Noen som har forslag til Seiko Presage Blue Enamel "look-alike"?

Medlem
30. des. 2017
Sted
Norge
Jeg har blitt helt forelsket i Seiko Presage Blue Enamel Limited Edition (1500), hovedsakelig på grunn av viserne, men den er litt utenfor mitt budsjett så må sikte litt lavere inntil videre.
Klokkene jeg holder et øye med nå er blant annet Seiko Presage SRP765J2, SRP769 og Seiko SGEG (Quartz, noe som er et stort minus for meg). Men ingen av dem faller 100% i smak. Det er flere Seiko med denne typen dråpe sekundviseren eller halvmåne timeviseren, men jeg har ikke sett de på samme klokke utenom Blue Enamel SPB069.

Noen som har forslag til klokke under 5000kr i denne stilen? Trenger ikke være Seiko.

Seiko Presage Blue Enamel SPB069 (ablogtowatch.com) (seikowatches.com)
Seiko-Presage-Blue-Enamel-SPB069-Limited-Edition-3.jpg

Seiko Presage SRP765J2
srp765j2_2.jpg

Seiko SRP769

392be8f92c0cfb68a118b3b133674f64.jpg

Seiko SGEG99P (Quartz)
sgeg99p1_4_1.jpg

• Liker
Reaksjoner: sydvester
Hei og velkommen til forumet! Et populært tips er jo å spare litt til å kjøpe den klokken du har forelsket deg i. Kjøper du et kompromiss vil du fort ende opp med den du egentlig ville ha senere likevel.

Redigert:
Hei og velkommen til forumet! Et populært tips er jo å spare litt til å kjøpe den klokken du har forelsket deg i. Kjøper du et kompromiss vil du fort ende opp med den du egentlig ville ha senere likevel.

Takk takk. Jo er helt enig der. Men denne klokken blir nok utsolgt før den tid, er tross alt bare 1500 av denne. Har nok en liten ting for sjeldne klokker, noe som gjør at jeg liker denne ekstra godt. Jeg har nå 3 morsomme (Disney) Limited Edition klokker i samlingen, har nok ikke kjøpt alle om de var masseprodusert. Synes det er artig med sånne klokker.

• Liker
Reaksjoner: sydvester
Takk takk. Jo er helt enig der. Men denne klokken blir nok utsolgt før den tid, er tross alt bare 1500 av denne. Har nok en liten ting for sjeldne klokker, noe som gjør at jeg liker denne ekstra godt. Jeg har nå 3 morsomme (Disney) Limited Edition klokker i samlingen, har nok ikke kjøpt alle om de var masseprodusert. Synes det er artig med sånne klokker.

Den dukker nok opp pent brukt på et tidspunkt så ikke gi opp jakten ;)

... Men én Orient Bambino kan jo være en en fin ventepølse :)

ER2400DB-6.jpg

Eller en Orient Star Elegant Classic om du vil litt opp i pris?

SEL09003D0_4m.jpg

Den dukker nok opp pent brukt på et tidspunkt så ikke gi opp jakten ;)

... Men én Orient Bambino kan jo være en en fin ventepølse :)

Eller en Orient Star Elegant Classic om du vil litt opp i pris?

Bambino pølsa er allerede i ønskelista;). Har ingen dråpeformet viser, men mye for pengene. (self winding, hand winds, hacks) Ser for meg en 2 gen i hvit eller svart, men har for mange klokker i lista nå til å gjøre et kjøp.
AC00005W-2T.jpg
AC00004B-2T.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og acnorway
Noen som vet hvor man kan få tak i en ny Blue Enamel? Kan ikke finne den til slags på nett, og den kommer vell ikke i norske butikker?

Det sies at de ble solgt ut på dagen. Har ingen sikre kilder på det, men jeg har bare sett den ute til salgs en gang... og den ligger på eBay Link.
Jeg anbefaler ingen å kjøpe klokke på auksjon hvor start prisen ligger på 10 000kr, når selger skriver "Sold as seen, no returns". Bruk kredittkort isåfall.

Det sies at de ble solgt ut på dagen. Har ingen sikre kilder på det, men jeg har bare sett den ute til salgs en gang... og den ligger på eBay Link.
Jeg anbefaler ingen å kjøpe klokke på auksjon hvor start prisen ligger på 10 000kr, når selger skriver "Sold as seen, no returns". Bruk kredittkort isåfall.

Mener å ha hørt at Seiko skulle lage en ikke-limitert versjon for Japan domestic-markedet, kan det stemme?

• Liker
Reaksjoner: letmewatch
Redigert:
Mener å ha hørt at Seiko skulle lage en ikke-limitert versjon for Japan domestic-markedet, kan det stemme?
Det visste jeg ikke. Hadde vært interessant om de blir laget.
Ser at flere Blue Enamel SPB069 blir lagt ut på eBay og noen solg under ny pris, folk går vist fort lei av klokka.