UJU
Støttemedlem
Hva betyr disse punktum-innleggene?
Aner ikke, men jeg hiver meg på trenden uansett.
Hva betyr disse punktum-innleggene?
off-topic:
Norge har faktisk mulighet til å bli en svært viktig aktør innen nettopp eksport av "grønn strøm", og vil ha nok kapasitet til å produsere for både oss selv og store deler av Europa ved å modernisere eksisterende kraftverk. Dette er forøvrig kun positivt etter min mening, hvis strømmen vi importerer på sikt vil komme fra grønne kilder også. Jeg forstår godt grunnlaget for skepsisen rettet mot innføring av målerne (spesielt mtp personvern), men selv er jeg veldig positiv til at verden går fremover mtp teknologi og innføring av denne. Man vil kunne lære veldig mye angående vanene til forbrukerne ved hjelp av ams-målere, og det vil kunne bidra positivt til dimensjonering og styring av nettet gitt at informasjonen blir forvaltet på en god måte.
On-topic: Jeg kan ikke like at AD'er oppfordrer til depositumsbetalning for å få lov til å kjøpe et ur som de allerede har bestilt til butikk. Forstår at det er en sikkerhet for butikken, men synes at det blir uryddig når det gjelder et ur det er umulig å få sett på forhånd da det nettopp er lansert.
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:
Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".
Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.
Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.
Er det fordi det er helgen....
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:
Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".
Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.
Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.
Uttrykket "Ha en (fortsatt) fin dag!"
Hater dette standardsvaret i mails og verbale meldinger.
For en stund siden så ringte jeg en bank for å overføre kontoadministrasjon fra den gang nylig avdødd forelder til meg selv slik loven krever. Hva sier bankdama når samtalen er slutt og man har diskutert det faktum at kontoeier nylig er dødd og det faktum at avdøde var min mor? Jo "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.
Samme greia med Altibox, Aftenbaldet og andre abonnement som skulle sies opp etter at innehaver av abonnementet døde.
I dag når NSB innstiller alle tog og man ikke kommer av flekken og hotell og andre ting ikke kan benyttes - hva sier e-posten fra NSB kundeservice når man har trykket på refusjon av utgifter og forklart årsaken til refusjonen? Jo - automatisert svar fra refusjonsavdelingens generiske e-post: "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.
Hva er greia med å ønske noen "en fortsatt fin dag" når noen nylig har dødd og man søker om refusjon for følgeutgifter når leverandør ikke leverer.
Takk. Det irriterende er at en automatisert svarmail fra NSB sin egen refusjonsavdeling avslutter alle mail med "Ha en fin dag videre!". De sier også "Takk for at du venter" - da de har inntil tre ukers behandlingstid.
De burde avsluttet mailen etter "Takk for at du venter" og droppet "Ha en fin dag videre!".
Riktig. I dag stod man på togstasjonen - og følgende melding kom over høyttaleranlegget og tavlene: "Tog innstilt. Bruk andre tog".Ja, vel, NSB er ikke som tog selskapene i Japan som unnskylder seg dyp fordi sjåføren gikk 20 sekunder for tidlig fra stasjonen.
https://www.theguardian.com/world/2...ail-company-apologises-train-20-seconds-early
Riktig. I dag stod man på togstasjonen - og følgende melding kom over høyttaleranlegget og tavlene: "Tog innstilt. Bruk andre tog".
Ingen forklaring.
Ingen beklagelse
Ingen opplysninger om andre transportmidler som ble tilbudt.
Nada med andre ord. Ringte kundeservice umiddelbart og de kunne ikke hjelpe.
Forslag til NSB: "Tog til X fra Y med avgang kl. Z er dessverre innstilt pga. tekniske problemer langs toglinjen. Vi beklager. Det tilbys dessverre ikke noen andre alternativ. Sjekk mer informasjon på NSB.no vedrørende alternativ og/eller refusjon".
Håper servicesjef ser dette og er:
Skjønner det @Andreaskh - og har ingen problemer med det hverdagslige svaretn- men poenget denne gangen er at man setter ikke inn en slik standardfrase i en automatisert svarmail der den som mottar svaret i utgangspunktet kun kontakter mottaker for å rette en berettiget klage. Med tusenvis av slike utsendelser i gitte perioder, så utvises bare dårlig dømmekraft og lite refleksjon fra institusjonen / selskapet.
Ingen stor sak - men litt i samme båt som "å bøye seg i hatten"-fenomenet. Jeg tar heller av meg støvet for noen...