Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Å skrive noe sånt er vel den perfekte oppskrift på "ikke være skikket til å eie skytevåpen" som loven så pent sier.

Dessuten tror jeg du må lengre ut på landet for å påstå at .308 er et brukbart kaliber i en "sniper"-rifle.
Barrett MRAD - Wikipedia - som er en av skarpskytterriflene Delta bruker; ser ut til å bruke .308 (blant annet). Dette er sikkert en av de Tom referer til :p

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Barrett MRAD - Wikipedia - som er en av skarpskytterriflene Delta bruker; ser ut til å bruke .308 (blant annet). Dette er sikkert en av de Tom referer til :p

Hadde nok valgt en .338 Magnum hvis det var jeg som skulle gjøre jobben... For å dra tråden tilbake "on topic", jeg kan ikke like rekylen og smellet på en MRAD med denne patronen. Fikk prøvd en på skytebanen i fjor, og det var en "nokså" annerledes opplevelse enn min .308 - som med lyddemper omtrent virket som et luftgevær :mrgreen:

Det skal litt perspektiv til for å verdsette det man har, eller til å kurere eventuelle drømmer man må ha om magnumkaliber. Jeg har en tung rifle med demper i 6,5x55, og etter å ha blitt vant med den synes jeg at selv en lett .30-06 uten demper eller noe som helst blir vel mye rekyl og smell i forhold.
Detsamme med hagla, egentlig - leirdueskudd i en halvautomat kan jeg skyte kassevis av, men det skal ikke mange skuddene med 12/76 jaktskudd i over/underhagla før jeg blir lei.
Det går mest i (dempet, underlyds ) .22 LR og .17 HMR nå, og jeg trives godt med det - treningseffekten er god, prisen er hyggelig, HMR velter det aller meste, og både lyd og rekyl er usjenerende.
På sikt kunne det vært spennende med en 9,3x62 (ihvertfall hvis det blir blyforbud), men det får vente.

Å skrive noe sånt er vel den perfekte oppskrift på "ikke være skikket til å eie skytevåpen" som loven så pent sier.

Dessuten tror jeg du må lengre ut på landet for å påstå at .308 er et brukbart kaliber i en "sniper"-rifle.
Ja det var nok ikke helt politisk korrekt å skrive det jeg tenkte, hvis du føler deg krenket beklager jeg. Når det gjelder dine betraktninger om cal. 308 i Sniperrifle anbefaler jeg deg å lese deg opp på temaet.

Vel. Jeg vet ikke hva dere vil si på et utsagn fra en amatør, men det er kanskje derfor jeg ville valgt raketter.

Mitt siste ord...

• Liker
Reaksjoner: crown guard
Hadde håpet at jeg klarte å fortrenge dette, men det gikk ikke…

Var på et sylfrekt event med Bjerke i regi av Nortime på onsdag. Der var det også invitert en barnefamilie som ikke passet helt inn med resten av folket. Greit nok det, men da det var tid for premieutdeling og servering er fyren førstemann som angriper hun stakkars ansatte fra Bjerke med spørsmål om ventelister på Rolex og hvordan han kom på dette så snart som mulig. Nå var dette et Nortime event så bare det syns jeg var ganske respektløst. I tillegg ble hun fra Bjerke relativt ukomfortabel i måten han spurte om.

Da folket skulle dra, var vi så heldIge å få goodiebags slik Bjerke/Nortime pleier på disse eventene, men denne gangen hadde de virkelig slått på stortromma med flotte reklameartikler i posen. Tror du ikke fyren går og henter tre poser da. Til seg selv, kona og babyen… Satt ved siden av en av kara fra Nortime. Han syns det var litt dumt da det var akkurat nok til de få inviterte og resten til Bjerke ansatte.

Og som rosinen i pølsa og det som plager meg veldig er at det gikk kanskje 30 sekunder så kom dama han spradende tilbake og hentet en pose til, nikker og sier: «jeg bare tar med meg en sånn jeg…» og går ut av restauranten. Du kan vel si det sånn at arrangørene reagerte på dette og ristet på hodet.

Og til deg som faktisk sitter på fire goodiebags fra eventet, hvor da to Bjerkeansatte gikk tomhendt hjem, så håper jeg virkelig at du leser dette og skammer deg. Du fortjener å få stein i skoa resten av livet.

Uansett, tusen takk til Nortime og Bjerke for et herlig event

Hadde håpet at jeg klarte å fortrenge dette, men det gikk ikke…

Var på et sylfrekt event med Bjerke i regi av Nortime på onsdag. Der var det også invitert en barnefamilie som ikke passet helt inn med resten av folket. Greit nok det, men da det var tid for premieutdeling og servering er fyren førstemann som angriper hun stakkars ansatte fra Bjerke med spørsmål om ventelister på Rolex og hvordan han kom på dette så snart som mulig. Nå var dette et Nortime event så bare det syns jeg var ganske respektløst. I tillegg ble hun fra Bjerke relativt ukomfortabel i måten han spurte om.

Da folket skulle dra, var vi så heldIge å få goodiebags slik Bjerke/Nortime pleier på disse eventene, men denne gangen hadde de virkelig slått på stortromma med flotte reklameartikler i posen. Tror du ikke fyren går og henter tre poser da. Til seg selv, kona og babyen… Satt ved siden av en av kara fra Nortime. Han syns det var litt dumt da det var akkurat nok til de få inviterte og resten til Bjerke ansatte.

Og som rosinen i pølsa og det som plager meg veldig er at det gikk kanskje 30 sekunder så kom dama han spradende tilbake og hentet en pose til, nikker og sier: «jeg bare tar med meg en sånn jeg…» og går ut av restauranten. Du kan vel si det sånn at arrangørene reagerte på dette og ristet på hodet.

Og til deg som faktisk sitter på fire goodiebags fra eventet, hvor da to Bjerkeansatte gikk tomhendt hjem, så håper jeg virkelig at du leser dette og skammer deg. Du fortjener å få stein i skoa resten av livet.

Uansett, tusen takk til Nortime og Bjerke for et herlig event
Folk!!

Folk.

Snakket nettopp med en gråtende, russisk venninne av meg - noen jævler har, oppildnet av sjefskukens herjinger i Ukraina, tagget 'Putin bitch go home' over bilen hennes.

For all del, hun har kasko og 'slipper' med å bare måtte betale egenandel for omlakkering - men ærlig talt, hva er galt oppi hodene til folk?

Som et ekstranummer skjedde dette i carporten hennes, og hun bor alene - så nå er hun (av naturlige grunner) engstelig for om de skal komme tilbake og være litt tøffere i trynet den neste gangen.

Folk.

Diskutere el-bil med fruen....
Og hun er positiv....
Gi meg ekte bensineksos....

8- /
Håper dette bildet av en Triumph GT6 kan hjelpe…
1297AF6C-EE6C-4432-A36D-9560532DC217.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: Grendel