Håndverkere som er forsinket!
Eller aldri kommer...3 ganger har jeg avtalt dag og tid nå. Ingen av gangene har han kommet, og ikke har han ringt å sagt fra.
Håndverkere som er forsinket!
Eller aldri kommer...3 ganger har jeg avtalt dag og tid nå. Ingen av gangene har han kommet, og ikke har han ringt å sagt fra.
Ah. endelig en tråd jeg kan like!
Det jeg derimot ikke kan like er kollegaer som sitter i åpent kontorlandskap, og snakker HØYT med seg SELV!
Ja, eller generelt folk som er forsinket. Jeg sitter med en tett timeplan, med èn planlagt kunde I halvtimen. En takst tar en halvtime, så det er ikke særlig dødtid. Når da kundene 1 dukker opp et kvarter for sent og kunde 2 dukker opp et kvarter for tidlig, er det komplette kaos I gang. Og dette er ikke håndverkere.Håndverkere som er forsinket!
Enkelt - da ber du kunde nr.1 om å avtale en ny tid, som han da garantert vil komme tidsnok til, så tar du kunde nr. 2 litt før.. da er du plutselig i forkant av situasjonen resten av den dagenJa, eller generelt folk som er forsinket. Jeg sitter med en tett timeplan, med èn planlagt kunde I halvtimen. En takst tar en halvtime, så det er ikke særlig dødtid. Når da kundene 1 dukker opp et kvarter for sent og kunde 2 dukker opp et kvarter for tidlig, er det komplette kaos I gang. Og dette er ikke håndverkere.
Ikke helt så enkelt, for det er alltid "skal bare". En dukker vel ikke opp for sent hos legen eller tannlegen, da må man jo betale for en jobb som ikke er gjort? Da bør man ikke gjøre det andre steder heller. Det må vel være en grunn til at klokka ble funnet opp, annet enn at den er fin å se på selvsagtEnkelt - da ber du kunde nr.1 om å avtale en ny tid, som han da garantert vil komme tidsnok til, så tar du kunde nr. 2 litt før.. da er du plutselig i forkant av situasjonen resten av den dagen
Ikke helt så enkelt, for det er alltid "skal bare". En dukker vel ikke opp for sent hos legen eller tannlegen, da må man jo betale for en jobb som ikke er gjort? Da bør man ikke gjøre det andre steder heller. Det må vel være en grunn til at klokka ble funnet opp, annet enn at den er fin å se på selvsagt
"Skal bare" er vel det mest provoserende jeg vet omIkke helt så enkelt, for det er alltid "skal bare". En dukker vel ikke opp for sent hos legen eller tannlegen, da må man jo betale for en jobb som ikke er gjort? Da bør man ikke gjøre det andre steder heller. Det må vel være en grunn til at klokka ble funnet opp, annet enn at den er fin å se på selvsagt
Gode poeng. Syns forøvrig det er vell så irriterende i arbeidslivet med mennesker som møter opp 20-30 minutter for tidlig. Ai ai! Jeg høres ut som en tids-nazi!
Enig! Evt påberegne å vente til de faktisk har timeRegelen er og bør være, 5 minutter før tiden, da er man ikke et problem når man ankommer og man viser at man er opptatt av punklighet.
"Skal bare" er vel det mest provoserende jeg vet om
Du møter på disse "amøber" - som oftest fjonge "vestkantfruer" i fine biler, når de parkerer nesten inne i butikker, på handikapp plasser, i fot-overganger, på all stans forbudt o.l. og når de sniker forbi køer - JEG HATER DEM!
Etter denne utblåsning, så er det viktig å tenke på kunderelasjoner. Men når leger og tannleger har greid å "oppdra" sine kunder, så bør vel også kunder på et bilverksted kunne oppdras?