Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:


Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.
 
Redigert:
off-topic:
Norge har faktisk mulighet til å bli en svært viktig aktør innen nettopp eksport av "grønn strøm", og vil ha nok kapasitet til å produsere for både oss selv og store deler av Europa ved å modernisere eksisterende kraftverk. Dette er forøvrig kun positivt etter min mening, hvis strømmen vi importerer på sikt vil komme fra grønne kilder også. Jeg forstår godt grunnlaget for skepsisen rettet mot innføring av målerne (spesielt mtp personvern), men selv er jeg veldig positiv til at verden går fremover mtp teknologi og innføring av denne. Man vil kunne lære veldig mye angående vanene til forbrukerne ved hjelp av ams-målere, og det vil kunne bidra positivt til dimensjonering og styring av nettet gitt at informasjonen blir forvaltet på en god måte.

On-topic: Jeg kan ikke like at AD'er oppfordrer til depositumsbetalning for å få lov til å kjøpe et ur som de allerede har bestilt til butikk. Forstår at det er en sikkerhet for butikken, men synes at det blir uryddig når det gjelder et ur det er umulig å få sett på forhånd da det nettopp er lansert.

Som mange er jeg veldig enig med deg men mest bekymret for hvordan EU bruker Norges samarbeid for å spre tentaklene sine inn i landet.
Vi ser bestandig mer innføring av EU kontroll gjennom nye "avtaler" og de handler ikke om Norges fremtidig oppbevaring av suverenitet;). Noe jeg er veldig opptatt av.
På den AMS siden må du også tenke at stråling hopper seg opp i vår omgivelse og er ikke uten fare.
Industrien som selger og nytte fordelene på disse apparater har sterke innflytelser og som tobakk industrien gjorde i sin stor tid, har de innflytelse på mange mediekanaler eller "instituter" som "studerer" på fenomenet.
Ikke tro et sekund på at EU eller FN er styrt av gode mennesker som bryr seg om helsen din og husk at de er ikke folkevalgt.
Hele grønn agenda handler om et "felles problem" som utløser felleskap-politikk og dermed sentralisering for monopol.
Grønn er veldig bra men hvem som krever det og hvorfor er mest avgjørende.
De grønne avtalene som Paris avtalen gjør bestandig at en liten gruppe vi kjenner godt krever mer kontroll over industrien og energiutvikling i landene som blir med: industri og energi er de 2 områdene man må kontrollere for å "styre et land fra skyggene".
Man trenger ikke å bli paranoid men man må stille de riktige spørsmål.
Under kan du lese en sjelden artikkel som behandler stråling saken og kan gi en ny oppfatning for mange som frykter ikke det de kan ikke se.
https://www.dagbladet.no/kultur/veksten-i-menneskeskapt-straling-setter-liv-pa-spill/61001497
 
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:


Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.

Bra video med Peterson!
Noe av det samme forklart av Yuri Bezmenov, KGB avhopper og tidligere propaganda mastermind.
 
Møkk!
20180119_161859.jpg
 
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:


Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.
giphy.gif
 
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:


Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.

"So you're saying...." et eller annet som han absolutt ikke sa. Flott intervjuteknikk.
 
Uttrykket "Ha en (fortsatt) fin dag!"

Hater dette standardsvaret i mails og verbale meldinger.

For en stund siden så ringte jeg en bank for å overføre kontoadministrasjon fra den gang nylig avdødd forelder til meg selv slik loven krever. Hva sier bankdama når samtalen er slutt og man har diskutert det faktum at kontoeier nylig er dødd og det faktum at avdøde var min mor? Jo "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Samme greia med Altibox, Aftenbaldet og andre abonnement som skulle sies opp etter at innehaver av abonnementet døde.

I dag når NSB innstiller alle tog og man ikke kommer av flekken og hotell og andre ting ikke kan benyttes - hva sier e-posten fra NSB kundeservice når man har trykket på refusjon av utgifter og forklart årsaken til refusjonen? Jo - automatisert svar fra refusjonsavdelingens generiske e-post: "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Hva er greia med å ønske noen "en fortsatt fin dag" når noen nylig har dødd og man søker om refusjon for følgeutgifter når leverandør ikke leverer.
 
Uttrykket "Ha en (fortsatt) fin dag!"

Hater dette standardsvaret i mails og verbale meldinger.

For en stund siden så ringte jeg en bank for å overføre kontoadministrasjon fra den gang nylig avdødd forelder til meg selv slik loven krever. Hva sier bankdama når samtalen er slutt og man har diskutert det faktum at kontoeier nylig er dødd og det faktum at avdøde var min mor? Jo "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Samme greia med Altibox, Aftenbaldet og andre abonnement som skulle sies opp etter at innehaver av abonnementet døde.

I dag når NSB innstiller alle tog og man ikke kommer av flekken og hotell og andre ting ikke kan benyttes - hva sier e-posten fra NSB kundeservice når man har trykket på refusjon av utgifter og forklart årsaken til refusjonen? Jo - automatisert svar fra refusjonsavdelingens generiske e-post: "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Hva er greia med å ønske noen "en fortsatt fin dag" når noen nylig har dødd og man søker om refusjon for følgeutgifter når leverandør ikke leverer.

Det er nok automatisert på enden av alle meldinger tenker jeg og ikke tilpasset til hver enkelt manns "dag".

Jeg ser inn i dette at man ønsker at dagen kan bli videre "fin" uansett at den startet dritt dårlig.

I en helvetes dag kan du miste jobben på morgen, få en telefon gjennom lunsjtiden og høre at du har mistet en av foreldrene dine og komme senere hjem for å se folk fra brannvesenet stående helt svart fra topp til tå foran en haug av aske, eller alt som er igjen av huset ditt. Dessverre var hunden inn og de fikk ikke å redde den.
Du ringen kjerringa men hun tar ikke telefonen...
Forbannet og sint kjører du vekk og havner i en kraftig bilulykke på veien til hotellet hvor du hadde tenkt å overnatte og finner deg plutselig på byens sykehuset hvor en lege kommer nær trynet ditt og sier at det venstre beinet ditt må kuttes vekk over kneet fordi skadet er alt for alvorlig.
Du besvimer men plutselig våkner på operasjonsbordet fordi du rister som en vaskemaskin på full sentrifugering og ser legen som sager deg i to. Han kjefter anestesisten som haster seg å sette et håndkle på hodet ditt mens to andre holder deg for å gi deg et nytt skudd av hestebedøvelse.
Når du våkner på sykehuset samme kveld kommer kjerringa gråtende og sier at hun vet ikke hvor datteren din er fordi hun kom aldri fra skolen og svarer ikke på telefonen.
Hun sier også at hun fikk nok av alt mens hun bryter sammen og annonserer at hun har vært i et forhold med naboen de siste tolv måneder og siden huset er nå borte i røyk, flytter hun hos han for godt.

Alt jeg kan si er at jeg kondolerer for din avdød forelder og at en dag kan gå videre på en "fin" måte uten å bli en helvetes dag.
 
Takk. Det irriterende er at en automatisert svarmail fra NSB sin egen refusjonsavdeling avslutter alle mail med "Ha en fin dag videre!". De sier også "Takk for at du venter" - da de har inntil tre ukers behandlingstid.

De burde avsluttet mailen etter "Takk for at du venter" og droppet "Ha en fin dag videre!".
 
Takk. Det irriterende er at en automatisert svarmail fra NSB sin egen refusjonsavdeling avslutter alle mail med "Ha en fin dag videre!". De sier også "Takk for at du venter" - da de har inntil tre ukers behandlingstid.

De burde avsluttet mailen etter "Takk for at du venter" og droppet "Ha en fin dag videre!".

Ja, vel, NSB er ikke som tog selskapene i Japan som unnskylder seg dyp fordi sjåføren gikk 20 sekunder for tidlig fra stasjonen.
https://www.theguardian.com/world/2...ail-company-apologises-train-20-seconds-early
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Loevhagen
Ja, vel, NSB er ikke som tog selskapene i Japan som unnskylder seg dyp fordi sjåføren gikk 20 sekunder for tidlig fra stasjonen.
https://www.theguardian.com/world/2...ail-company-apologises-train-20-seconds-early
Riktig. I dag stod man på togstasjonen - og følgende melding kom over høyttaleranlegget og tavlene: "Tog innstilt. Bruk andre tog".

Ingen forklaring.
Ingen beklagelse
Ingen opplysninger om andre transportmidler som ble tilbudt.

Nada med andre ord. Ringte kundeservice umiddelbart og de kunne ikke hjelpe.

Forslag til NSB: "Tog til X fra Y med avgang kl. Z er dessverre innstilt pga. tekniske problemer langs toglinjen. Vi beklager. Det tilbys dessverre ikke noen andre alternativ. Sjekk mer informasjon på NSB.no vedrørende alternativ og/eller refusjon".

Håper servicesjef ser dette og er:

giphy.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Riktig. I dag stod man på togstasjonen - og følgende melding kom over høyttaleranlegget og tavlene: "Tog innstilt. Bruk andre tog".

Ingen forklaring.
Ingen beklagelse
Ingen opplysninger om andre transportmidler som ble tilbudt.

Nada med andre ord. Ringte kundeservice umiddelbart og de kunne ikke hjelpe.

Forslag til NSB: "Tog til X fra Y med avgang kl. Z er dessverre innstilt pga. tekniske problemer langs toglinjen. Vi beklager. Det tilbys dessverre ikke noen andre alternativ. Sjekk mer informasjon på NSB.no vedrørende alternativ og/eller refusjon".

Håper servicesjef ser dette og er:

giphy.gif

"Ha en fin dag videre" er jo bare en standard høflighetsfrase som de fleste fraser i det norske samfunn. Frasen/spørsmålet "hvordan går det?" er også en høflighetsfrase da den som spør forventer "bare bra, og du da?" i retur, samt den som svarer vet veldig godt at noe annet enn "bare bra" er utenfor de sosiale normer. Aldri hørt noen svare annet enn "bare bra" på det spørsmålet, selv om det tidvis er tydelig det ikke er sannheten.
 
Skjønner det @Andreaskh - og har ingen problemer med det hverdagslige svaretn- men poenget denne gangen er at man setter ikke inn en slik standardfrase i en automatisert svarmail der den som mottar svaret i utgangspunktet kun kontakter mottaker for å rette en berettiget klage. Med tusenvis av slike utsendelser i gitte perioder, så utvises bare dårlig dømmekraft og lite refleksjon fra institusjonen / selskapet.

Ingen stor sak - men litt i samme båt som "å bøye seg i hatten"-fenomenet. Jeg tar heller av meg støvet for noen...
 
Skjønner det @Andreaskh - og har ingen problemer med det hverdagslige svaretn- men poenget denne gangen er at man setter ikke inn en slik standardfrase i en automatisert svarmail der den som mottar svaret i utgangspunktet kun kontakter mottaker for å rette en berettiget klage. Med tusenvis av slike utsendelser i gitte perioder, så utvises bare dårlig dømmekraft og lite refleksjon fra institusjonen / selskapet.

Ingen stor sak - men litt i samme båt som "å bøye seg i hatten"-fenomenet. Jeg tar heller av meg støvet for noen...

Mye som er standardfraser, som ikke burde vært det. Blant annet svar etter jobbintervju, enten får man en personlig, forssegjort mail med tilbud eller en standardfrase ved avslag.
 
Riktig. Det å utvise skjønn er vanskelig, ja. @Andreaskh. Antagelig er skjønn den faktor i livet som farger oss mest - utenom frykten å ikke være konform. Forumet her er et eldorado i så måte.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen