Trafikken i retning vest på E18 om sommeren!!! Pust ut og tenk positivt. Hvor skal man begynne:
- Personen med skilter som starter på XX(ikke nødvndigvis XX i dirkete forstand) som åpenbart ikke kjører denne strekningen til daglig / turist. Du synes det er helt ok å ligge 5 over fartsgrensen i venstre felt uavhengig av hvordan trafikkbildet er ellers.Her ligger du og koser deg. Hele settingen minner meg om en Øystein Sunde sang. Gåsemor... Tro det eller ei, men du er an propp som skaper en rekke farlige situasjoner. Se i speilet! Legg deg over i høyre når du etter mye om og men måtte ha kommet deg forbi det vogntoget du har brukt en evighet på å passere. Eller var det bare at du ikke vet hva speil er?
- Personen som kjører motorsykkel. Du skal på død og liv dra på bakhjulet så snart du har mulighet, gjerne med mye lyd. Du skremmer vettet av oss vanlige dødlige der du kommer som skutt ut av en rakett! Dette gjøres som regel i bussfelt når du endelig har fri bane. Desverre er det da også ofte avkjøring / påkjøring. Dette fører til at folk skvetter til og gjør manøvre de normalt ikke hadde gjort. For meg som nøytral og normal sjåfør fører dette til at jeg fort blir jævlig irritert, vitne til en dødsulykke og må ut å redde deg i tlllegg / skrape sammen restene dine med barna mine i baksetet.
- Deg som må lese VG/oppdatere et eller annet av sosiale medier/ sminke deg/ lese avis/ være over gjennomsnittet sløv osv. Følg med på trafikkbildet! Det at du er sløv og kjører i rompa på han foran påvirker tusenvis av familier. Forrige uke skjedde det et uttall ganger og fem av fem dager brukte jeg en halv evighet hjem på grunn av deg.