Jeg sier det igjen det er utrolig skiipt, det er slik at det tar bort litt av gleden jeg hadde ift klokker, tror jeg må få det litt på avstand.
Jeg føler med deg lightningii, det der kunne fort ha vært meg. Har for så vidt blitt lurt selv også, dog ikke så grovt. Med solgt en klokke med boks og papirer av en selger med utrolig mange gode tilbakemeldinger på watchnet, men så kom aldri verken boksen eller papirene, og etter å ha lovet å ordne opp i et par måneder uten at noe skjedde, ble mailene fra selger mer og mer truende, og til slutt tippet det over for han og han ble kastet ut av watchnet (jeg var ikke den eneste han hadde truet).
Selv om det er kjipt å bli lurt, så er det umulig å sikre seg 100%, og med kvaliteten på fakes'ene som finnes der ute og internets utallige muligheter for svindel, så er nok den trusselen noe vi som samler på ur må leve med. Skjønner at en del av gleden er borte, men jeg håper du kommer over det. (Selv om jeg selvfølgelig aller helst håper at du får igjen pengene dine.
Når det er sagt, så er jeg forresten temmelig sikker på at saken din hindret meg i å bli lurt for 8000 usd i helgen. Jeg har handlet en del på ebay, og har alltid trodd jeg har vært flink til å finne pålitelige selgere. Det finnes jo noen metoder utover å sjekke feedback. Som for eksempel at nettbutikken er tilknyttet en fysisk butikk, ta kontakt med folk som har handlet med personen direkte, sende spørsmål til selger osv... Uansett: Jeg fant en selger som hadde fullstendig prikkfri feedback. Han virket seriøs nok, og hadde altså en Glashütte Panomatic date i platina til salgs. Den var uten papirer og boks, og selger pleide ikke å selge så dyre klokker, så det var liten interesse, og prisen var knapt kommet opp i 6000 usd. Jeg lette og lette etter hvor hunden kunne være begravet, men jeg klarte ikke å finne noe annet galt annet enn den lave prisen. Men da jeg skulle legge inn et bud, så tok jeg en siste sjekk og fant ut at selger også hadde liggende ute en Breiling Chronomat Evolution. Og skulle du ha sett: Feil viser, ingen 11-strek på øverste subdial, feil font. Red alert!
Det er sikkert en fattig trøst, men diskusjonen rundt klokken din reddet sannsynligvis meg fra en masse trøbbel (eventuelt reddet meg fra en ekte Panomatic i platina til spotpris, men det trenger vi ikke å tenke på).
Håper du finner tilbake til gleden snart.