Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Skiveutglidning i korsryggen natt til fredag etter å ha bredd over en 3-åring som hadde en skummel drøm, med påfølgende akuttbehandling hos kiropraktor lørdag og behandling annenhver dag denne uken.
 
At folk som dette blir idolisert...
[video=youtube;emsLrZg160s]https://www.youtube.com/watch?v=emsLrZg160s&feature=youtu.be[/video]
 
At Fedex alltid må ringe og be om å få tilsendt bekreftelse på verdi av det som sendes!

Ikke fordi jeg prøver å lure meg unna noe, men fordi det er veldig irriterende å bli oppringt av noen som nesten ikke kan Norsk midt i arbeidstiden. Er det virkelig nødvendig?
 
At Fedex alltid må ringe og be om å få tilsendt bekreftelse på verdi av det som sendes!

Ikke fordi jeg prøver å lure meg unna noe, men fordi det er veldig irriterende å bli oppringt av noen som nesten ikke kan Norsk midt i arbeidstiden. Er det virkelig nødvendig?

Dette høres jo nesten skummelt ut!!!!

En som "nesten ikke kan norsk" sitter med en pakke og ber om verdien på den? Hva i @£¤%&§ skal han med det????
Han skal levere pakken til "noen", og navnet på "noen" står på! Om denne pakken har verdi kr 0 eller kr 100.000 skal være likegyldig for han!!! Han har en JOBB å utføre! Den skal vel ikke kreve verdi-takst????

8-|
 
recsol_zps8c06ef3c.jpg
 
Er det ikke nå du bør kjøpe?

:cool:

Tja, kanskje. Dersom man tror at kursen skal opp igjen og har ro nok til å vente på en oppgang.
I tillegg er jo spørsmålet hvor langt ned skal kursen før den evnt går opp igjen? Ser vi under hundre denne uken eller neste uke og bør vente med kjøp til den tid?
Eller er vi tilbake til 120 i løpet av neste uke...
Uansett så er det kjipt når "klokkekontoen" blir mindre og mindre når man trodde den skulle øke kjappere i aksjer enn på sparekontoen.
 
Tja, kanskje. Dersom man tror at kursen skal opp igjen og har ro nok til å vente på en oppgang.
I tillegg er jo spørsmålet hvor langt ned skal kursen før den evnt går opp igjen? Ser vi under hundre denne uken eller neste uke og bør vente med kjøp til den tid?
Eller er vi tilbake til 120 i løpet av neste uke...
Uansett så er det kjipt når "klokkekontoen" blir mindre og mindre når man trodde den skulle øke kjappere i aksjer enn på sparekontoen.

Regel#1 med aksjesparing: ikke følg med intradag, du blir bare gal.

Regel#2 ikke sett penger i dette du ikke har råd til å tape.

Regel#3 kjøp fond om du er avhengig av en viss trygghet.

Bonusregel: stoploss er noe du må bruke på hver eneste posisjon om du ikke har et perspektiv på flere år.
 
Regel#1 med aksjesparing: ikke følg med intradag, du blir bare gal.

Regel#2 ikke sett penger i dette du ikke har råd til å tape.

Regel#3 kjøp fond om du er avhengig av en viss trygghet.

Bonusregel: stoploss er noe du må bruke på hver eneste posisjon om du ikke har et perspektiv på flere år.

Fine regler dette her ChristianN.
Jeg er bare inne med det jeg kan tape, anser klokkekontoen for å være forbruk og ikke investering;) Men uansett er det kjipt å se penger krympe.

Stopploss burde jeg bli flinkere til å bruke...
 
Fine regler dette her ChristianN.
Jeg er bare inne med det jeg kan tape, anser klokkekontoen for å være forbruk og ikke investering;) Men uansett er det kjipt å se penger krympe.

Stopploss burde jeg bli flinkere til å bruke...

Stoploss oppleves surt fordi det kjennes ut som man taper penger. Det man derimot gjør er å tape mindre enn uten stoploss.
 
At det etter andre gangs visning fortsatt ikkje er kome inn eit anstendig bud på huset. Ser stygt ut til at ein må planlegge ny runde med vasking, rydding, pakke i henger og kjøyre ein tur - for så å pakke ut att etter visning.

At LLD også har status som savnet i heimen. Sist observert på kontoret for snart fire veker sidan.
 
Verre om restskatten hadde kommet først @Tetragrammaton, for da hadde du jo ikke fått ny klokke!?

Det er jo nettopp slikt som dette jeg sikter til i min signatur...

Etter en nærmere gjennomgang av selvangivelsen, går jeg marginalt "i pluss" i stedet for restskatt, noe som stemmer bedre med mine forventninger. Og i stedet for å innføre kjøpestopp i år, går jeg heller for en kjøpetopp. DET kan jeg like!

YOLO, som åndseliten sier :)
 
Redigert av en moderator: