Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ah. endelig en tråd jeg kan like!
Det jeg derimot ikke kan like er kollegaer som sitter i åpent kontorlandskap, og snakker HØYT med seg SELV!

Har du litt sans for humor og vil tråkke litt, så kan du begynne å kommentere / diskutere med han om det han sier.... Plukk ut en dag det kommer en personlig lekkerbisk...

8

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Når man står opp om morgenen, går ut i oppgangen og finner døren til boden sinn åpen og en narkis har vært å gravd i en pappeske og tatt med seg en bunke med gamle klær, stappet de i tursekken som hang der, og gått avgårde.

Kødden la også igjen en liten dose med brukerutstyr i ene trappeoppgangen!
Møkkafolk!!!! merker sympatien min med narkomane fikk seg et skudd for bauen i dag.

• Liker
Reaksjoner: OleK og Grendel
Vegvesenet, og vet ikke hvor jeg skal starte engang

1.) Man må tydeligvis ha forsikring på noe man overtar av kjøretøy for å få et vognkort. høl i huet etter min mening. et vognkort er da kun et dokument på bilens tekniske, dens registrering og hvem som er eier. litt meget idiotisk og betale forsikring på noe jeg restaurerer og som ikke skal kjøres en meter før det skrives over på far som bursdagsgave.

2.) Da han man fått skaffet billig veteranforsikring (29kr/md) gjennom far på dette kjøretøyet, og drar nok engang til vegvesenet. Neida, omregistreringen til meg er fortsatt ikke gyldig siden jeg ikke er den som står som forsikrer.

3.) Ikke får jeg omregistrert dette kjøretøyet til eldre gammeldagse skilter enda. for omregistreringen er jo ikke ferdig enda....

4.) Så ber jeg har i skranken sjekke mine andre kjøretøy og at alt er i orden. z-34419 var det ikke betalt årsavgift på og var begjært avskilta. flott sier jeg da, ettersom det var det jeg kjørte hit med. Så skal plutselig typen bli med meg ut og klippe skiltene mine. Da var det bare å ta beina fat og kjøre avgårde før han. 10 minutter etterpå ringer jeg tollvesenet og spør om denne avgiften er betalt (noe den selfølglig er). Joda! betalt var den, men fruen hos SVV i stavanger hadde ikke lagt den inn på riktig skiltnummer (har vært reg på 2 nr), så den kom opp som begjært avskiltet det som nå står på kjøretøyet. null problem sa han og skulle fikses.

Dagens konklusjon; Staten er noen klovner, og det skal neimen ikke være lett og gjøre noe hyggelig for far sin.

At værmeldingen som jeg for engangs skyld sjekket før avreise meldte stor sol hele denne uken og nå når vi er her regner det og det ser ikke ut til å bli bedre.. I Sverige tøreboda argh:cool:

Håndverkere som er forsinket!
Ja, eller generelt folk som er forsinket. Jeg sitter med en tett timeplan, med èn planlagt kunde I halvtimen. En takst tar en halvtime, så det er ikke særlig dødtid. Når da kundene 1 dukker opp et kvarter for sent og kunde 2 dukker opp et kvarter for tidlig, er det komplette kaos I gang. Og dette er ikke håndverkere. :)

Ja, eller generelt folk som er forsinket. Jeg sitter med en tett timeplan, med èn planlagt kunde I halvtimen. En takst tar en halvtime, så det er ikke særlig dødtid. Når da kundene 1 dukker opp et kvarter for sent og kunde 2 dukker opp et kvarter for tidlig, er det komplette kaos I gang. Og dette er ikke håndverkere. :)
Enkelt - da ber du kunde nr.1 om å avtale en ny tid, som han da garantert vil komme tidsnok til, så tar du kunde nr. 2 litt før.. da er du plutselig i forkant av situasjonen resten av den dagen;)

• Liker
Reaksjoner: Ckbuff og Preacher
Enkelt - da ber du kunde nr.1 om å avtale en ny tid, som han da garantert vil komme tidsnok til, så tar du kunde nr. 2 litt før.. da er du plutselig i forkant av situasjonen resten av den dagen;)
Ikke helt så enkelt, for det er alltid "skal bare". En dukker vel ikke opp for sent hos legen eller tannlegen, da må man jo betale for en jobb som ikke er gjort? Da bør man ikke gjøre det andre steder heller. Det må vel være en grunn til at klokka ble funnet opp, annet enn at den er fin å se på selvsagt :p

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Ikke helt så enkelt, for det er alltid "skal bare". En dukker vel ikke opp for sent hos legen eller tannlegen, da må man jo betale for en jobb som ikke er gjort? Da bør man ikke gjøre det andre steder heller. Det må vel være en grunn til at klokka ble funnet opp, annet enn at den er fin å se på selvsagt :p

Gode poeng. Syns forøvrig det er vell så irriterende i arbeidslivet med mennesker som møter opp 20-30 minutter for tidlig. Ai ai! Jeg høres ut som en tids-nazi!

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
"Skal bare" er vel det mest provoserende jeg vet om:mad:
Du møter på disse "amøber" - som oftest fjonge "vestkantfruer" i fine biler, når de parkerer nesten inne i butikker, på handikapp plasser, i fot-overganger, på all stans forbudt o.l. og når de sniker forbi køer - JEG HATER DEM!:mad::mad:

Etter denne utblåsning, så er det viktig å tenke på kunderelasjoner. Men når leger og tannleger har greid å "oppdra" sine kunder, så bør vel også kunder på et bilverksted kunne oppdras?

Det kan de helt sikkert, @Gin. Bare å gjøre det samme som tannlegen det; Sende faktura på timen kunden ikke møtte opp til. I bunn og grunn, handler vel dette om misbruk av andres tid. Tid er penger osv..

"Skal bare" er vel det mest provoserende jeg vet om:mad:
Du møter på disse "amøber" - som oftest fjonge "vestkantfruer" i fine biler, når de parkerer nesten inne i butikker, på handikapp plasser, i fot-overganger, på all stans forbudt o.l. og når de sniker forbi køer - JEG HATER DEM!:mad::mad:

Etter denne utblåsning, så er det viktig å tenke på kunderelasjoner. Men når leger og tannleger har greid å "oppdra" sine kunder, så bør vel også kunder på et bilverksted kunne oppdras?

Problemet er at kundene ikke er vandt med det. Og har alltid flere muligheter å utføre jobben et annet sted enn en annen lege o.l. Tror ingen verksteder tør å være førstemann ut med dette.