Måtte de brenne!enkelte sadister ringer om og om igjen
Høres ut som Gato Negro festKjipe greier.
Svinger innom polet og tar med tre 'trygdeblokker' (tre-litere), går til kassen og forteller at her er det Black Friday og "ta 3 betal for 2", men damen sier jeg er en uke for tidlig!
Ok. Hun hadde humor og tok den.
Men jeg måtte betale for alle...
enkelte sadister ringer om og om igjen
X2Jeg "fordømte" Moxnes og hans dårlige unnskyldninger etter solbrille-tyveriet.
Nå er jeg mer usikker, dette går ikke på ideologi, dette virker for meg å være selvdestruktiv psykisk sykdom.
Og psykisk sykdom gjør at det ikke blir like morsomt å spøke med.
Mine 2 cents
Kleptomani er en psykisk lidelse eller personlighetsforstyrrelse.X2
Utvilsomt psykisk sykdom han lider av.
Kleptomani er en psykisk lidelse eller personlighetsforstyrrelse.
Uavhengig av det så mener jeg fortsatt det mest uvisse i denne saken er hvor mye han sluppet unna med. Han har jo mest sannsynlig nasket i årevis.
Det fordrer jo at han hadde blitt tatt mye før. De fleste som stjeler har jo ikke for vane å tilstå før de blir tatt.Ergo så burde han ha fått hjelp tidligere.
Det er umulig å sammenligne ostetyveri og overgrep. Det er essensielt at M kun har skadet seg selv. Og at naskeriene har et selvdestruktivt preg - han har selvsagt ikke behov for å stjele osten. Tenk også på hvilke konsekvenser dette får for ham - han er ferdig som politiker (i hvert fall i mine øyne).Jeg har et hypotetisk spørsmål til alle dere som tar Hr.Moxnes i forsvar. ( Jeg har lite eller ingenting til overs for kjeltringer, om de skylder på sykdom eller ikke. )
Hva om det var overgrep mot barn han hadde en lei uvane med å begå, hadde det vært like mye sympati å hente da? Kleptomani er en sykdom på linje med Nekrofili og Pedofili.
Jeg er fullt klar over at det er "bedre" å stjele ost enn å begå et overgrep. Men jeg greier bare ikke etter beste evne å forstå at man på død å liv skal sympatiserer med sånne mennesker.
Hadde det vært fokus på at han burde fått hjelp tidligere da? Eller hadde han vært en sykt svin?
Jeg synes det er et tankekors over for hvor fort kriminelle blir sykeliggjort i dagens samfunn. Det er jo ikke det minste rart at kriminelle velger å komme hit for å "jobbe". Bare det at han har mage til å sykemelde seg etter dette er jo helt på styr, hadde en ansatt på Kiwi nasket så hadde vedkommende fått fyken på dagen! Da hadde det ikke vært tale om psykisk syk. Just sayin'
Jeg har et hypotetisk spørsmål til alle dere som tar Hr.Moxnes i forsvar. ( Jeg har lite eller ingenting til overs for kjeltringer, om de skylder på sykdom eller ikke. )
Hva om det var overgrep mot barn han hadde en lei uvane med å begå, hadde det vært like mye sympati å hente da? Kleptomani er en sykdom på linje med Nekrofili og Pedofili.
Jeg er fullt klar over at det er "bedre" å stjele ost enn å begå et overgrep. Men jeg greier bare ikke etter beste evne å forstå at man på død å liv skal sympatiserer med sånne mennesker.
Hadde det vært fokus på at han burde fått hjelp tidligere da? Eller hadde han vært en sykt svin?
Jeg synes det er et tankekors over for hvor fort kriminelle blir sykeliggjort i dagens samfunn. Det er jo ikke det minste rart at kriminelle velger å komme hit for å "jobbe". Bare det at han har mage til å sykemelde seg etter dette er jo helt på styr, hadde en ansatt på Kiwi nasket så hadde vedkommende fått fyken på dagen! Da hadde det ikke vært tale om psykisk syk. Just sayin'
En pedofil er jo drevet av en lyst eller kick akkurat som den kleptomane. Og jeg var helt klar på at det ikke er direkte sammenlignbart. Det var for å sette det på spissen. Hva den pedofile bruker som unnskyldning kan vel variere. Fellestrekket blant begge er vel at de helst ikke ønsker å bli oppdaget i udådene sine.Om han hadde drevet med overgrep,
Hadde du da ment at han gjorde det på gøy og at han løy om å være pedofil for å ha en unnskyldning?
Jeg poengterte at det ikke var sammenlignbart.Det er umulig å sammenligne ostetyveri og overgrep. Det er essensielt at M kun har skadet seg selv. Og at naskeriene har et selvdestruktivt preg - han har selvsagt ikke behov for å stjele osten. Tenk også på hvilke konsekvenser dette får for ham - han er ferdig som politiker (i hvert fall i mine øyne).