Jon Henrik
Grunnlegger
Den norske tilnærmingen til Black Friday (som jeg i utgangspunktet hater like mye som valentindagen og halloween), hvor de slår av 10% og kaller det Black Friday.
Det kunne de spart seg for..
Jeg antar den er rettet mot bannerne her på TS.
Om du hadde sittet på andre siden av bordet, ville du kanskje oppdager at norske forbrukere har fått en enorm forventning til noe i tiden rundt denne Black Friday. Faktisk så voldsomt, at mye av handelen nærmest stopper helt opp i ukene før.
I en tid hvor de fleste innen varehandelen ser at marginene blir presset, syns jeg ikke man skal kimse av 10-15%.
Sunn butikkdrift er jo ofte også i kundenes interesse, i alle fall når det gjelder små nisjebutikker som gir en merverdi til kundene i form av enkel tilgang til "snacks", til konkurransedyktige priser og gode leveringstider.
Får man Black Friday-tilbud på 25-50% på helt kurrante varer, så burde man vel strengt tatt heller vært forbannet over at butikken "takes the piss" de resterende 360-ish dagene av året.
For butikker som ikke har nærmest villedende "salg" hver andre uke, så syns jeg du har en kjipt negativ og sytete tilnærming til noe som ikke burde være annet enn en hyggelig gest. Penger spart er jo penger spart...