SpaceCowboy
Støttemedlem
Min gode mann, jeg har en slik i en skuff eller pappkasse. Kjøpt før jeg ble klokkeinteressert.Der har vi det: firkantet klokke med firkantete pushere og romertall. Ouch!
Dildoviserne på Omega Seamaster 300
Folk som ikke skjønner at det er finnes folk som som elsker batteri klokker av dyrere typer, noen Omega og endel Tag Heuer for eks.
Er ikke videre glad i mesh "stropp" jeg heller!
Har også mistet litt sansen for de standard Rolex modellene som alle har eller vil ha.
(min første post)
High end heute horologuering tar tid..Kan ikke like enkelte merkers sprik mellom kommunisert brand og realitet.
Mener eksempelvis:
Vi er high end heute horologuruer av ypperste sort..... og det tar 14mnd for standard service.
Å f... Så jeg har peniser på kjøkkenveggen? Her må det holdes godt kjeft overfor samboeren.
Om ditt mannlige kjønnsorgan ser slik ut vil jeg anbefale deg å oppsøke en lege
Philippe dufour lager 10-20 klokker pr år. Han jobber i klokkemuseet i la chaux de fonds en gang i uken.High end heute horologuering tar tid..
Lager han egentlig klokka fra scratch? Kasse, skive, visere etc. kommer fra tredjepartsleverandører og han fabrikkerer sikkert ikke verket heller. Men han sitter vel en måneds tid å polerer de famøse kantene og finisherer og monterer verket. En måned virker likevel overraskende lenge.Philippe dufour lager 10-20 klokker pr år. Han jobber i klokkemuseet i la chaux de fonds en gang i uken.
Det ypperste i klokkeverden i mange sine øyne tar i underkant en måned å lage fra scratch.
Merkelig at servicer på verk uten komplikasjoner tar flere måneder