Moore's samling

Virkelige pene bilder av noen nydelige baksider. Det er dessverre slik at mange urprodusenter i tide og utide setter transparente baksider på ur som ikke har annet enn standard udekorerte verk, men det er definitivt ikke tilfelle her. På disse urene hadde et metallokk frarøvet oss synet noen virkelige mesterverk! Takk for flotte bilder.
 
Nydelig :D

*sikle*

Man blir litt stum når man ser dette.
Urverkene du har avbildet kan vel neppe karakteriseres som noe annet enn noe av det vakreste og mest forseggjorte som finnes.

Opplevelsen av industrielt håndverk, vitenskap og ren kunst er meget sterk i bildene.
Igjen - takk for at du deler, Moore!:D



Thanks, guys!

Jeg er vel relativt inhabil, men selv for en nøytral ursamler eller litt over gjennomsnittet urinteressert, vil jeg mene og tro disse baksider er lett å la seg fascinere av.

Enig med Frodo; - dette er den gode kombinasjon av kunst, vitenskap og - bokstavelig talt - haute horologie.

Kommer flere bilder av annet/andre ur så snart det er i boks.....

;)
 
Virkelige pene bilder av noen nydelige baksider. Det er dessverre slik at mange urprodusenter i tide og utide setter transparente baksider på ur som ikke har annet enn standard udekorerte verk, men det er definitivt ikke tilfelle her. På disse urene hadde et metallokk frarøvet oss synet noen virkelige mesterverk! Takk for flotte bilder.


Takker så mye, krille!

Veldig enig med deg; - det er nok litt "inflasjon" i å lage transparent bakside, når det egentlig ikke er så mye å vise frem.
Men ingen tvil om at det kan funke rent kommersielt.
;)

Synd egentlig at ikke flere "high-end" urverk er å finne med transparent bakside. Det finnes mangt et vakkert urverk fra mang en produsent jeg gjerne hadde sett innsiden av - uten å måtte gå til urmaker.
Rolex er eksempelvis ett av dem.
 
Meget beskrivende, G4RM!
Den er direkte "striking".
Synd at en slik bakside ikke får mer tid "i solen" egentlig, for det er virkelig "a piece of art".
;)

Det er derfor jeg synes denne er så sykt kul!
glashutte-original-panoinverse-xl-620x464.png


Fantastiks samling du har forresten. Flere av klokkene står på "Må ha" listen min :)
 
Her snakker vi om en samling med stor S. I motsetning til oss andre som slumper innom et ur eller to så virker dette meget gjennomført fra a til å. Tydelig en person med et bevisst forhold til sin egen smak dette. Veldig spennende å få ta del i samlingen gjennom bilder, og ikke minst teksten som jeg personlig finner nesten like interessant som bildene.
 
Det er derfor jeg synes denne er så sykt kul!
glashutte-original-panoinverse-xl-620x464.png


Fantastiks samling du har forresten. Flere av klokkene står på "Må ha" listen min :)

Takk for hyggelig tilbakemelding, Marius T!

Den GO'en var et usedvanlig vakkert kompromiss, eller rettere sagt svar på hvordan kombinere forside og bakside til et vakkert hele.

Sikkert en vakker pris også, men det får vi la være underordnet i sådan stund.....
;)
 
Her snakker vi om en samling med stor S. I motsetning til oss andre som slumper innom et ur eller to så virker dette meget gjennomført fra a til å. Tydelig en person med et bevisst forhold til sin egen smak dette. Veldig spennende å få ta del i samlingen gjennom bilder, og ikke minst teksten som jeg personlig finner nesten like interessant som bildene.


Stor takk for svært så hyggelige ord, LarsE!

Føler meg nok relativt godt truffet av din antakelse om det bevisste forhold til sin smak. Denne smaken har fått lov til - enn så lenge - å prege mine valg av ur og tilhørende anskaffelser.
Preferansene har egentlig vært relativt stødige og uforandrede, og kombinasjonen av sport og classic/dress-ur har så langt svart relativt greit på dette.

Så får vi se hva fremtiden bringer.
Det ligger ett (og annet) og venter på realisering "der fremme".
;)
 
Medaljens bakside bildene er helt rå Moore. Fantastiske ur både på innsiden og utsiden. Gleder meg til å se bilder av ditt neste kjøp... Breguet var det?
 
Medaljens bakside bildene er helt rå Moore. Fantastiske ur både på innsiden og utsiden. Gleder meg til å se bilder av ditt neste kjøp... Breguet var det?

Takk for det, Stipey!
Hyggelig de faller i smak - og som sagt; - jeg hadde gjerne sett det var flere åpne baksider der ute.
;)

Joda, det er en Breguet på short-list'en.
Men, så lenge det ikke er AD i Norge må jeg vente på neste tur ut av landet - og ikke minst at uret er tilgjengelig dit jeg skal.
Ventetid.
Et nødvendig onde i denne bransjen....
:(
 
Liker at du kaller det bransjen, høres plutselig ut som noe som er både litt fornuftig og kanskje også inntektsgivende...;)


Det er vel bare se seg i speilet og tappert - dog ikke motvillig - erkjenne at disse horologiske stunts muligvis gir mer på det emosjonelle plan enn det genererer inntekter.

Det er rasjonelt nok så det holder for meg.

;)
 
For det første så må jeg bare si at samlingen din er helt hinnsides! Fantastisk! Men jeg lurer, av puur nysgjerrighet. Hvorfor har du ingen ur fra feks Patek eller Vacheron ?


Trym
 
For det første så må jeg bare si at samlingen din er helt hinnsides! Fantastisk! Men jeg lurer, av puur nysgjerrighet. Hvorfor har du ingen ur fra feks Patek eller Vacheron ?


Trym

Thanks, TryM2nite!
Alltid hyggelig å høre urene faller i smak. :D

Spørsmålet er betimelig.
Samlingen kan nok med hell (og tilfredshet) suppleres med de nevnte manufakturene.;)

Jeg har imidlertid brukt litt tid på å finne hvilke ur og manufakturer som appellerer. Noen produsenter må jeg definitivt bruke mer "tid" på å bli helt fortrolig med, enn andre. Årsaken er enkel; - jeg må like det jeg ser, føle investeringen riktig, og kanskje like viktig; - at "timing" er riktig mht tilgjengelighet for akkurat "det" uret.

Noen ur krever mer modning enn andre.
Derfor har jeg nå en Breguet, PP, A. Lange & Sohne på min lille "short-list" for øyeblikket. Men ikke VC.
Utfordringen ligger dessverre i tilgjengelighet, da disse ikke leveres i Norge.

Anyways; - svaret er imidlertid at det pt. "er noe på gang". Så får tiden vise hva og hvem som kommer først. Det får bli en hemmelighet inntil unboxing finner sted.....
;)
 
Forresten; - jeg hopper like godt over unboxing....
(Forutsatt at kombinasjonen av 3 møter og 1 flyavgang i morgen er kompatibel med et viktig ærend i en viss butikk....)

;)
 
Spennende, Moore!
Vi er mange som gleder oss til hva du vil berike forumet med denne gangen!
 
Forresten; - jeg hopper like godt over unboxing....
(Forutsatt at kombinasjonen av 3 møter og 1 flyavgang i morgen er kompatibel med et viktig ærend i en viss butikk....)

;)

Da vil jeg foreslå at du avslutter møtet tidlig med unnskyldning om at du har et ur som ligger og venter på deg.:mrgreen:

Når jeg tenker på alle dårlige unnskyldninger folk kommer med for å gå fra møter som f.eks, "må hente i barnehagen", "ungen er syk", "jeg må rekke et fly", "min kone ligger for døden", så må vel dette være en av de bedre...;)
 
Spennende, Moore!
Vi er mange som gleder oss til hva du vil berike forumet med denne gangen!


Vi får se hva morgendagen bringer.
Av prinsipp selger jeg ikke skinnet før bjørnen er skutt, så det blir å se hva tiden strekker til.
Men jeg erkjenner lett; - det blir stor nedtur om ikke tidsskjemaet går opp.
;)
 
Da vil jeg foreslå at du avslutter møtet tidlig med unnskyldning om at du har et ur som ligger og venter på deg.:mrgreen:

Når jeg tenker på alle dårlige unnskyldninger folk kommer med for å gå fra møter som f.eks, "må hente i barnehagen", "ungen er syk", "jeg må rekke et fly", "min kone ligger for døden", så må vel dette være en av de bedre...;)


Hehe...
Her var det ihvertfall en ny variant jeg må notere meg.....:D