Larever av frukttrebladveps, Caliroa cerasi.Blodigler / igler? Fy f så ekkelt
Såpass - lite hyggelig ihvertfall..Larever av frukttrebladveps, Caliroa cerasi.
Bare å kjøpe seg en billig brukt laptop på finn, legge inn favorittdistroen, koble den helt av nettet, så har du en »vaskemaskin» til å sjekke den slags med.
Alle har vel en gammel IBM (ikke Lenovo) Thinkpad ala T60 eller tilsvarende med Libreboot og Tails stående til slikt?Ja. Jo. Du har nok rett. Nå er det en stund siden jeg gadd å tukle med Linux utenom jobben, men det hadde kanskje vært lurt.
Samtidig tenker jeg at om noen *virkelig* bestemmer seg for å lage malware kamuflert på en minnepinne, så tror jeg ikke nødvendigvis den er enkel å finne, og ihvertfall ikke at jeg er flinkere til å lete enn de er til å gjemme.
Alle har vel en gammel IBM (ikke Lenovo) Thinkpad ala T60 eller tilsvarende med Libreboot og Tails stående til slikt?
Alle har vel en gammel IBM (ikke Lenovo) Thinkpad ala T60 eller tilsvarende med Libreboot og Tails stående til slikt?
T60 har USB.Tja.... Men det var før USB....
8- )
Vanskelig å bedømme, trenger bilder fra flere vinkler for å trekke en konklusjon.Er det sekken som er for liten eller esken som er for stor???
Vis vedlegg 261080
Er det sekken som er for liten eller esken som er for stor???
Vis vedlegg 261080
T60 har USB.
Selv om posten lin var med et glimt i øyet så har jeg faktisk en Libraboot T60 stående som jeg bruker for hobby og moro.
Fint avbrekk fra finansverden å leke litt med teknologi på kveldstid
Tilgi meg en litt lang og smal post som treffer IT-folk mest:
Hver vinter arrangeres den ypperste av alle nerdekongresser, International Solid-State Circuit Conference (ISSCC) i San Francisco. Det er et slags mikroelektronikkens Mekka, et samlingspunkt for alle som driver innen IC, RF, kryptografi, maskinlæring og hardwarenær programvare, av og for folk fra industrien og akademia.
I år ble det dessverre arrangert online, og den to tommer tykke A4-bibelen med posters, papers og oppsummering uteble naturlig nok. Men i går kom det en konvolutt i postkassen med ukjent avsender og uten følgebrev:
Vis vedlegg 260846
For de uinnvidde; å få en USB-minnepinne er datasikkerhetsmessig sammenlignbart med å få en brukt dong i hånda. Eller, i dette tilfellet, i posten.
Så jeg sitter her og lurer på om arrangøren, IEEE, faktisk er så dumme, eller om dette er noen som forsøker å installere spyware hos meg. Uansett, et fint trofé og en minnepinne som har sett sin siste usb-port.
Ok, men dette bildet er strengt tett i feil trådDet ser ut til at du må legge ut en post i hifi-tråden hvis du får med deg esken hjem
Floskler og svulstige formuleringer i boligannonser! Eiendomsmegler"studiet" har en del å gå på når det gjelder opplæring av husselgere
Her er listen utømmelig:Utdrag fra håndbok for eiendomsmeglere, 3. utgave:
Sjarmerende = Må helrenoveres
Unik = Kan brukes på alle eiendommer untatt standardleiligheter i borettslag
Fantastisk sjøutsikt = kan skimtes i dronefoto eller hvis du står på tå oppå pipehatten
Forøvrig, hvis objektet du skal selge er i dårlig stand, bare unnlat å vise bilder av det, og sett heller inn bilder av tente lys, glass og fruktfat.