Imponerende hvordan du får frem detaljene på FF'en, Moore!
Det gjør det særlig flatterende med et ur med så høyt nivå på detaljfinish.
Selv om dette er et merke jeg aldri helt har festet meg ved, synes jeg FF er en skikkelig apetittvekkende klokke!
Mine favoritt typer av ur er hhv. dykkerur, kronografer og pilotur.
FF'en din er en deilig kombinasjon av de to første.
Jeg ble brått sykemeldt fredag etter litt akutt kjevekirurgi og må tygge obskøne mengder smertestillende og da koser jeg med bildene dine som trøst!
Audemars Piguet Royal Oak.
Denne klassikeren vil forbli tidløs. Nydelig høyklasse urverk på manufakturenes øverste hylle i denne AP Calibre 3120.
Designet av Gerald Genta (som også har Patek Philippe's Nautilus på CV'n), og lansert i 1972. Unikt også ved å være det første "high end" ur i stål. Dog med prising langt over "stål"-nivå.
Kasse i særegen octagonal bezel og 8 heksagon skruer på denne. Guilloche dial med vakkert integrert lenke. Ja, det beskrives som å ha vært en revolusjon i urmakerhistorien.
Det er jeg enig i.
Skiven og kassen på dette AP-urverket er forøvrig et spesielt vakkert skue.
Den sorte skiven og den høypolerte innside og ytterside på kasse og visere kommer virkelig til sin rett, varierer fantastisk i det visuelle, og avhengig av hvordan lyset treffer fremkommer mang en lekker detalj.
Nydelig ur. Sagt det før og sier det igjen: denne samlingen må være den flotteste og mest komplette i kongeriket. Hvor kan du gå herfra Moore? De eneste du har igjen er vel patek, vacheron og lange Anbefaler forøvrig denne artikkelen om Royal Oak på timezone: http://www.timezone.com/library/horologium/horologium631670172488072079
Artig og innsiktsfull lesning om en klassiker!
Som i klisjeen; prikken over i'en.
De beste kronene: Jaeger, IWC, Rolex.
Synes det er litt vemodig at du har lagt disse to fantastiske urene ut til salgs.
Men jeg venter spent på nyervervelsene.
Forøvrig; ferien tilbringer jeg på en holme i fjorden rett nedenfor deg.
Så jeg skal se etter noen uvanlige ur på brygga!
Galleri-posten blir selvsagt oppdatert.
Fantastisk!
Gratulerer, Moore!
For et imponerende og deilig ur!
Gratulerer! Nok en gang et nydelig ur og flotte bilder. Takk for at du deler.
Jeg ser Rolex GMT ut og Reverso inn. Er du i ferd med å rendyrke samlingen mot dressur, og selge de mer "sportslige"?