Risti4life skrev:Lilac1 skrev:Ser ikke problemet ved å holde beskrivelsen av erfaringen generell. Svartmaling er spesifikt, og du vil hjelpe mange andre potensielle kjøpere om du er åpen om problemene her.
Det er også viktig for disse å vite at det dreier seg om et reelt problem, ikke problemer av typen "De trakk kortet mitt da de selv hadde bestilt klokken, ikke da de sendte den til meg"
Nei, da ser du ikke problemet.... Men det gjør jeg. Mitt tilfelle trenger ikke være representativt for alle salgene som gjøres fra denne butikken. Man må jo tross alt la tvilen komme tiltalte til gode.
Som Anders sier er det ikke noe som heter en gratis lunch!
Is there no such thing as a slightly cheaper lunch? De opererer ikke med loppemarkedspriser.
Du ser ikke viktigheten av å la potensielle kjøpere vite en slik historie? Synd du utelot viktige ting som dato, navn på kundeansvarlig du handlet med, etc, noe som kunne underbygge kredibiliteten din.
Skjønt, du kunne gjort det klarere at nærmest alle nye klokker man får tak i på internett i dag av høy kvalitet kommer fra gråmarkedet Selv amazon.com's utvalg, de klokkene som blir solgt av dem selv og ikke samarbeidspartnere, gjelder ikke som en autorisert forhandler, og jeg skjønner godt at urmakerene vil beskytte sin evne til å ta blodpris for varene sine. Dermed er en urmakers uttalelse om en konkurrent som selger merkevarer billigere enn det de gjør lite verdt i mine ører.
Eneste trøsten er at nettembargoet på klokker antakelig ikke vil vare evig
Alternativet som gjenstår er vel å oppsøke autoriserte forhandlere utenlands, i og med at man tydeligvis ikke kan stole på noen ute på internett, med mindre man har lyst til å bruke den svette gamle lenka til en eller annen barnemisbruker