My box (oppdatert 28.okt 2014)

Nå er det snart ett år siden jeg har oppdatert denne tråden, og det har skjedd en del.
(Vil bare si at ordet «keeper», nei… slikt finnes ikke)
Kort fortalt uten å gå for mye i detaljer….. ->

Det «første» som skjedde var å bli kvitt Seiko SBDC001, for å gå til innkjøp av «The real deal» en 116610LN. Noe som føltes meget bra.
«Alle» skryter jo av disse, og dette er ikke uten grunn. En meget vakker klokke, som føles helt utrolig å ha på lanken.

unboxing-av-grønning

YFANUa9.jpg




Må vel ærlig innrømme at det var etter jeg fikk prøvd @ErikR sin sub at jeg følte jeg «måtte» ha en selv 
@ErikR hadde også en Omega SHOM jeg fikk teste. Det gikk ikke mange uker på bukta før det lå en i postkassen.


iZMUrM6.jpg


(Følte jeg også måtte ha en SKX009, så jeg gikk til innkjøp)

h4J4Xan.jpg





Det tok ikke lang tid før jeg kom over en Bumblebee, og da selger i tilegg haddde lyst på suben og Glashütten (senator seventies), kom vi til slutt til enighet.
For en syk følelse å «plutselig» sitte med denne her på armen.

unboxing-dagen-da-2-keepere-forsvant

pCSmeyD.jpg





Etter noen måneder med bien på armen og en Zenith striking 10th til salgs på sonen, var det eneste «rette» å selge bien forså å få Zenithen hjem.
Ikke ett dumt valg….


jsFQz1f.jpg



reAKh1C.jpg




Med «en del» penger på klokkekontoen og et stort savn etter Glashütte-klokken, fikk jeg bestilt meg en ny GO. Denne gangen en litt annerledes, men en meget smekker Panomatic lunar.


Unboxing-my-holy-grail


K55YhNq.jpg




Jeg ville ha en sommerklokke/beater med gummireim. Hadde lenge siklet på en Breitling SOH, men disse skulle vise seg å nesten være umulige å få tak i brukte (42mm). Da jeg kom over denne Orisen, var jeg ikke i tvil.
En litt annerledes klokke som ikke er så «vanlig» som SOH. Er meget fornøyd med denne.


unboxing-ny-diver


Ti2Tvrv.jpg





Min siste klokke som har kommet inn er en Omega Bullhead. Vintage klokker er noe som jeg får mer og mer sansen for. Det begynner å bli farlig merker jeg 

Unboxing-en-rare-vintage-er-endelig-komplett



65LK4Ul.jpg





Dagen etter jeg fikk min Bullhead solgte jeg forresten Longines 24-hours klokken.
Slik «boksen» er nå, minus «24-hours-klokka»
zPJiiNh.jpg




Hvor går veien videre?
Jeg vet hvertfall hva som kommer om 1 måneds tid, da blir det unboxing igjen :D


2x2BXmF.jpg
 
Redigert av en moderator:
Whaaaao, du har jo virkelig skjønt det ;) de 3 siste der er jo virkelig flotte og vågale valg i ett litt ensporet Rolex land :)
 
Flott presentasjon både av tidligere og nåværende klokker.
Virkelig gode bilder du tar, en fryd å se presentasjonen.
Mye spennende her, og interessant at du klarer å kvitte deg med klokker du egentlig har definert som keepere. Jeg klarer ikke det, har sikkert et snev av samlemani.

Gleder meg til å se fortsettelsen. :mrgreen:
 
Imponerende veivalg du har tatt her må jeg si, og virkelig WIS-dom. Artig og følge utviklingen din, og takk for at du deler (og råbra bilder i tillegg ;) )
 
Ditt valg av klokker er med få unntak en demonstrasjon av veldig god smak. Men det som gjør denne tråden er de skamfete bildene. Bruker du fujifilmkameraet til alt eller har du en speilrefleks på lur?
 
Ditt valg av klokker er med få unntak en demonstrasjon av veldig god smak. Men det som gjør denne tråden er de skamfete bildene. Bruker du fujifilmkameraet til alt eller har du en speilrefleks på lur?

Hehe, jeg tror faktisk ikke jeg har tatt noen av disse bildene med Fuji-kameraet. Jeg hadde derimot ett speilrefleks som jeg nettopp solgte, som jeg har tatt endel av bildene her med. Men de fleste bildene I det siste er faktisk tatt med iphonen. (5s)
(Jeg har foressten solgt Fuji-kameraet og kjøpt meg en nyere versjon X-100s, etter at jeg solgte speilreflekset. Vil tro det blir det jeg skal bruke fremover)

Takk for alle kommentarer og likes btw!
 
  • Liker
Reaksjoner: slobben
Herlig samling @r_inge. Flere av disse jeg kunne tenkt meg selv. Har du noen som utpeker seg som favoritter?
 
Redigert av en moderator: