Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg kan ikke like at en vare jeg bestilte i ett europeisk land går via et annet europeisk land for deretter å gå via Kina på vei til en adresse i Melbourne, Australia.
 
Folk som flytter/sletter bilder i tråder slik at det blir seende slik ut får jeg veldig trang til å klaske over neseroten med en våt fisk:

sorry.jpg

sorry.jpg

sorry.jpg

sorry.jpg

sorry.jpg
 
Redigert:
Folk som endrer bildelinker i tråder slik at det blir seende slik ut får jeg veldig trang til å klaske over neseroten med en våt fisk:


Hvis du klasker så skal jeg jammen finne frem fiskeutstyret og fange noen skikkelige dopaler til deg neste gang jeg er på bryggen i Bergen. :D
 
@aek I fiskeklasking, som i andre kampsporter, er det viktig å møte opp med samme kaliber på våpenet. Eller som de sier i Amerika: "Don`t bring a herring to codfight".

[video=youtube;IhJQp-q1Y1s]https://www.youtube.com/watch?v=IhJQp-q1Y1s[/video]
 
Redigert av en moderator:
@aek I fiskeklasking, som i andre kampsporter, er det viktig å møte opp med samme kaliber på våpenet. Eller som de sier i Amerika: "Don`t bring a herring to codfight".
Selvfølgelig @Hopalong, det var DER jeg hadde det fra ja! Det burde jeg ha husket siden jeg har en kollega som har bilde av sin bror og seg selv på samme slagmark (dog ubevæpnet). De fikk mange vantro blikk i den lokale puben da de opplyste at de hadde oppsøkt stedet bare på grunn av denne sketsjen...
 
Redigert av en moderator:
OG HVEM POKKER HAR FUNNET PÅ AT POLET SKAL STENGE KL 15:00 OVER HELE NORGE ONSDAG FØR PÅSKE!?*
Nøyaktig klokken 15:01 sto jeg der intetanende og ville inn, men den gikk nok ikke nei!
De kunne da ha satt inn en helsides annonse i alle riksdekkende aviser?
Eller sendt meg en mail i det minste, jeg er tross alt fast kunde?

PS
Vurderer følgende FT: Omega Seamaster Quartz (ubetydelig rust ved batteripolene) byttes snarest i en kasse rødvin.

*Måtte vedkommende kristeligfolkepartipolitiker brenne. I helvete eller hvor han måtte finne det for godt.
 
At butikkene velger å stenge tidlig fordi det nærmer seg hellgdag. Tenker da ikke spesifikt på polet, men alt av butikker.. Tenkte å kjøpe meg nye tøfler i dag, men siden de butikkansatte føler at de allmektig og bare stenger før normalt så ble det en bomtur.

Hvorfor i h kan ikke de holde seg på jobb slik som folk flest når det ikke er helligdag?
 
Det jeg virkelig hater, er bedrifter som har åpningstid på nettsidene sine, i appene sine eller whatever SOM IKKE STEMMER. Både mandag, tirsdag og onsdag denne uken er vanlige arbeidsdager (selv om JEG riktignok hadde halv dag i dag). Så presterer idiotene å stenge tre timer tidligere både mandag, tirsdag og onsdag, UTEN å legge inn opplysninger om spesielle påskeåpningstider. Det som er så jævla fantastisk med digitale opplysninger på egne sder er tross alt du kan ordne dem på to sekunder til glede for ALLE kundene dine som vil vite når du stenger.

Nå vet jeg jo at mange stenger tidligere på onsdager, men mandag og tirsdag tar altså kaka, spesielt når de LYVER meg opp i ansiktet, rett nok via mobilskjermen, om at de er åpne. Arrrrrgh.

@aek: Jeg gir deg fire flasker vin og to liter sprit for en Speedy Pro, men 'ække så interessert i quartzen. :p
 
Redigert av en moderator:
Det jeg virkelig hater, er bedrifter som har åpningstid på nettsidene sine, i appene sine eller whatever SOM IKKE STEMMER. Både mandag, tirsdag og onsdag denne uken er vanlige arbeidsdager (selv om JEG riktignok hadde halv dag i dag). Så presterer idiotene å stenge tre timer tidligere både mandag, tirsdag og onsdag, UTEN å legge inn opplysninger om spesielle påskeåpningstider. Det som er så jævla fantastisk med digitale opplysninger på egne sder er tross alt du kan ordne dem på to sekunder til glede for ALLE kundene dine som vil vite når du stenger.

Nå vet jeg jo at mange stenger tidligere på onsdager, men mandag og tirsdag tar altså kaka, spesielt når de LYVER meg opp i ansiktet, rett nok via mobilskjermen, om at de er åpne. Arrrrrgh.

@aek: Jeg gir deg fire flasker vin og to liter sprit for en Speedy Pro, men 'ække så interessert i quartzen. :p
Quartzpingle det er det du er @gert... Men klokka er virkelig nok den; I give you 1342-verket:

Omega%201342.jpg


Legg merke til batteriet merket 388; det lages ikke lenger. Lokal urmaker sa han kunne bygge den om til et annet batteri for et par tusen. Jeg sa takk men neitakk. Klokka er følgelig søppel, men var min trofaste følgesvenn fra 1979 frem til min første mobil, så jeg har ikke hjerte til å kaste den...
 
Redigert av en moderator:
Quartzpingle det er det du er @gert...
Hadde det bare vært så vel, så hadde ikke halve samlingen ligget i skuffen til jeg somler meg opp til @arcticnorway på bjølsen med dem. :/ Problemet er jo at de neppe er verdt å fikse. En Poljot 3133 der det høres/kjennes ut som en juvel, tannhjul, avbrukket tann eller liknende har kilt seg fast feil sted, to Seiko 6139-verk der barrel/mainspringen muligens er gåen (fem sekunder gangreserve), en Mako med fastkilt daghjul (IGJEN). I tillegg gikk jeg inn i en betongsøyle på jobb med plexiglasset først på Chinese Airforce 1963-klokken denne uken, men det får jeg forhåpentligvis fikset selv. I tillegg svarer ikke selgeren av den brukte Grand Seiko SBGH001-perlen jeg ønsker å kjøpe.

Men dette var vel egentlig mer "klokketing jeg ikke kan like".

Det skal forøvrig gå å bruke et 392-batteri (søvdioksid) i den klokken der, i følge googleresultater. Kan jo være verdt et forsøk.
 
Redigert av en moderator:
Hadde det bare vært så vel, så hadde ikke halve samlingen ligget i skuffen til jeg somler meg opp til @arcticnorway på bjølsen med dem. :/ Problemet er jo at de neppe er verdt å fikse. En Poljot 3133 der det høres/kjennes ut som en juvel, tannhjul, avbrukket tann eller liknende har kilt seg fast feil sted, to Seiko 6139-verk der barrel/mainspringen muligens er gåen (fem sekunder gangreserve), en Mako med fastkilt daghjul (IGJEN). I tillegg gikk jeg inn i en betongsøyle på jobb med plexiglasset først på Chinese Airforce 1963-klokken denne uken, men det får jeg forhåpentligvis fikset selv. I tillegg svarer ikke selgeren av den brukte Grand Seiko SBGH001-perlen jeg ønsker å kjøpe.

Men dette var vel egentlig mer "klokketing jeg ikke kan like".

Det skal forøvrig gå å bruke et 392-batteri (søvdioksid) i den klokken der, i følge googleresultater. Kan jo være verdt et forsøk.
392, takk for den! Nå er vi vel litt quartzpingler alle mann, i større eller mindre grad, litt avhengig av hva det er snakk om, men jeg merker at jeg neppe kommer til å bruke mye tid på den Seamasteren med det første. Men jeg hiver'n ikke...
 
Biler, Tuborg Lite, dagens..

#1. Når jeg nettopp har vært 3 timer under bilen å montert ny tannstang, siden den gamle røyk og var så opprustet at den ikke lot seg reparere - Så skal jeg prøvekjøre bilen, hører en liten knarrelyd i rattet da jeg legger over, airbag lyset kommer på, fløyta dør.. Helv**te! Der gikk sleperingen....

#2. Når jeg kommer meg inn å skal ta meg ei pils for å døyve blodtrykket så står det pokkern meg ikke noe annet enn Tuborg Lite i kjøleskapet.

#3. Alt for mye Panerai bilder i dagens, skreiv kjøpskontrakt på leilighet i dag. Blir ikke PAM i år heller...
 
#1. Når jeg nettopp har vært 3 timer under bilen å montert ny tannstang, siden den gamle røyk og var så opprustet at den ikke lot seg reparere - Så skal jeg prøvekjøre bilen, hører en liten knarrelyd i rattet da jeg legger over, airbag lyset kommer på, fløyta dør.. Helv**te! Der gikk sleperingen....

#2. Når jeg kommer meg inn å skal ta meg ei pils for å døyve blodtrykket så står det pokkern meg ikke noe annet enn Tuborg Lite i kjøleskapet.

#3. Alt for mye Panerai bilder i dagens, skreiv kjøpskontrakt på leilighet i dag. Blir ikke PAM i år heller...

Du skal vite jeg føler med deg @mirsco , mens jeg nipper til min Hansa IPA!:D
 
Redigert av en moderator:
Har ingen aktive sporingsnummer min vei. Ingenting å glede seg til. Skal man kose seg med de klokkene man allerede har, lissom? Hater det. :)

0.jpeg