Bestiller time til førstegangsservice hos Bilia på konas BMW for to uker siden - time i dag. Det er serviceavtale på bilen, og "personlig mekaniker" sier for to uker siden at service kan tas så lenge det er mindre enn 5000 km igjen til service. Jeg bekrefter på mail for 2 uker siden at det er 2500 igjen til service. Samtidig ber jeg han bestille en ny nøkkel, da den ene vi har ikke virker av en eller annen grunn.
Litt logistikk som skal på plass er det for meg å levere en bil på service, bestille leiebil osv. Kommer i dag, og får beskjed om at det er for tidlig å ta service på bilen, da det er 2500 km igjen. "Men du bekreftet på epost at det var OK og at den måtte ha mindre enn 5000 igjen for å kunne utføre service". Beklager sier han...
"Ok, kan du iallefall kode og klargjøre den nye nøkkelen da", sier jeg. Ja ikke noe problem - sett deg og vent 30-45 minutter. Jeg sitter å så å drikker kaffe, og etter 30 minutter kommer han tilbake. Endelig tenkte jeg. Men, da får jeg beskjed om at "nøkkelen har dessverre ikke kommet til oss fra Tyskland enda..."
Faen, er det ikke slikt man gir beskjed om FØR kunden bruker masse tid på å komme seg til verksted om morgenen? Personlig servicetekniker... skal du få gratis av meg, hittil iallefall.