Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Vel, jeg har selv sett brevet mannen fra Kirkenes fikk fra strømselskapet sitt midt i november 2017.
De skulle kutte strømmen uken etter fordi han hadde ikke enda fått dispensasjon og nektet å få installert denne nye AMS måleren.
https://www.nrk.no/finnmark/truer-m...r-som-nekter-a-installere-ny-maler-1.13774560

Har du tillit i EU sin agenda og politikk? Det har jeg ikke: ingen som sitter på toppen av EU er folkevalgt.
EU er styrt av industrielle karteller fra starten av. Les der.

Og som det står i siste avsnitt i artikkelen du viser til fulgte ikke nettselskapet reglene i denne sammenheng. Kunden har rett til å klage og lenger saksbehandling. Forøvig kommer dette fra samme instans som pålegger nettselskapene å installere målerne og har gitt legemelding for eloverfølsomhet (ekte eller frykt for) som eneste gyldige grunn å få fritak.

Stans i stengning om vinteren gjelder manglende betaling (Ref brød og melk).

Og jeg stemte mot at Norge skulle inn i EU.
 
Og som det står i siste avsnitt i artikkelen du viser til fulgte ikke nettselskapet reglene i denne sammenheng. Kunden har rett til å klage og lenger saksbehandling. Forøvig kommer dette fra samme instans som pålegger nettselskapene å installere målerne og har gitt legemelding for eloverfølsomhet (ekte eller frykt for) som eneste gyldige grunn å få fritak.

Stans i stengning om vinteren gjelder manglende betaling (Ref brød og melk).

Og jeg stemte mot at Norge skulle inn i EU.

Politikerne i Norge la EU komme seg inn i alle lovverker og krik&krok av industriens styring: altså det som kontrollerer økonomien vår.
EU sitt mål er å bli en føderal stat : sentralisering av lovverkene, industrien, energien etc er en del av strategiene de bruker for å nå målet sitt. Statene nedbrytes og tilpasses for å bli EU fylker.
Kulturelt sett ønsker de også en nedbryting og senere en sammensmeltning.
Og målet er ikke bare EU men en transkontinental 43 lands union (Euromed prosjektet) som omringer Middelhavet hvor energi(gas/olje) som kommer fra land plassert sørover og industrien som er nordover skulle kontrolleres av en sentralisert makt.

Dette er ingen konspirasjonsteori og kan spores på dokumenter(studering) som ble gjennomført av EU eller bestilt fra høyeste hold i EU : for eksempel dokumenter fra 1978 som dette og en fra 2003, dette ,som behandler en del typiske temaer som "Enlargement and the changing identity of the European Union" .
Mediene er også under EUs lupen.
Disse dokumenter står som ganske ukjent på side av de mest kjente Barcelona(1995) og Marseilles(2008) Agreements. Ta deg tiden å lese dokumentene...
Husk at det starter alltid med økonomiske og politiske "allianser" for å utvikle seg i felles industrielle, lovverk og immigrasjons avtaler som er styrt av "Brussel" for "et bedre kontroll" og "en rikere fremtid" : felleskap politikk er verktøyet og problemene er bestandig fremmet, skapt for å oppnå fellesløsninger.
I bunn og grunn, når alt er på plass, blir det fri-handel og åpne grenser under et monopolistisk styring.
Dette er også direkt relatert til Tyrkia sitt medlemskap i EU (som blir nå problematisk) og andre land i Balkan.
Disse dokumenter er såpass "varmt" at alle "rebelske" journalister jeg kom i kontakt med nekter å ta de opp for å bygge en dossier. Ikke fordi disse dokumenter er ultra hemmelig men mest fordi de kunne skape motstand til agendaen hvis de ble analysert, sammensatt og spredt. Motstand betyr også karriere sabotering.
Landene under som står i lysere blå farge er nå "i tvil" på grunn av konflikter vi kjenner.
Ikke la deg lure : Norge er med EU sitt prosjekt gjennom de største politiske partiene.
mapa-1920x530.jpg

EUquote.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JD83, Kohe321 og Sjø
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Eg kan ikkje like at trådar vert kuppa og avspora, endar opp i laaaaaaange diskusjonar/samtalar mellom 2-3 partar, og er totalt uinteressant for resten.

Kan dette ikkje takast i gruppesamtale?
Kva med å opprette eigen tråd/ finne meir egna tråd?

*Gjesp,mens eg scrollar forbi (stort sett)*
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Eg kan ikkje like at trådar vert kuppa og avspora, endar opp i laaaaaaange diskusjonar/samtalar mellom 2-3 partar, og er totalt uinteressant for resten.

Kan dette ikkje takast i gruppesamtale?
Kva med å opprette eigen tråd/ finne meir egna tråd?

*Gjesp,mens eg scrollar forbi (stort sett)*

"...er totalt uinteressant for resten."
Det kan du ikke påstå for alle som leser.

*Gjesp,mens eg scrollar forbi (stort sett)*
Ja, bare gjør det;)
 
Fy fa.... Hun der Trine Skei Grande kaster nå #metoo kortet mot en da 17 åring, som hun påstått gjensidig frivillig hadde sex med - for ei purke:mad:

Vis vedlegg 75461

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...i-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

Ja...
Gutten var 16 og helt ærlig, kan ikke en dame som veier dobbelt så mye som en liten gutt mene at han har dratt henne bak en busk, snudd henne opp-ned og tatt pikken sin mellom disse to store juleskinker uten kraftig hjelp.
En versjon av saken der
Trine.jpg
 
Tja, det der er en oppfatning som ikke stemmer med den fysiske flyten i strømnettet. Overført energi til utlandet begrenses av overføringskapasiteten, og opprinnelsesgarantimarkedet er frikoblet fra virkeligheten.

Du skal finne en del detaljer der:
http://www.fornybar.no/overforing-og-lagring-av-energi/kraftoverforing

Det jeg og mange misliker sterkt er dette. EU kryper inn med strategiene jeg har beskrevet tidligere.
http://www.blv.no/nyheter/stans-maktoverforinga-til-eu-sitt-energibyra-1.2226802
Eurostrøm.jpg

Skjema.jpg
 
Redigert:
Du skal finne en del detaljer der:
http://www.fornybar.no/overforing-og-lagring-av-energi/kraftoverforing

Det jeg og mange misliker sterk er dette. EU kryper inn med strategiene jeg har beskrevet tidligere.
http://www.blv.no/nyheter/stans-maktoverforinga-til-eu-sitt-energibyra-1.2226802

Ja, og man kan også finne info her: Statnett - Import og eksport

Faktaboksen i artikkelen du linket til originalt viste det egentlig ganske greit:
Garantier 2015 (TWh):
Utstedt i Norge: 134,7
Eksportert: 122,9
Brukt i Norge: 23,1

Kraftproduksjon 2015 (TWh):
Produsert i Norge: 143,4
Eksportert: 14,8
Brukt i Norge: 128,6

Jeg kan være med på at en slik ekstrabetaling har noe for seg i visse tilfeller; hvis man ved å betale litt ekstra faktisk utløser økt fornybar produksjon ved å betale mellomlegget slik at fornybarprodusenten utkonkurrerer fossilprodusenten på pris. Men at andre europeere betaler norske kraftprodusenter for strøm som uansett hadde blitt produsert er helt på jordet.

Er enig med deg ang. misnøyen med snikinnføring av EU via EØS - for min del faller det inn under trådens tema ;)
 
Denne styringen er relatert til at Norge selger nå mest av kraften sin til EU og får tilbake en god del "skitne" strøm som er mye dyrere.
Du skal finne mange artikler på dette men her er en: https://www.nrk.no/viten/norsk-vannkraft-er-utsolgt-1.12848574
Og det er EU som presser AMS målerene på Norge, som en del andre ting.
Facebook er ikke opptatt av slik info man kunne hente hos kundene men den generelle industrien som produserer utstyrer som fungerer med strøm er det.
off-topic:
Norge har faktisk mulighet til å bli en svært viktig aktør innen nettopp eksport av "grønn strøm", og vil ha nok kapasitet til å produsere for både oss selv og store deler av Europa ved å modernisere eksisterende kraftverk. Dette er forøvrig kun positivt etter min mening, hvis strømmen vi importerer på sikt vil komme fra grønne kilder også. Jeg forstår godt grunnlaget for skepsisen rettet mot innføring av målerne (spesielt mtp personvern), men selv er jeg veldig positiv til at verden går fremover mtp teknologi og innføring av denne. Man vil kunne lære veldig mye angående vanene til forbrukerne ved hjelp av ams-målere, og det vil kunne bidra positivt til dimensjonering og styring av nettet gitt at informasjonen blir forvaltet på en god måte.

On-topic: Jeg kan ikke like at AD'er oppfordrer til depositumsbetalning for å få lov til å kjøpe et ur som de allerede har bestilt til butikk. Forstår at det er en sikkerhet for butikken, men synes at det blir uryddig når det gjelder et ur det er umulig å få sett på forhånd da det nettopp er lansert.
 
Nope.
Dette er for å overvåke oss som dyrker cannabis'en vår selv.
Myndighetene er ute etter å kartlegge når lampene våre slår seg på.
Eller så sender de ut et signal om natten når vi sover og ikke merker det.
Antageligvis for å hjernevaske oss til å kjøpe norskprodusert kjøtt og melkeprodukter.

Har vi noen muligheter til å styrke disse kjøpsstimulerende signalene?
B24BB039-DF72-4BE8-9AC8-9DC5D7601EDE.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Gin