Neste klokkekjøp, hva skal velges?

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Har akkurat fått en PAM111 i hus, og trodde det skulle ventes litt, men fikk akkurat bonus fra jobben på 15K, og da kan det jo handles! :)

Har tre kandidater på klokker jeg har planer om å få i hus i løpet av de neste årene, hvilken bør jeg velge nå?

Tag Heuer Monaco
Rolex Datejust
Omega Speedy Pro

Siden du har en pam kan det vel passe med noe litt dressy.
Har ofte hevdet at alle bør unne seg en Datejust. Kanskje er tiden kommet for deg også.;)

Spørs hva slags behov du har. I utgangspunktet "trenger" du noe mer dressy når du har en PAM;) DJ'en er da perfekt! Men om du ikke er litt pyntet på jobben eller ofte i fritiden hadde jeg gått for en Speedy pro!

Når det er sagt er det ikke noe i veien med noen av klokkene, klassikere alle tre:D

Jeg var selv i samme situasjon for kort tid siden (les: under en mnd. siden). Jeg endte opp med både DJ og Monaco. Speedy pro har jeg hatt tidligere og var dessverre ikke klokken for meg (da i alle fall). Skulle jeg måtte velge kun én av de, så hadde det nok blitt DJen. Større sjanse for å bli lei monacoen...

DJ, uten tvil. Denne har jeg hatt siden 85. Ikke mistet et slag.

DJfocusretouch.jpg

Hvis du ikke har Speedmaster fra før er det jo ikke noe å lure på en gang..gå for Speedy Pro! :D

Oi... Her jeg delt mellom DJ og Speedy. Basert på mitt eget valg; Speedy. Basert på følelser; DJ.

Beklager at jeg ikke kan være til hjelp...

Av de nevnte modeller ville jeg selv valgt en Speedmaster Pro. Datejust serien tiltaler meg ikke.

Er nok flest Datejuster jeg søker på for tiden, og det sier vel sitt. Perfekt innenfor budsjettet også. Har en Omega PO som funker fint som dressklokke, og en Tissot Visodate som jo er ei rein dressklokke. Mangler vel forsåvidt en real klokke med kronograf, og derfor er jo både Speedy og Monaco fine alternativer der, men liker egentlig best rene klokkeskiver med så lite dilldall på urskiva som overhode mulig. Føler allikevel at en Monaco og en Speedy må inn i samlinga. Monaco var klokka som fikk meg interessert i klokker, men har aldri fått kjøpt den. Speedyen har verdens råeste historie og jeg må jo ha en på et tidspunkt. Blir vel fort Datejust i denne omgangen, kan ikke ha ei klokkesamling uten Rolex, faren min eier 2 Rolexer, og har kanskje av den grunn ikke vært like interessert, ettersom jeg har sett på dem siden jeg gikk i bleier, men som sagt, man kommer ikke uten.. :)