Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Om noen år skal vi se at man må skrive under samtykkeskjema før samleie (helst elektronisk). Skyldig inntil det motsatte er bevist. Og, ikke f*** om det er greit for en mann å sjekke opp ei dame på gata. Kommer du med et kompliment i tillegg? Det er seksuell trakassering (!), som vil føre til shaming på sosiale media, anmeldelse og avskjedigelse fra evt verv og stilling.

Å bli kysset eller å bli utsatt for en klein sjekkereplikk, enten fra en kollega eller ei, er IKKE seksuell trakassering. Ja, når maktforhold er inn i spill må man selvfølgelig utøve skjønn, men kvinner flest er vel i stand til å si ifra før det går for langt? Gi en smekk i trynet da vell! Ikke gå bananas i media eller til arbeidsgiver bak ryggen til vedkommende.

Det finnes selfølgelig unntak, noen menn er ufyselige griser, men er det virkelig disse som denne bevegelsen kommer til å gå utover?
 
Jepp, fikk en metoo-følelse i overført betydning når en tilfeldig forbipasserende klådde på dama for et par dager siden i Tromsø sentrum klokka sju på kvelden. Loven skulle åpnet for selvtekt i større grad enn den gjør.

Men så er det også lov å ikke føle seg krenket i alle tenkelige sammenhenger, case in point: https://www.dagbladet.no/kjendis/kj...en-jentes-kne-og-sa-mister-de-jobben/69338932
 
Om noen år skal vi se at man må skrive under samtykkeskjema før samleie (helst elektronisk). Skyldig inntil det motsatte er bevist. Og, ikke f*** om det er greit for en mann å sjekke opp ei dame på gata. Kommer du med et kompliment i tillegg? Det er seksuell trakassering (!), som vil føre til shaming på sosiale media, anmeldelse og avskjedigelse fra evt verv og stilling.

Å bli kysset eller å bli utsatt for en klein sjekkereplikk, enten fra en kollega eller ei, er IKKE seksuell trakassering. Ja, når maktforhold er inn i spill må man selvfølgelig utøve skjønn, men kvinner flest er vel i stand til å si ifra før det går for langt? Gi en smekk i trynet da vell! Ikke gå bananas i media eller til arbeidsgiver bak ryggen til vedkommende.

Det finnes selfølgelig unntak, noen menn er ufyselige griser, men er det virkelig disse som denne bevegelsen kommer til å gå utover?
Ikke glem at skjema må signeres med vitne. Helst begges foreldre
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Grendel
Kan ikke like at jeg har gått på en smell og kjøpt en horribelt dårlig jobb laptop som jeg må slite med i åresvis. Styr unna Lenovo Yoga 3, den stinker!
 
Når du har lyst på burger og pomfri men blir alikavel dratt gjennom sikkerhetskontrollen i Stuttgart av kollegaer uansett hvor alt er £&)@& utsolgt og ender opp med noen slitne pizzaruller.

:mad::mad::mad:

Glad jeg har andeconfit, potetmos og rosenkål klart i kjøleskapet i leiligheten, selv om det ikke blir før kl 2300. :(
 
#MeToo som andre sosialemedier bevegelser er “slacktivism” : en manipulering som prøver å holde mennesker tilfreds med sitt kunstig opprør og i hjemmene sine.
Transformert i sofarevolusjonære, den neste generasjonen skulle holde seg passiv foran alle hendelser og en "elite" som forblir på makten uansett hvor rettigheter og frihetene flyr vekk.

"Being behind a computer screen has become a more comfortable form of interaction for most of our generation, rather than interpersonal communication. It allows us to voice our opinions without fear of rejection and to project our social viewpoints without much thought.

These two aspects of social media are single handedly killing historical forms of activism—marching, public speaking, protests, physical petitions, and strikes. Social media outlets like Facebook and Twitter have allowed us to share a message that we find important, and then step away from it, as we continue to scan our friends’ feeds.

We continuously absorb social justice messages, but we don’t take the time to act upon them. This inaction is commonly referred to as “slacktivism” or “hashtag activism.” And we have all taken part in it. There have been a slew of examples in the past year."

Verdt å lese: http://www.buzzsawmag.org/2014/10/06/slacktivismwhy-this-generation-sucks/

tvzombie.jpg
 
Utsagn som

«Beste pris er ikke idé og spørre om da det høyeste priset er det beste priset»

på K/S kan jeg ikke like
 
Når jeg var ute på tur i dag nådde jeg en ny peak i irritasjon over dab-innføringen. J**** tull!:mad: "Follow the money", norske journalister! Dab-innføringen er bare toppen av isfjellet.

At shadow government blir stemplet som en konspirasjonsteori er absurd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Kan ikke like at post-counten min nå viser "2995" og ingen levering(er) fra Bjerke i sikte:(

Faaa... enten må jeg kjøpe noe annet, eller så må jeg slutte å være aktiv på TS på ubestemt tid, for å få til en "unboxing" på post nummer "3000":(
Skjermbildemmmmmmm.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel