Moore's samling

Det utelukker hvertfall Seiko!

Jeg tror vi alle ble lettet når du informerte oss der ;)

Alltid kjekt å kunne være til hjelp! :p

Det burde nok utelukke Seiko, ja.;)

Men "stay tuned", så får vi se. Pt. er det vanskelig være presis på "når", da lite er avklart (les: eventuell levering og tilgjengelighet).
Forøvrig står det seg dessuten så forbannet dårlig - generelt - "å selge skinnet før....." etc etc, så jeg må nesten avvente og forbli litt kryptisk (les: plagsomt-kjedelig-som-opptrer-lite-medgjørlig-overfor-de-som-vil-ha-svar-NUH-men-ikke-får-det).

Alors; - vive la Suisse!
:cool:

Vacheron Constantin.
Modelltype følger om litt.

Sorry for at jeg avslører deg Moore ;)
Got ya! http://www.vacheron-constantin.com/en/our-watches/#screen=PRODUCT;productRef=86040-000G-M936R

;) :D

cb91f66b-1-1.jpg

Modelltypen.
Min.

Og som sagt; - "no comment"....:cool:

Jeg vet jeg er inne på noe her hehe ;)
Den er salig lekker - damen også. Spørs om ikke hun, tross alt, har flere komplikasjoner enn uret ;)

Jeg vet jeg er inne på noe her hehe ;)
Den er salig lekker - damen også. Spørs om ikke hun, tross alt, har flere komplikasjoner enn uret ;)

Jeg tror nok ikke jeg skal si så mye hvorvidt du er inne på noe her, mikkemus23. Hverken hva gjelder manufaktur eller komplikasjoner. Tenker vi skal utfordre fantasi og kreativitet enda en stund.
Men, joda - sveitsisk manufaktur, det er jo riktig.
Du er inne. På noe....;)

Forøvrig har jeg det med kvinnen som med ur...;

"Love of beauty is taste. The creation of beauty is art."
- Ralph Waldo Emerson -

Tråden din Moore, med fantastiske bilder og fyldige beskrivelser har gjort at jeg nå gleder meg mer til du får inn et nytt ur enn både egen bursdag og julaften... :D

Tråden din Moore, med fantastiske bilder og fyldige beskrivelser har gjort at jeg nå gleder meg mer til du får inn et nytt ur enn både egen bursdag og julaften... :D

+1!

Men det er klart.. Jeg kan prestere å nesten glemme min egen bursdag, og boikotter julaften, såååååå... La gå!

Selge bilen for å frigjøre nok kapital til å kjøpe en av verkene som nå er lagt ut... ja kjenner følsen:D

+1!

Men det er klart.. Jeg kan prestere å nesten glemme min egen bursdag, og boikotter julaften, såååååå... La gå!

Selge bilen for å frigjøre nok kapital til å kjøpe en av verkene som nå er lagt ut... ja kjenner følsen:D

Stor takk for de hyggelige ord, karer!
Muligens hakket "over the edge" at bursdag og julaften ikke matcher en og annen incoming i denne tråden, men som vi alle vet å kjenne oss igjen i; - spenningen i tiden frem mot det som kommer (generally speaking, of course), er en særdeles morsom fase.;)

Vi får se hva som kommer. Noe blir det, for det er et par varianter der ute som frister veldig. Må bare kjøre meg igjennom en obligatorisk liten eliminasjonsprosess først. For som vi også vet....

"Often the best way to overcome desire is to satisfy it."
- W. Somerset Maugham -

Tidligere tekst gir mening:

"Often the best way to overcome desire is to satisfy it."
- W. Somerset Maugham -

Tenkepausen må anses over.
Det er altfor stille i fjøset, og jeg føler ikke å kunne tillate meg selv ytterligere utsettelser.
Meaning; - enten må en kortsiktig ventepølse inn, eller så får det gå i retning et valg med særdeles lang tidshorisont i seg.

Muligens kryptisk her og nå, men tiden vil gi svar, og William S Maugham's ord er derfor farlig nær å omsettes i praktisk handling....:cool:

Kjøp deg en Speedy Pro for å stille den verste kløen mens du sakte ser den neste lekkerbisken komme nærmere.
Du sa jo selv i en eller annen tråd at du trenger en beater. :D

Legger ved bilde til inspirasjon, og håper at du tilgir frimodigheten. ;)

2011-08-10193222.jpg

Kjøp deg en Speedy Pro for å stille den verste kløen mens du sakte ser den neste lekkerbisken komme nærmere.
Du sa jo selv i en eller annen tråd at du trenger en beater. :D

Meget bra innspill, boenna_69!
Farlig nær en mulig beaterløsning det der, ingen tvil om det.

Vi får se hva neste ur ut blir. Rettere sagt; - inn.
Hakket for tidlig å avsløre enda. Og så var det jo det med å selge skinnet før bjørnen er.... etc etc.
Må dessverre beholde spenningen litt til.

Derfor; - taushet inntil videre.:cool:

En liten "stilstudie" - I

Det ble Audemars Piguet Royal Oak, Dual Time i dag.

På morgenkvisten måtte jeg nesten benytte anledningen til å ta noen bruddstykker av noen bilder av den. Fra Audemars Piguet, manufakturenes ”Top 3”.

Royal Oak er – sammen med PP’s Nautilus – etter mitt skjønn selve definisjonen på Klassikeren. Begge ur designet av Gerald Genta, begge med opprinnelse på 70-tallet, og begge med en rikholdig historie bak seg.

Royal Oak.
Historien bak navnet er et kapittel for seg. Inspirasjonen hevdes å gå via den engelske historie der tidligere Kong Charles II tok tilhold i en eik for å unnslippe opprørere, derav navnet ”Royal Oak”, hvorfra den engelske Royal Navy ga ett av sine skip samme navn – HMS Royal Oak. Det antydes at Genta ble inspirert av skyteskårenes formasjon i HMS Royal Oak, noe som utløste hans ide om designet på dette tidløse uret. En annen er at Genta fikk ideen etter en spasertur langs Lake Geneva, hvor han betraktet en dykkerhjelm, sammensatt med 8 skruer, og at dette gav ham inspirasjonen. Jeg lar gladelig myten leve videre. AP vil selv hverken bekrefte eller avkrefte den.

Konklusjonen er uansett at AP RO er et fantastisk high-end urverk og en tidløs klassiker med sjel og utsøkt design. Siden 1972 har denne vært i produksjon.

I min tikker et AP Calibre 2329/2846 til 28.800 vph og 33 jewels. Power reserve 38h.
Jeg valgte sort skive – en skive som er direkte "striking" i sin vakre Grand Tapisserie pattern dial. Børstet kasse i kombinasjon med sidekanter i satin-finished utførelse gjør uret en nytelse å bære. Og se på.

Dette uret sammenfatter alt hva angår “casual elegance” i et ur. Mener flere enn meg. Dual Time representerer det meste av det jeg ønsker av en Audemars Piguet, - med urverk, komplikasjoner og design på øverste hylle. Det eneste lille "aber" jeg har å gi, er at det ikke er transparent caseback for innsyn i dette vakre og unike urverket.
Men pytt, det kan jeg leve med. Det er nok av detaljer på utsiden man kan feste blikket på.

Nydelige linjer preger uret. Cutting edge. Intet overlatt til tilfeldighetene. Og, jeg liker spesielt godt kombinasjonen av børstet og polert stål.

I sum kan jeg ikke si annet enn at AP rett og slett har lyktes særdeles godt....:cool:

DSC_0224-1.jpg

DSC_0235.jpg

DSC_0229.jpg

fb130d54.jpg

24dffb09.jpg

bf9e8dab.jpg

e30bf690.jpg

16ddaa17.jpg

0f8ff07a.jpg

92f1d85d.jpg

d90cd098.jpg

8368e81a.jpg

DSC_0230.jpg

2eee71da.jpg

1be534a9.jpg

DSC_0228.jpg

Helt fantasisk! Elsker denne klokken! La oss nå håpe at den som ligger på finn.no snart blir solgt slik at jeg får tilbake nattessøvnen.

Ha en flott helg Moore!

Er nok etter min mening et av verdens peneste ur.

Skiven i seg selv er bare helt fantastisk!

Flott beskrivelse og bilder av et kunststykke av et ur, Moore!!

Er nok etter min mening et av verdens peneste ur.

Skiven i seg selv er bare helt fantastisk!

Så definitivt!!

Helt fantasisk! Elsker denne klokken! La oss nå håpe at den som ligger på finn.no snart blir solgt slik at jeg får tilbake nattessøvnen.

Den har frarøvet meg noen timer nattesøvn også. Derfor har jeg faktisk flere ganger vurdert å kjøpe denne AP-en også, men da må Daytonaen gå. Det har jeg bestemt meg for at ikke kan tillates!

Håper derfor noen andre fra sonen tar til vettet og kjøper herligheten :p