Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Var innom Gassan på Schiphol mandag, der jeg i årevis har gjort det til vane å spørre etter de to Rolexene jeg liker - Explorer I 36mm og OP i en eller annen gild farge, ditto.

Jeg rekker ikke spørre engang før ekspeditruse Katrien får øye på meg og setter opp en sørgmodig mine. 'Oh, mijnheer Eriksen - I am terribly sorry, but we sold your Explorer only minutes ago!'

Akk. Hadde ikke flyet fra CDG vært forsinket, hadde jeg smilende blitt nødt til å gå på rødt ved ankomst Vigra.

Jaja. Jeg fikk nå en god kopp kaffe og en hyggelig prat ut av det, om ikke annet.

• Trist
Reaksjoner: mr_frodo
Utur at klokka unnslapp deg med knappest mulig margin. Bedre lykke neste gang! Explorer 36 er flott.

Jeg fikk et nytt ord ut av innlegget ditt: Ekspeditruse😁

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
I fravær av ukes TS-podcast har jeg måtte ty til annet innhold på nett og irrer meg skikkelig over hvor rævva noe innhold er.
Har derfor laget en hatliste over klokkepodcaster/youtubere med følgende stil og bruk av begrep:

- Første 10 minuttene handler om urelaterte, personlige, erfaringer i hverdagen
- "Toolwatch" - kompis, kjøp en Casio hvis du skal ha toolwatch, du tar av deg divern når du skal bade.
- "Passer perfekt til mine spinke håndledd" - de færreste som der på bryr seg om dine særegne behov.
- Lenka på SMP300/GS er ødelegger klokka - hilsen klokkedude som forguder sin Explorer 36 fra 1991 (de lenkene er under nivået til Daniel Wellinton)
- De som mener Daytona/AP RO/Nautilus er verdens kuleste klokke - vitner om smal horisont.
- Snakker høyt om IWC/GS/Omega - men kunne aldri kjøpt en (de taper seg i verdi).
- "Jeg vil heller ha divere enn dressklokker siden jeg aldri går i dress" - Broder, du er vel mer på kontoret enn under vann? Dressklokker kan kun brukes til dress, mens divern kan brukes til alt?
- "Breitling er litt harry, Hublot er dårlig" - uten engang å ha en begrunnelse, leser bare at folk mener på internett og mener blindt det samme.

Takk for at dere hører på mitt sure oppgulp, krysser fingrene for ny episode fra TS til tirsdag.

I fravær av ukes TS-podcast har jeg måtte ty til annet innhold på nett og irrer meg skikkelig over hvor rævva noe innhold er.
Har derfor laget en hatliste over klokkepodcaster/youtubere med følgende stil og bruk av begrep:

- Første 10 minuttene handler om urelaterte, personlige, erfaringer i hverdagen
- "Toolwatch" - kompis, kjøp en Casio hvis du skal ha toolwatch, du tar av deg divern når du skal bade.
- "Passer perfekt til mine spinke håndledd" - de færreste som der på bryr seg om dine særegne behov.
- Lenka på SMP300/GS er ødelegger klokka - hilsen klokkedude som forguder sin Explorer 36 fra 1991 (de lenkene er under nivået til Daniel Wellinton)
- De som mener Daytona/AP RO/Nautilus er verdens kuleste klokke - vitner om smal horisont.
- Snakker høyt om IWC/GS/Omega - men kunne aldri kjøpt en (de taper seg i verdi).
- "Jeg vil heller ha divere enn dressklokker siden jeg aldri går i dress" - Broder, du er vel mer på kontoret enn under vann? Dressklokker kan kun brukes til dress, mens divern kan brukes til alt?
- "Breitling er litt harry, Hublot er dårlig" - uten engang å ha en begrunnelse, leser bare at folk mener på internett og mener blindt det samme.

Takk for at dere hører på mitt sure oppgulp, krysser fingrene for ny episode fra TS til tirsdag.
Nå må du ikke glemme at 95% av disse Youtuberne snakker til 95% av de nyfrelste. Da blir det som det blir.

Din snikende ål som tok klokken rett under nesen min...
Du tror nok du har gjort årets kjøp i dag med starten av Black Week på urmakerens nettbutikk.
Sannheten er at du har kjøpt en opprippet hyllevarmere! Din uvitende fjøsnisse.
Klokken din er nok full med harskefett fra de tusen håndleddene som har prøvd den over de siste fem år, hvis ikke mer...Gnir du nok klokken din over grytten, kan du fritere 200 fiskekaker🤢
Hår fra fremmede lurebukker som ligger inneklemte dypt inni lenken, må du også leve med, haha!
Urverket er nå tørkere, og mer knirkende enn selve minken til mor Teresa.
Det fins faktisk en grunn for at klokken var så billig, og det var ikke for å gjør dagen din uforglemmelig: det var faktisk for å kvitte seg med klokken før den trenger service til 8000 TorneKroner.
Haha, det hadde du ikke tenkt på, din stakkars brun og myk agurk.

PS: det er satyr...Ikke bli fornærmet ;)

Din snikende ål som tok klokken rett under nesen min...
Du tror nok du har gjort årets kjøp i dag med starten av Black Week på urmakerens nettbutikk.
Sannheten er at du har kjøpt en opprippet hyllevarmere! Din uvitende fjøsnisse.
Klokken din er nok full med harskefett fra de tusen håndleddene som har prøvd den over de siste fem år, hvis ikke mer...Gnir du nok klokken din over grytten, kan du fritere 200 fiskekaker🤢
Hår fra fremmede lurebukker som ligger inneklemte dypt inni lenken, må du også leve med, haha!
Urverket er nå tørkere, og mer knirkende enn selve minken til mor Teresa.
Det fins faktisk en grunn for at klokken var så billig, og det var ikke for å gjør dagen din uforglemmelig: det var faktisk for å kvitte seg med klokken før den trenger service til 8000 TorneKroner.
Haha, det hadde du ikke tenkt på, din stakkars brun og myk agurk.

PS: det er satyr...Ikke bli fornærmet ;)
Er dette en true user story om Daytona 6263?

Er dette en true user story om Daytona 6263?
Hehe, nei, virkelig ikke.
Du vet nok som mange andre at jeg aldri har vært noen Rolex Desperado.
Men nå skal jeg endelig avsløre hvorfor: jeg liker ikke folkene som styrer Rolex, hvordan de kom seg der de står, og hvordan de fortsatt oppfører seg.
Og jeg aldri ble imponert over veldedighets formålene sine, eller hadde jeg vært imponert over György Schwartz.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Men nå skal jeg endelig avsløre hvorfor: jeg liker ikke folkene som styrer Rolex, hvordan de kom seg der de står, og hvordan de fortsatt oppfører seg.
Og jeg aldri ble imponert over veldedighets formålene sine, eller hadde jeg vært imponert over György Schwartz.
Hva røk da? :unsure::unsure::unsure::cry:

Skjønner. Jeg lever fint der som normalfordelingen viser. Mye mindre komplisert hverdag.

bois.png

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hva røk da? :unsure::unsure::unsure::cry:
Der snakker vi ikke om noen spesifikke hendelse, men mest om en overall utsikt allerede tatt i omtrent 2008.
Jeg ser aldri på noe spesifikt, og er mer macro-visjonær enn noe annet i utgangspunkt.
Jeg hadde uansett ikke tenkt å starte noen debatt, og skulle bare si at jeg bærer ingen hat mot Rolex klokkene i seg selv.
Det handler mest om "politikken" som har gjort Rolex den de ble over årene.
Ikke all skyld ligger hos eierne, men alt har uansett et utgangspunkt.
Og mest av alt, hater jeg manipulerende mennesker.

• Liker
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og Johnsigans
Når tema først er manipulasjon og Rolex må jeg si at jeg misliker Dressmann sin markedsføring.
IMG_0419.jpeg

Ikke bare sitter karen og spiller backgammon i arbeidstiden, på en tirsdag, men han velger også å «tilfeldigvis» la sin panda komme til syne.

Jeg ønsker ikke å kjøpe en genser til halv pris når du kjører reklame med klokke til dobbel pris.

Når tema først er manipulasjon og Rolex må jeg si at jeg misliker Dressmann sin markedsføring.
Vis vedlegg 386032
Ikke bare sitter karen og spiller backgammon i arbeidstiden, på en tirsdag, men han velger også å «tilfeldigvis» la sin panda komme til syne.

Jeg ønsker ikke å kjøpe en genser til halv pris når du kjører reklame med klokke til dobbel pris.
Å ha Dressmann på ryggen og Rolex på armen, er litt som å kjøre åpen-top Porsche med Europris varmekjeledress.
Ingen vet hvor du skal, men alle vet hvor du kommer fra.