Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

En regel kan være at brukes ordet her inne på TS er det alltid med glimt i øyet.
Hmmm, skeptisk...
Om det ikke skal fortjene pisk mener jeg at ironien bør synliggjøres på et eller annet vis, f.eks. vha. hashtag, kursiv, hermetegn e.l.
Jeg så et innlegg der det ble brukt #invistor, og da er det godt forståelig og godt innafor.
Det bør ikke være en brannfakkel at vi sannsynligvis har vår andel løkruller som bruker skrivemåten i fullt alvor også her inne, eller tror vi på at vi bare er sååå mye bedre enn bermen ? :mrgreen:

Hmmm, skeptisk...
Om det ikke skal fortjene pisk mener jeg at ironien bør synliggjøres på et eller annet vis, f.eks. vha. hashtag, kursiv, hermetegn e.l.
Jeg så et innlegg der det ble brukt #invistor, og da er det godt forståelig og godt innafor.
Det bør ikke være en brannfakkel at vi sannsynligvis har vår andel løkruller som bruker skrivemåten i fullt alvor også her inne, eller tror vi på at vi bare er sååå mye bedre enn bermen ? :mrgreen:

Det er ikke alltid enkelt dette med ironi. Spesielt ikke i skriftlige henvendelser. Selv har jeg alltid vært en 'ivrig' bruker av ironi. "Muselortere" hjelper. Jeg pleier også å legge til et smil. Det er bare litt trist at jeg aldri har vært fan av disse moderne smileys. Jeg er en "gammel IT-kar" og er derfor godt bevandret med emoticons. Derfor bruker jeg slike emoticons som er skrevet med tekst. Da gjerne "kolon minus parentesslutt". Nå bruker jeg briller, så da blir kolon byttet ut med et åttetall.

Nå ligger det (dessverre) inne en automatikk i denne editoren som endrer mine "åtte minus parentesslutt" som gjør disse om til en smiley. Det går jo ikke ann for en gammel mann? Derfor blir det bare et åttetall.

Det kan nok derfor være en del ulike måter å fremstille slike smil og ironi på. Det vanlige er at det bare er gode venner her på TS.

8

• Liker
Reaksjoner: orjand
Venter på en pakke innlevert i Hammerfest nyttårsaften. Har den falt av snøskuteren et sted utenfor Alta?

Sendte en pakke til Drøbak i går. Kan hentes i dag. Forskjell på nord og sør, gitt.
Screenshot_20220106-172742_Posten.jpg
Screenshot_20220106-082953_Posten.jpg

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Scandinavian Airlines. Jeg kan ikke like hvordan SAS stadig nærmer seg lavprisflyselskapene i service og tilbud. Joda, skjønner at det er pandemi og greier, men er løsningen å ikke ta vare på de som faktisk velger fly med dem? KLM greier det fint, til og med United glimter til med moderne løsninger og et snev av kundeservice, men SAS har dessverre virkelig tapt seg.

Jeg er virkelig ikke klar for all denne isen.

Vi er flere… Jeg hadde akkurat gått en tur med hunden med brodder. Holdt meg så vidt på beina. Etter endt tur, tok jeg av broddene og skulle sette meg i bilen. Da skled jeg som f*en og banka halebein, rygg og et skakkjørt kne sønder og sammen. Hosj!

Redigert:
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Vi er flere… Jeg hadde akkurat gått en tur med hunden med brodder. Holdt meg så vidt på beina. Etter endt tur, tok jeg av broddene og skulle sette meg i bilen. Da skled jeg som f*en og banka halebein, rygg og er skakkjørt kne sønder og sammen. Hosj!
Idag var det hunden som gikk tur med meg. Heldigvis er han sta som f - så brukte han for å dra meg opp noen bakker :ROFLMAO:

God bedring!

• Liker
Reaksjoner: Grendel og BigT
En dårlig kombo for min del(n)
Blir minimum 30kr mila, og 40kr mila med litt godt over snittet turbotrykk.

Vis vedlegg 276823Vis vedlegg 276824

Hahaha!

"In the fourth quarter of 2021, the export value of Norway’s oil and gas exceeded $11.5 billion in each of the months, three times the export value in the same period of 2020"
“We are pleased that the new government will continue the main oil and gas policies of the previous government,” Anniken Hauglie, Director General of the Norwegian Oil and Gas Association, said in October, commenting on the new government’s platform."

justmoreofit.jpeg

One talks about DHL or FedEx but this is horrendous. All the necessary information was sent to NAV at the end of July 2021 and should take approx 12 weeks to finalize, but has it been sent, "hmm good question". If Big Brother sees this I'm sure I'll get sent to one of Boris Johnson's garden parties. :oops:
Screenshot_20220118_145146_com.android.chrome~3.jpg