Hei
@Hammerfjord for et par uker siden lurte jeg på hvor du var blitt av. Savnet dine tråder og innlegg om truger, metaller og hva en speedmaster tåler. Til og med forklaringene om hva som er galt med Rolex syntes jeg var gøy!
Men disse (sinte??) utgreiingene om ulike fakta bidrar ikke med så mye positivt. (Og mesteparten har du kommet med før).
Denne tråden er vel heller ikke tenkt som noen diskusjon.
Kan vi ikke gå tilbake til det vi har felles?
Jeg kan ikke like at så mange er skuffet...
Jeg var
veldig syk: i et år.
Hadde ikke en gang lyst til å tenke på klokke og ingen lege kunne hjelpe meg.
Alt de hadde å si, var at jeg var heldig å bli såpass fysisk og mentalt sterk ifra før for å kunne gå gjennom det helvete.
Nå er jeg mye bedre eller frisk tror jeg og prøver å komme med rasjonelle fakta: folk er alt for gjennomtrukket av frykt, takk til mediene.
"Fear is an instrument of coercion" : aldri glem dette.
Sant nok er det ikke plassen for å ta alt av dette opp, men for mitt forsvar, har jeg ikke vært alene.
Du vet som alle andre som kjenner meg her at jeg er ikke en vanlig person som følger trendene og som følger blind på det mediene og politikkerne sier.
Jeg har aldri stemt for et nasjonal valg en gang i mitt liv. Så det er sagt.
Jeg ble kurert fra det som ungdom, etter det jeg hørte når jeg var i et politisk møte i Paris i 1988.
Siden det, har jeg forstått mange ting og konsekvensene.
Jeg prøver ikke å bli uhyggelig men jeg ser ikke på samfunnet som dere gjør...Tydeligvis.
Jeg ser hele spektrum hele tiden og det som kommer videre: sånn er jeg bare.
Og angående Rolex...
De sin politikk om å kutte produksjonen for å gjør seg mer eksklusiv/attraktiv er en taktikk som handler om kvantitet: ikke tillit.
Litt som våre politikere og bankene: det tror kvantitet kan berge sine prosjekter. At det er bare å "trykke" pengene i vei.
De skal finne ut at uten tillit, kvantiteten er irrelevant. Men når de finner ut, skal det bli for sent.
Dere ser hva som skjer med Rolex: folk biter på hverandre fordi noen tror på at andre står foran ventelisten ect og spekulerer på det...
Invistørene ødelegger mye men hvem har skap dette? Rolex sin flaskehals politikk: de har skap en reaskjon på markedet.
Tilliten smuldrer seg opp og ingen vet hva Rolex driver med eller hvis det blir mulig å få seg en stål klokke i morgen.
Det blir til å ende med mange frustrerte mennesker som skal snu ryggen og en skadet omdømme tror jeg.
Men sånn går det bare...