- Medlem
- 10. mars 2011
Noen som har tips til fjerning av riper på baksiden av anklene like ved ørene på klokken?
(Like ved der du fester remmen)
Cape cod.Noen som har tips til fjerning av riper på baksiden av anklene like ved ørene på klokken?
Jeg kan ikke like at større ur (43mm+) bruker ETA2824x med sine ~26mm og datoplasseringen blir malplassert langt inne på skiven. Hvis det i tillegg er glass med innsyn på baksiden blir det sjeldent bra.
Ref min Helson Porthole Bronze med sine 44mm og ETA2824.
Mulig jeg er litt gammaldags, men det ER mye finere når verket fyller kassen.
Jeg kan forresten ikke like 43mm+ klokker heller når jeg tenker meg om.
Det heter remfestehull eller lenkefestehull, avhengig av om har på rem (reim) eller lenke.Sikkert på at det ikke heter hornhull? Eller øreganger. Eller for å holde seg til engelsk; lug holes?
Takk, da er det ikke bare jeg som har blitt (mer) gal!Vis vedlegg 118411
Herre Gud så stygt. (Jeg like bare slike visere - glassblåst med polerte kanter).
Det er en nytelse når du kan bruke øreverktøyet ja.Jeg har ikke byttet så mange lenker/reimer på nyere Rolex, men du verden så mye enklere det var på de eldre med remfestehull.
Hva med denne?Er alle så opptatt av ørene på gevirfestet til remmen at ingen reagerer på at det finnes visere som disse?
Vis vedlegg 118409
Haha! Jeg har gått et par runder med meg selv angående denne! Merkelig nok omfattes ikke denne av fobien min. -Noe jeg tror skyldes de avrundede formene, samt at pilen ikke er oppdelt i seksjoner.Hva med denne? Vis vedlegg 118480
Sannsynligvis er det nettopp derfor. Et instinkt vi har tatt med oss i genene fra tiden før vi utvandret fra Afrika. -Edderkopper og pilformede visere...Jeg har fobi for edderkopper. Kanskje derfor ........ ?
...og med fare for å hisse på meg en hel haug: Natoreimer aldri sett poenget, gjøre om en flott klokke til en "husflid" edition
Jeg vet...Slapp av, sikkert ikke så mange... Bortsett fra alle disse da...
https://www.tidssonen.no/forum/threads/ja-vi-elsker-nato-rem.7689/page-21#post-682369