare 1. post. Å må si at du har noen fantastisk fine klokler i sammlingen din. Mange av klokkene dine ser jeg på som mine favoritter også, så liker stilen din veldig godt med andre ord :)
 
Utsøkt. Som alltid.

Takk for at du deler!

Jeg må vel si at det er veldig sjeldent jeg blir gal av misunnelse, men den A.Lange'n din har gitt meg mange søvnløse netter! Takk for mange flotte bilder!!

Du fornekter deg ikke @Moore! Dette er bare det ypperste av det ypperste :)

Jeg fryder meg hver gang du legger ut nye bilder av disse skjønnhetene. Du har virkelig en fantastisk samling!:)

Og der ble det kvalitet over den e lørdagen også:)

Nydelige klokker/bilder! :cool:

Takk for flotte bilder, av en samling de fleste bare kan drømme om!:D

Har ikke lest gjennom hele tråden din Moore, bare 1. post. Å må si at du har noen fantastisk fine klokler i sammlingen din. Mange av klokkene dine ser jeg på som mine favoritter også, så liker stilen din veldig godt med andre ord :)

Helt fantastisk samling du har der, Moore!

En dag.. ;)


Så mange fantastiske klokker i samlingen din. Her er det helt klart mye å strekke seg etter ;)

Veldig mye flott, spesielt Patek Philippe og Jaeger LeCoultre ;) Absolutt på ønskelisten!


Takker så mye, karer!
Sjelden jeg får samlet dem alle, og sirkulasjonen har så definitivt bare vært "så der" de siste måneder.

Med 9 (etter min smak) meget presentable "babes" i stallen, krever det sitt (ihvertfall mer enn jeg har gjort så langt) å gi hver og en av dem den oppmerksomhet de fortjener.
Så stundom står man jo der da......
og ikke helt vet hvilken man skal velge....
:cool:


 
Redigert av en moderator:
Jeg bøyer meg i stum beundring!

Hei kjære medasylant (håper du ikke tar dette uttrykket ille opp, det er ment som et kompliment). Denne samlingen er så spesiell at jeg skjønner de flere hundre svar som er tilkommet. Du har nok gjort endel veivalg og utrettet endel ting her i livet, som har gitt deg muligheten til å realisere en slik samling, som for mange her på sonen antakelig vil fortone seg som en uoppnåelig drøm.

Det er dog viktig med drømmer, uansett hvor uoppnåelige de kan synes. Det er litt av det som gir livet mening. Man setter seg små og store mål her i livet, de store målene gir nok en desto større tilfredsstillelse, når man eventuelt når dem. Men, de små målene er også viktige og er med på å fylle ventetiden mellom hver gang man når de store målene. Noen har brukt tiden sin på en slik måte at de etterhvert greier å oppnå relativt sett store mål, innenfor et kortere tidsrom enn tidligere. Dette er en prosess som nok varer livet ut for de virkelige entusiastene og kjennerne innen vår hobby/livsstil.

Man vil nok selv etter å ha oppnådd endel mål, som tidligere fortonte seg som tilnærmet uoppnåelige, stadig glede seg over å ha nådd et nytt mål, vunnet enda en seier, satt seg enda et større mål. Det er dette som skiller "oss vanlige" fra de som virkelig greier å oppnå ting her i livet (sånne som deg?:).

Noen har vært heldige, og har fra tidlig av hatt relativt sett gode kort å spille, mens andre har måttet kaste mang en hånd, før de har fått den virkelig gode hånden med de virkelig gode kortene, som de endelig kan få brukt for å nå et mål, vinne en seier, oppnå en drøm. Uansett, det er dette vi må strekke oss etter, vi må aldri gi opp, aldri si at det ikke kan være mulig å komme til et nytt sted, en ny drøm, en ny seier.

Som Rolex så treffende sier, "A crown for every achievement". Når du et nytt mål, en ny seier, en ny drøm, det er det det handler om. For meg er det å se en slik samling og at noen har realisert dette, en bekreftelse på at man kanskje lever etter en filosofi, som handler om nettopp dette med å nå de små og store målene, de store drømmene. Man kjøper seg ikke en A. Lange bare fordi man har råd til det. Her ligger det nok mye mere bak disse valgene. Jeg bøyer meg i nesegrus beundring:)
 
Igjen: Utrolig samling og takk for deling!

Har brukt ganske mye energi på å leke med tanken på hvilken klokke jeg ville valgt om jeg bare skulle hatt en av dem (en anbefalt og morsom øvelse for alle dere andre enn Moore..:eek:). I denne tankerekken har jeg lagt bort hvor facsinerende eksempelvis verkene i JLCen og IWC perp cal er. Tror jeg har landet på AP-en. Litt overrasket av mitt eget valg, men den er bare så sykt sykt flott og kul!

PS: syns faktisk du mangler en enkel og moderne stål-Rolex. Red-suben er en innertier i hvordan du har spisset samlingen, men allikavel så drister jeg meg til dette PS-et pga mangelen av "ordinær" bruksklokke. Eks DJ, Expl II.
 
Hei kjære medasylant (håper du ikke tar dette uttrykket ille opp, det er ment som et kompliment). Denne samlingen er så spesiell at jeg skjønner de flere hundre svar som er tilkommet. Du har nok gjort endel veivalg og utrettet endel ting her i livet, som har gitt deg muligheten til å realisere en slik samling, som for mange her på sonen antakelig vil fortone seg som en uoppnåelig drøm.

Det er dog viktig med drømmer, uansett hvor uoppnåelige de kan synes. Det er litt av det som gir livet mening. Man setter seg små og store mål her i livet, de store målene gir nok en desto større tilfredsstillelse, når man eventuelt når dem. Men, de små målene er også viktige og er med på å fylle ventetiden mellom hver gang man når de store målene. Noen har brukt tiden sin på en slik måte at de etterhvert greier å oppnå relativt sett store mål, innenfor et kortere tidsrom enn tidligere. Dette er en prosess som nok varer livet ut for de virkelige entusiastene og kjennerne innen vår hobby/livsstil.

Man vil nok selv etter å ha oppnådd endel mål, som tidligere fortonte seg som tilnærmet uoppnåelige, stadig glede seg over å ha nådd et nytt mål, vunnet enda en seier, satt seg enda et større mål. Det er dette som skiller "oss vanlige" fra de som virkelig greier å oppnå ting her i livet (sånne som deg?:).

Noen har vært heldige, og har fra tidlig av hatt relativt sett gode kort å spille, mens andre har måttet kaste mang en hånd, før de har fått den virkelig gode hånden med de virkelig gode kortene, som de endelig kan få brukt for å nå et mål, vinne en seier, oppnå en drøm. Uansett, det er dette vi må strekke oss etter, vi må aldri gi opp, aldri si at det ikke kan være mulig å komme til et nytt sted, en ny drøm, en ny seier.

Som Rolex så treffende sier, "A crown for every achievement". Når du et nytt mål, en ny seier, en ny drøm, det er det det handler om. For meg er det å se en slik samling og at noen har realisert dette, en bekreftelse på at man kanskje lever etter en filosofi, som handler om nettopp dette med å nå de små og store målene, de store drømmene. Man kjøper seg ikke en A. Lange bare fordi man har råd til det. Her ligger det nok mye mere bak disse valgene. Jeg bøyer meg i nesegrus beundring:)

Jeg takker, @Waldemar Piquet!
Meget hyggelige ord, og ikke minst; - gode refleksjoner.

Frykt ikke for "asylant". No offence taken. Stammespråk. Vi er alle "der". Jeg trives utmerket med diagnosen.;)

Det er ikke vanskelig å si seg enig i dine betraktninger.
Perspektivene har nok gyldighet på mange områder, og ikke bare innenfor denne - i manges øyne - noe sære og helt uforståelige hobbyen.
De 3-4 årene jeg har vært "bit by the bug" har jeg undret meg mang en gang over at ur kan fascinere meg slik som de gjør. Jeg klarer meg lenge med svar som "...fordi det er ur". (Kortversjonen jeg tar i bruk når uvitende sjeler lar seg overraske over at det er interessant å eie mer enn en klokke).

Muligens har jeg 3-4 på min short-list over suppleringer jeg ønsker inn. De vil delvis komme på bekostning av en eller to av de bestående, mest grunnet skiftende preferanser over litt tid. Samtidig beveger jeg meg nok over på utelukkende edelt metall for fremtiden.

Uavhengig av hvilket ur man liker, er det nok likevel bare den enkle, store glede i å realisere seg og eie det, som er så fascinerende.
Jeg tror genuint det er like stor glede i hver og en av oss å åpne sin Seiko til 1k som en Jaeger-Lecoultre eller A. Lange & Söhne til +500k. Det blir i mindre grad et spørsmål om penger. Jeg tror ganske enkelt det er mer et spørsmål om den persolige gleden man ser i det enkelte, unike ur.

Så derfor er vi veldig enige, WP; - det ligger så definitivt mye mer bak valgene...... Alle valgene.:)
 
Redigert av en moderator:
Da begynner den sedvanlige gjetteleken @Moore!

Jeg tror du går for en 14k gulldoublè seiko som neste klokke!!!





(som Borat ville sagt... jeg tror du går for en seiko-not.
Jeg tror din neste klokke er en seiko.............................................NOT!!!!
Jeg tror NOT din neste klokke er en seiko!)


Lykke til med å takle hyenenes tørste etter neste dråpe edelt blod, Moore. Vi ser alle på deg når du glupsker det i deg, og vi venter alle på det samme... Dagen da x og y møtes. Dagen da du avhender et lekker ur til en akseptabel bruktpris, og pengene faktisk er tilgjengelige på konto.

God helg.
 
Redigert av en moderator:
Skal Nautilius ut da, siden den ikke er av edelt metall? Speedyen vil jo uansett ikke monne (regner jeg med).