Jeg deler frustrasjonen med deg. Jeg anser meg selv som en sindig person, men i trafikken har jeg vanskelig for å besinne meg..
I dag, for eksempel, traff jeg på en kar som viket for meg i et kryss hvor han hadde forkjørsrett. Jeg stoppet selvsagt opp, og han kjørte. Han la seg så midt mellom to felt inn i rundkjøringen for så å vrenge av første avkjørsel til høyre, uten blinklys.. Alt dette i løpet av 20 meter..
Det jeg prøver å si er at det er så mange som gir fullstendig blanke i alt og alle når de kjører bil. Om de klarer å komme seg fra A til B, og holde seg på asfalten hele veien (helst innenfor de rare strekene som er tilsynelatende helt vilkårlig plassert rundt om), vel så har de gjort en god jobb i trafikken i dag. Det er dessverre en tapt kamp, ser det ut til..
Du har nok helt rett i at dette er en tapt kamp. Jeg gir likevel ikke opp håpet om at situasjonen kan bli hakket bedre. Om bare alle disse menneskene kunne brukt noen få sekunder av livet sitt på å reflektere litt over dette tror jeg så mange kunne fått det så mye bedre. Jeg skal ikke påstå at jeg alltid er en perfekt sjåfør selv. Det er nok helt sikkert småting jeg kunne gjort bedre selv også.