Nå er det snart ett år siden jeg har oppdatert denne tråden, og det har skjedd en del.
(Vil bare si at ordet «keeper», nei… slikt finnes ikke)
Kort fortalt uten å gå for mye i detaljer….. ->
Det «første» som skjedde var å bli kvitt Seiko SBDC001, for å gå til innkjøp av «The real deal» en 116610LN. Noe som føltes meget bra.
«Alle» skryter jo av disse, og dette er ikke uten grunn. En meget vakker klokke, som føles helt utrolig å ha på lanken.
unboxing-av-grønning
Må vel ærlig innrømme at det var etter jeg fikk prøvd
@ErikR sin sub at jeg følte jeg «måtte» ha en selv
@ErikR hadde også en Omega SHOM jeg fikk teste. Det gikk ikke mange uker på bukta før det lå en i postkassen.
(Følte jeg også måtte ha en SKX009, så jeg gikk til innkjøp)
Det tok ikke lang tid før jeg kom over en Bumblebee, og da selger i tilegg haddde lyst på suben og Glashütten (senator seventies), kom vi til slutt til enighet.
For en syk følelse å «plutselig» sitte med denne her på armen.
unboxing-dagen-da-2-keepere-forsvant
Etter noen måneder med bien på armen og en Zenith striking 10th til salgs på sonen, var det eneste «rette» å selge bien forså å få Zenithen hjem.
Ikke ett dumt valg….
Med «en del» penger på klokkekontoen og et stort savn etter Glashütte-klokken, fikk jeg bestilt meg en ny GO. Denne gangen en litt annerledes, men en meget smekker Panomatic lunar.
Unboxing-my-holy-grail
Jeg ville ha en sommerklokke/beater med gummireim. Hadde lenge siklet på en Breitling SOH, men disse skulle vise seg å nesten være umulige å få tak i brukte (42mm). Da jeg kom over denne Orisen, var jeg ikke i tvil.
En litt annerledes klokke som ikke er så «vanlig» som SOH. Er meget fornøyd med denne.
unboxing-ny-diver
Min siste klokke som har kommet inn er en Omega Bullhead. Vintage klokker er noe som jeg får mer og mer sansen for. Det begynner å bli farlig merker jeg
Unboxing-en-rare-vintage-er-endelig-komplett
Dagen etter jeg fikk min Bullhead solgte jeg forresten Longines 24-hours klokken.
Slik «boksen» er nå, minus «24-hours-klokka»
Hvor går veien videre?
Jeg vet hvertfall hva som kommer om 1 måneds tid, da blir det unboxing igjen