Treningssenteret i januar:
2. Unge drivhusvekster av begge kjønn som er igang med "Sommerkropp 2017"-prosjekter.....
og et par stykker opplever mistenkelig voldsom muskelvekst når sommerferien nærmer seg.
Hosting og gjentatt høylytt snufsing på offentlige transportmidler.
Hosting og gjentatt høylytt snufsing på offentlige transportmidler.
Ennå en tungtveiende grunn til å la være å kjøre kollektivt.Skulle akkurat til å syte om det samme!
Folk i alderspranget 40+ er spesielt flinke til å nyse på andre reisende
Ennå en tungtveiende grunn til å la være å kjøre kollektivt.
VG har skrevet riktig. Det er ikke en oppramsing, hun skal ikke både tørre og date, hun skal bare tørre å date. Det kan man kontrollere ved å endre første verb (tørre) til imperfektum (eller preteritum som det heter i våre dager), for å se om verbet date også må settes i imperfektum. Det gjør det ikke, man får «...turte å date» (ikke «turte og datet»). Infinitivsmerket å er derfor riktig foran begge verb, slik VG har gjort.
VG har skrevet riktig. Det er ikke en oppramsing, hun skal ikke både tørre og date, hun skal bare tørre å date. Det kan man kontrollere ved å endre første verb (tørre) til imperfektum (eller preteritum som det heter i våre dager), for å se om verbet date også må settes i imperfektum. Det gjør det ikke, man får «...turte å date» (ikke «turte og datet»). Infinitivsmerket å er derfor riktig foran begge verb, slik VG har gjort.
Jeg tør aldri og stole på tabloidpressen...Okei, var ikke 100 % sikker jeg hadde rett her. Stoler på du og VG har rett
Du må ikke være så skjepisk å mistenkelig, @Loevhagen.Jeg tør aldri og stole på tabloidpressen...
Riktig i følge hva? Norsk lov på import av alkohol ? Ja, sikkert: de kan kalkulere på tollvesenet, det har jeg ingen tvil på.
Eller riktig i følge hva man betale over hele verden hvor alkoholproduktene er lovlige?
Hvis Norge hadde ikke et monopolsystem som gjør at sprit valget er elendig på noen områder, hadde jeg ikke prøvd å importere noe. Så enkelt som det.
Norge og Vesten skal lære seg en dag, akkurat som Romeriket, at å beskatte befolkningen sin i hjel, dreper kjøpekraften, bremser økonomien og i bunn og grunn, ruinerer landet år etter år.
Fordi dette type spill går bare en vei: til høyere skatt. Og det vet vi alle sammen.
Vi er allerede bra på vei ned med kjøpekraften i Norge, da kan jeg ikke forsvarre den type politikk: jeg har lest om historie for min del...
Ikke for å starte noe stor debatt men har du det?
Les der http://www.businessinsider.com/all-...ence-of-a-tax-collector-2012-4?r=US&IR=T&IR=T
Og der , sifrene snakker for seg selv: http://www.ukeavisa.no/norge-er-teknisk-sett-konkurs/
@Hammerfjord - jeg er enig i at utvalget kan være noe snevert på enkelte områder hos Vinmonopolet, men jeg er sjeleglad for at denne ordningen eksisterer. Jeg er ingen fan av frislipp av brennevin og vin i butikkhyllene, og håper polordningen består i umiskjennelige tider.
Min ideologi er enig med @Hammerfjord , men fordi jeg er en egoist heller jeg her i retning @Preacher.
Selv klarer jeg å kontrollere alkoholen og sette mine grenser. En gjennomsnittlig norman klarer ikke det. Det betyr at hvis gjennomsnittet i dette landet fikk bedre tilgang til alkohol, så hadde jeg måtte betale mer i skatt, fordi disse menneskene ikke ville kunnet jobbe etc.
Derfor, fordi det er et kynisk monopol som styrer så er det flere som betaler for velferden. Ok, jeg har råd til å betale for dwt jeg drikker og vet at det er mange som ikke kan det.
Så fra et egoistisk ståsted. Ok.
Dessuten. Prisene på polet, på dyre varer er ganske grei. Det er mye av det billigste som er borte. Men, ja, utvalget er dessverre veldig snevert og smalt. Skal en produsent levere til polet må de opp i et volum som ytrest få klarer! Trist men leit!
8