Moore's samling

Utrolig nydelige klokker @Moore, ord blir fattige, dette er rett og slett en helt vannvittig samling! Jo mer jeg ser bilder av den ROen i rødt gull, jo mer liker jeg den. Den er ikke bare utrolig lekker, men også helt sinnsykt kul! Den litt "rustikke" fargen til rosegullet passer perfekt til RO designet, og sammen blir resultatet så stilig at du skulle tro den var varm å ta på. :p

Synes forøvrig at "sjokotona", en klokke du vel har snust en del på, treffer den samme følelsen på sin måte. :)

Ikke bare klokkene som er flotte forresten, du tar veldig gode bilder!
 
Redigert av en moderator:
Igjen: Utrolig samling og takk for deling!

Har brukt ganske mye energi på å leke med tanken på hvilken klokke jeg ville valgt om jeg bare skulle hatt en av dem (en anbefalt og morsom øvelse for alle dere andre enn Moore..:eek:). I denne tankerekken har jeg lagt bort hvor facsinerende eksempelvis verkene i JLCen og IWC perp cal er. Tror jeg har landet på AP-en. Litt overrasket av mitt eget valg, men den er bare så sykt sykt flott og kul!

PS: syns faktisk du mangler en enkel og moderne stål-Rolex. Red-suben er en innertier i hvordan du har spisset samlingen, men allikavel så drister jeg meg til dette PS-et pga mangelen av "ordinær" bruksklokke. Eks DJ, Expl II.


Stor takk, @gmortens!

Heldigvis - får jeg vel si - vil det ikke være aktuelt å måtte velge én på bekostning av noen annen. Jeg er uansett veldig enig i fascinasjonen over AP´n. Det er virkelig et ur med presence. Så sjelden å se i RG, samtidig som den har de helt "riktige" farvekombinasjoner.
Et ur for de virkelig gode "sunny days". :cool:

Også helt enig når det gjelder en all-day/all-week wearer. Bruksklokken som fremstår akkurat så cool og classy at den går til både jobb og fritid. I den kategorien går jo selvsagt også RED Sub, men det hadde vært kult med "noe annet".

Det er da du treffer riktig med tipset.
Jeg har lenge tenkt på en Datejust. Datejust II.
Det er så mye ved denne modellen som tiltaler meg. Samtidig er utvalget av modeller så omfattende, at jeg ikke helt får bestemt meg. 116333 eller 116334?
Uvisst.
Fortsatt.
Men de er grådig fine.

Her er de jeg har fundert mest på.
Om jeg skulle gå veien om en Datejust II.
En gang.
I fremtiden.


 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Da begynner den sedvanlige gjetteleken @Moore!

Jeg tror du går for en 14k gulldoublè seiko som neste klokke!!!



(som Borat ville sagt... jeg tror du går for en seiko-not.
Jeg tror din neste klokke er en seiko.............................................NOT!!!!
Jeg tror NOT din neste klokke er en seiko!)


Lykke til med å takle hyenenes tørste etter neste dråpe edelt blod, Moore. Vi ser alle på deg når du glupsker det i deg, og vi venter alle på det samme... Dagen da x og y møtes. Dagen da du avhender et lekker ur til en akseptabel bruktpris, og pengene faktisk er tilgjengelige på konto.

God helg.

Thanks, mate!:cool:
Blir neppe en doublé på meg. Ei heller Seiko. Går ikke for beater. Må bli noe mindre røfft. Tenker det blir å havne i kategorien DJII, om jeg sper på med en "bruksklokke" for den hverdagslige bruk. Rolex klarer fortsatt å fascinere meg - spesielt med denne klassikeren. Som den også er, midt i all hyllest av Submariner og Daytona.....

Vi får se hva som måtte dukke opp.
Det eneste sikre er vel det enkle faktum at det som fascinerer i dag, har en lei tendens til å ikke fascinere fullt så mye i morgen....:p

Skal Nautilius ut da, siden den ikke er av edelt metall? Speedyen vil jo uansett ikke monne (regner jeg med).

Hmmm....
Ikke helt sikker på det.
Føler jeg i en 5980 har den ultimate chronograph, samtidig som jeg har en klassiker av de helt store. Får se - men registrerer med stor fascinasjon det er en 5712R her ute. Det er en vakker Nautilus det også.
Hadde vært morsomt å hatt en 5712 igjen.
En R.

Speedy får bli.
Den er nostalgisk.
Samler støv.
Men, likevel - den representerer så mye historie, at den overlever alle justeringer i samlingen.
:)
 
Redigert av en moderator:
Thanks, mate!:cool:
Blir neppe en doublé på meg. Ei heller Seiko. Går ikke for beater. Må bli noe mindre røfft. Tenker det blir å havne i kategorien DJII, om jeg sper på med en "bruksklokke" for den hverdagslige bruk. Rolex klarer fortsatt å fascinere meg - spesielt med denne klassikeren. Som den også er, midt i all hyllest av Submariner og Daytona.....

Vi får se hva som måtte dukke opp.
Det eneste sikre er vel det enkle faktum at det som fascinerer i dag, har en lei tendens til å ikke fascinere fullt så mye i morgen....:p

:)

Straks er det i morgen, og da kan jeg spå at det er day date 2 II som kaprer ditt hjerte.
(Sjuli sin muligens?)
 
Utrolig nydelige klokker @Moore, ord blir fattige, dette er rett og slett en helt vannvittig samling! Jo mer jeg ser bilder av den ROen i rødt gull, jo mer liker jeg den. Den er ikke bare utrolig lekker, men også helt sinnsykt kul! Den litt "rustikke" fargen til rosegullet passer perfekt til RO designet, og sammen blir resultatet så stilig at du skulle tro den var varm å ta på. :p

Synes forøvrig at "sjokotona", en klokke du vel har snust en del på, treffer den samme følelsen på sin måte. :)

Ikke bare klokkene som er flotte forresten, du tar veldig gode bilder!

Takk for det, @Kohe321!
Hyggelig både ur og bilder faller i smak.
Du er jo en racer med kameraet selv, så svært så hyggelig å høre. :eek:

Du har helt rett når det gjelder AP'n. Det røde gullet i denne har en helt særegen look. Skiller seg også noe ut fra min JLC, med sitt mer rødlige, varme preg.
Det er så definitivt lite å utsette på en Daytona i Everose heller. Det er en utsøkt farve i gullet på den. Dog har jeg enda ikke klart å bli helt fortrolig med en så utpreget sportsklokke i edelt metall. Er vel ikke usannsynlig at den dukker opp en gang, men for øyeblikket ligger nok en og annen foran i "køen".
Sa han..... I dag.....
 
Redigert av en moderator:
Straks er det i morgen, og da kan jeg spå at det er day date 2 II som kaprer ditt hjerte.
(Sjuli sin muligens?)

Mindre enn mikroskopisk sjanse for det, @Entropy!
Jeg er bare grunnleggende ikke-tilhenger av helgull ur (det sagt; - et meget flott ur du nevner der). Men, helgull ur passer ikke for meg.
Ur i edelt metall har jeg funnet - for meg - å være vakrest i kombinasjon med skinnrem.:eek:


PS!
Da ser jeg bort fra two-tone kombinasjonen jeg har antydet om Datejust II ovenfor.
 
Redigert av en moderator:
Siden du allerede er på platinum-kjøret...
rolex-day-date-01.jpg
 
@Moore, av og til kan det jo være ubehagelig å bli konfrontert med gamle flammer, så jeg håper jeg ikke gjør deg utilpass når jeg nevner PAM 270 :eek: (http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/moores-samling-2369/index36.html#post47161)

Jeg fantaserer litt om å justere på pamilien min, og det er der eksen din dukker opp. Det jeg lurer på er om det bare var henne for deg hele tiden? Eller om du også var fristet av søsteren; PAM 233? Og hvilken dragning som til slutt ble utslagsgivende for at du gikk inn i et (midlertidig) forhold til 270 og ikke til 233?

God helg :)
Dr. F
 
Redigert av en moderator:
@Moore, av og til kan det jo være ubehagelig å bli konfrontert med gamle flammer, så jeg håper jeg ikke gjør deg utilpass når jeg nevner PAM 270 :eek: (http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/moores-samling-2369/index36.html#post47161)

Jeg fantaserer litt om å justere på pamilien min, og det er der eksen din dukker opp. Det jeg lurer på er om det bare var henne for deg hele tiden? Eller om du også var fristet av søsteren; PAM 233? Og hvilken dragning som til slutt ble utslagsgivende for at du gikk inn i et (midlertidig) forhold til 270 og ikke til 233?

God helg :)
Dr. F

Damn, @Dr. Fiddy....
Det der var da et brutalt vakkert gjensyn. Når du trekker opp denne vakre baben, har jeg svært lite imot å rekapitulere litt. For her er det utelukkende hyggelige minner.

Det er egentlig ikke vanskelig å svare på hvordan og hvorfor jeg endte opp i et forhold med Luminor 1950 og PAM270. Og ikke en PAM233.
Denne vakre baben "oppsøkte meg". Tilbudet dukket opp. Jeg er alltid generelt "skeptisk" til slik ukamuflert direkte kontakt, men da jeg tok meg tid til å studere henne nærmere, viste hun seg å inneha alle de kvaliteter jeg vet å sette pris på; - kompleks, superb å se på, og ikke minst et særdeles moderne og velfungerende indre. At hun i tillegg hadde dokumentert en meget tiltalende utholdenhet med sine "10 dager i strekk uten pause"-potensial, var jeg solgt.
Det var aldri tema å vurdere annen PAM. Hun var så definitivt på øverste hylle, med alle de kvaliteter man kan ønske seg - både classy og rampete.

Jeg og PAM270 hadde noen svært så innholdsrike måneder sammen, men til slutt var erkjennelsen ikke til å unngå for min del; - hun krevde rett og slett for stor plass. Større plass enn hånden min var i stand til å gi henne.
Vi skilte lag.
Som gode venner.
Dette skjedde i visshet om at det var noen av de mest intense og tilfredsstillende måneder vi begge hadde opplevd.
Og såpass godt var det, at hun anbefalte meg å hilse på ei nær venninne av henne, som hun mente kanskje ville gi meg det jeg egentlig søkte. Hennes navn er Radiomir.

Det var en utmerket anbefaling.
Jeg og Radiomir har møttes, hatt et par dates, utvekslet lekne blikk, lett berøring, flørten samtale..... og et par overnattinger har det faktisk også blitt. Det er absolutt "noe" mellom oss, men det er for tidlig å si om det blir noe mer.
Jeg skynder meg langsomt, har god tid, og ser an hva fremtiden bringer...

Men PAM270....
Det var synd det ikke gikk.
Det var ikke henne.
Det var meg.
 
Redigert av en moderator:
Siden du allerede er på platinum-kjøret...

Takk for tipset, @Golfballen!

Jeg liker Platinum, men må nok melde pass her.
Et eventuelt tredje ur i Platinum blir så definitivt ikke en Rolex, da denne ikke er helt "my cup of tea".:)
Rolex i edelt metall blir i beste fall en Daytona.
Eller en Datejust II.

Men det sagt; - hadde vært morsomt å prøvd denne på hånden. Med også lenke i Platinum, snakker vi så åpenbart "heavy weight"-klasse hva vekt angår....
 
Redigert av en moderator:
Har først nå lest ferdig hele denne tråden, er rett og slett helt herlig og lese:) Bildene og klokkene har jeg ikke ord for!
Tusen takk for at du deler:)
 
Et par ord, @Moore !

Det er nevnt flere ganger i tråden, men jeg må bare føye meg inn i rekken.

Det står respekt av denne fantastisk flotte samlingen av "babes". For min del er det enda mer respekt til deg mht hvordan du har valgt dine babes, hvilke kriterer som legges til grunn, og hvilken bestemt retning samlingen tar. Men aller mest har jeg respekt for det som ligger bak. Det å være sette seg i posisjon til å kunne anskaffe en slik samling.

Hva enn du gjør - gjør du bra. Det, i kombinasjon med god smak - er en farlig kombinasjon!

En dag vil det være en tilsvarende tråd, med en tilsvarende samling - men da tilhørende meg! :cool::cool::cool:
 
Redigert av en moderator:
Damn, @Dr. Fiddy....
Det der var da et brutalt vakkert gjensyn. Når du trekker opp denne vakre baben, har jeg svært lite imot å rekapitulere litt. For her er det utelukkende hyggelige minner.

Det er egentlig ikke vanskelig å svare på hvordan og hvorfor jeg endte opp i et forhold med Luminor 1950 og PAM270. Og ikke en PAM233.
Denne vakre baben "oppsøkte meg". Tilbudet dukket opp. Jeg er alltid generelt "skeptisk" til slik ukamuflert direkte kontakt, men da jeg tok meg tid til å studere henne nærmere, viste hun seg å inneha alle de kvaliteter jeg vet å sette pris på; - kompleks, superb å se på, og ikke minst et særdeles moderne og velfungerende indre. At hun i tillegg hadde dokumentert en meget tiltalende utholdenhet med sine "10 dager i strekk uten pause"-potensial, var jeg solgt.
Det var aldri tema å vurdere annen PAM. Hun var så definitivt på øverste hylle, med alle de kvaliteter man kan ønske seg - både classy og rampete.

Jeg og PAM270 hadde noen svært så innholdsrike måneder sammen, men til slutt var erkjennelsen ikke til å unngå for min del; - hun krevde rett og slett for stor plass. Større plass enn hånden min var i stand til å gi henne.
Vi skilte lag.
Som gode venner.
Dette skjedde i visshet om at det var noen av de mest intense og tilfredsstillende måneder vi begge hadde opplevd.
Og såpass godt var det, at hun anbefalte meg å hilse på ei nær venninne av henne, som hun mente kanskje ville gi meg det jeg egentlig søkte. Hennes navn er Radiomir.

Det var en utmerket anbefaling.
Jeg og Radiomir har møttes, hatt et par dates, utvekslet lekne blikk, lett berøring, flørten samtale..... og et par overnattinger har det faktisk også blitt. Det er absolutt "noe" mellom oss, men det er for tidlig å si om det blir noe mer.
Jeg skynder meg langsomt, har god tid, og ser an hva fremtiden bringer...

Men PAM270....
Det var synd det ikke gikk.
Det var ikke henne.
Det var meg.

@Moore, takk for godt og utfyllende svar. Jeg leser både direkte og imellom linjene at her var det hodestups forelskelse og intense opplevelser, uten tanke for noen andre. Det er godt å høre at du lot henne få sjansen til å vise hva hun var god for og at du bare lot det "skje" uten engang å ense hennes litt slankere søster. Selv om jeg ikke er redd for størrelsen, jeg kjærtegner jo tross alt et par av hennes mer lubne tanter fra tid til annnen :), så er jeg imidlertid fortsatt litt i tvil om jeg klarer å holde tritt med henne i 10 dager i strekk, eller om jeg må innse at jeg bare holder ut en drøy uke, og da ved hjelp av kjærlige hender…

Forøvrig syns jeg jo du er dristig som åpenlyst lar deg forføre av en venninne… Det er jo heller ikke så rent lite risikofylt å overnatte med en modell som til og med kommer helt uten tanke på (krone)beskyttelse. Det kan jo fort lede til at det blir noe mer og at du mer eller mindre frivillig må være beredt på å ta ansvar for henne i lang tid fremover. På den andre siden, så har jeg jo full forståelse for at du blir fristet, spesielt hvis hun i tillegg kom kledd i kun edelt metall og sort tettsittende krokodille. Skal bli spennende å se om det leder til noe mer… :)
 
Redigert av en moderator:
Har først nå lest ferdig hele denne tråden, er rett og slett helt herlig og lese:) Bildene og klokkene har jeg ikke ord for!
Tusen takk for at du deler:)

Jeg takker så mye, @Mysil.
Kjekt at tekst og bilder faller i smak. Imponerende at du har tatt deg tid til å lese hele tråden. Det har jo blitt noen sider med tiden. For min del har skriveriene økt proposjonalt med interessen og utviklingen av samlingen.
Skal ta meg tiden til å lese igjennom den selv en dag - ....men "frykter" nok dessverre det ligger en og annen "ex" jeg gjerne skulle hatt et noe mer langvarig forhold til....


Et par ord, @Moore !

Det er nevnt flere ganger i tråden, men jeg må bare føye meg inn i rekken.

Det står respekt av denne fantastisk flotte samlingen av "babes". For min del er det enda mer respekt til deg mht hvordan du har valgt dine babes, hvilke kriterer som legges til grunn, og hvilken bestemt retning samlingen tar. Men aller mest har jeg respekt for det som ligger bak. Det å være sette seg i posisjon til å kunne anskaffe en slik samling.

Hva enn du gjør - gjør du bra. Det, i kombinasjon med god smak - er en farlig kombinasjon!

En dag vil det være en tilsvarende tråd, med en tilsvarende samling - men da tilhørende meg! :cool::cool::cool:

Stor takk for de hyggelige ord, @Layersman!

Veldig fint å høre urene faller i smak.
Det er usannsynlig mange flotte ur der ute, og samlingen kunne selvsagt inneholdt mye annet.
Jeg har imidlertid vært relativt klar på retningen og preferansene, og gjennom det skaffet meg de ur som gir meg "noe" - dette "it", hvor det enkelte ur representerer enten den gode historie, nytte og/eller verdi for meg. Da har det blitt slik. Så langt.
Så får vi se hva fremtiden bringer. Det er vel en relativt klar kjennsgjerning at preferanser har en usedvanlig lei/hyggelig tendens til å endre seg over tid.
Det har jeg lært meg å leve godt med.
Men, det er også som du sier.
En farlig kombinasjon.......:eek:
 
Redigert av en moderator:
@Moore, takk for godt og utfyllende svar. Jeg leser både direkte og imellom linjene at her var det hodestups forelskelse og intense opplevelser, uten tanke for noen andre. Det er godt å høre at du lot henne få sjansen til å vise hva hun var god for og at du bare lot det "skje" uten engang å ense hennes litt slankere søster. Selv om jeg ikke er redd for størrelsen, jeg kjærtegner jo tross alt et par av hennes mer lubne tanter fra tid til annnen :), så er jeg imidlertid fortsatt litt i tvil om jeg klarer å holde tritt med henne i 10 dager i strekk, eller om jeg må innse at jeg bare holder ut en drøy uke, og da ved hjelp av kjærlige hender…

Forøvrig syns jeg jo du er dristig som åpenlyst lar deg forføre av en venninne… Det er jo heller ikke så rent lite risikofylt å overnatte med en modell som til og med kommer helt uten tanke på (krone)beskyttelse. Det kan jo fort lede til at det blir noe mer og at du mer eller mindre frivillig må være beredt på å ta ansvar for henne i lang tid fremover. På den andre siden, så har jeg jo full forståelse for at du blir fristet, spesielt hvis hun i tillegg kom kledd i kun edelt metall og sort tettsittende krokodille. Skal bli spennende å se om det leder til noe mer… :)

Nice one, @Dr. Fiddy!
Det ble jo en svært så elegant analogi ut av dette, men samtidig så naturlig. Forholdet til ur kan så absolutt plasseres i denne kategorien.
Også. :eek:

Du er så definitivt "på sporet" om du lar deg friste av en forførende og særegen PAM270. Eller en PAM233.
Andre alternativer finnes selvsagt, men du er inne på et utsøkt eksemplar av dem der.
Å sikre seg en 8-dagers burde fungere helt perfekt.
Også.
At PAM270 er utholdende, selvstendig og holder seg så selvgående at hun slipper å være avhengig av ditt bidrag for å yte, kan selvsagt ha både upside og downside.
Likevel er det nok mest av alt bare et praktisk spørsmål, og noe du og PAM233 avklarer raskt før forholdet går inn i en mer forpliktende fase.
For egen del har jeg utelukkende positive erfaringer med dem som ikke bare har behov for en relativt overfladisk hånd for å fungere, men som vet å verdsette - og også si ifra om - mer direkte berøring for å nå det optimale energi- og ytelsesnivå.

Nei, jeg tror dette blir bra for deg, Dr. Fiddy.
Uansett hva du velger.
PAM233 leverer.
Også.
 
Redigert av en moderator:
Her var det mye spennende lesning. Flott samling du har.

Takk for det, @seg!

Det er dog rolig på klokkefronten. Har skiftet litt fokus i retning annen morsom hobbydyrking. Men, plutselig er det nok en eller annen supplering i denne tråden også igjen....
:)
 
Redigert av en moderator: