Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Tyskland og noen andre regioner er det vel noe nedgang, men globalt er det vel fortsatt oppgang? Selv om økningen har roet seg litt. Tenker 2025 blir muligens enda roligere, men at det er på vei ned er vel noe overdrevet?

Vis vedlegg 386340Vis vedlegg 386341
Er vel ganske sammenlignbart med klokker, hypen er over. Gikk som en rakett til himmels - så kommer hverdagen og realiteten.
 
Er vel ganske sammenlignbart med klokker, hypen er over. Gikk som en rakett til himmels - så kommer hverdagen og realiteten.
Vil nok roe seg ja, spørsmålet er vel om det vil gå ned, eller stabiliserer seg.

Som en disclaimer så kan jeg si at den interessen jeg hadde for bil da jeg var ung forsvant etter 15 år i yrket. Kjører el frem og tilbake på jobb nå fordi det er behagelig og billig. Skulle jeg hatt en entusiastbil nå skulle det vært en særing, 2CV eller slikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Phenix
Vil nok roe seg ja, spørsmålet er vel om det vil gå ned, eller stabiliserer seg.

Som en disclaimer så kan jeg si at den interessen jeg hadde for bil da jeg var ung forsvant etter 15 år i yrket. Kjører el frem og tilbake på jobb nå fordi det er behagelig og billig. Skulle jeg hatt en entusiastbil nå skulle det vært en særing, 2CV eller slikt.
Citroën 2CV deux chevaux er ikke sært. Den er altfor anerkjent internasjonalt som en classic, slik som Porsche 911. Skal man ha noe neo classic som er sært og fransk, prøv Renault 4. Eller Ford Vedette om man kunne tenke seg en fransk vintage bil med V8.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Citroën 2CV deux chevaux er ikke sært. Den er altfor anerkjent internasjonalt som en classic, slik som Porsche 911. Skal man ha noe neo classic som er sært og fransk, prøv Renault 4. Eller Ford Vedette om man kunne tenke seg en fransk vintage bil med V8.
Du er inne på noe...

For å spore inn på trådens tema; jeg kan ikke like at det oftere enn jeg ønsker regner sidenlengs og oppover i Sandnes..
 
De fantastiske egosentriske folka som i lunsjpausen står fremst i køen og tenker "Hm. Skal jeg ta én eller to tomater til salaten, mon tro?. La meg se..." - mens resten av arbeidskollegene står bak i køen og tenker "Hva faen er det som skjer - eller ikke skjer - der fremme!".
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Preacher
Vil nok roe seg ja, spørsmålet er vel om det vil gå ned, eller stabiliserer seg.

Som en disclaimer så kan jeg si at den interessen jeg hadde for bil da jeg var ung forsvant etter 15 år i yrket. Kjører el frem og tilbake på jobb nå fordi det er behagelig og billig. Skulle jeg hatt en entusiastbil nå skulle det vært en særing, 2CV eller slikt.
Har drevet med bil i 20 år selv. Det skal noe litt spesielt til for at pulsen skal stige ja. En ordinær bil gir meg nada. Da er det kun komfort som teller.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Tyskland og noen andre regioner er det vel noe nedgang, men globalt er det vel fortsatt oppgang? Selv om økningen har roet seg litt. Tenker 2025 blir muligens enda roligere, men at det er på vei ned er vel noe overdrevet?

Vis vedlegg 386340Vis vedlegg 386341
Så snart statenes subsidiering går ned, salgene går ned. Det er godt observert.
Hvis statene slutter å presse gjennom sin "net zero" politikk, skal det fullstendig falle.
Kina sitt marked har vokst på grunn av subsidiering. Men de bryr seg lite om "net zero"...De vil selge mer og holde folket på jobb.
Sånt subsidiert marked har ingen stat råd til, på det lange løpet. Ikke rik Norge heller(Norge har kanskje en av de høyeste subsidieringer som fins).
Det hele er mest politisk, ikke organisk eller basert på markedets vilje.
Det går alt for fort for å bli organisk, eller levelig/bærekraftig.
Industrielle revolusjoner skjer ikke over så lite tid.
Og de som vet om hvordan økonomien virker, vet at i bunnen og enden av alt, blir det "det fritt markedet" som skal ha siste ord. Da blir det en politisk bålfest før det hele prosjektet kommer til virkelighet, i tiden som er prosjektert.
Noe å lese der.
GS understreker godt at det er bare "net zero" som kan booste EV markedet.