Skal gifte meg senere i sommer og har lenge lett etter den perfekte smoking-klokka. Dere som ikke synes klokke hører til smoking bes om å holde den diskusjonen et annet sted
Kriteriene var svart skive, minst mulig dilldall og komplikasjoner. Jeg gikk inn med et åpent sinn og vurderte både "nye" og vintage Tank, Reverso, Calatrava (utelukket pga pris, men vet aldri når lottokupongen går inn), div vintage Seamastere og det ene med det andre.
Nesten tilfeldig fant jeg ut at Orion lages med svart skive, passende 35 mm og noenlunde fornuftig priset.
Trykker meg inn for bestilling, ikke tilgjengelig på nett.
Mailet Nomos og alle norske AD'er, viser seg at den ikke produseres lenger og ingen har den på lager
Et par dager senere får jeg en mail fra Fanni hos Nomos, de har ett eksemplar liggende og kan selge den som "refurbished" til en nedsatt pris. Fikk byttet baklokk til safirglass og gravert det mot et lite ekstrabeløp, ny reim og deployant clasp fikk jeg på kjøpet. Utvekslet nærmere 20 mailer de neste dagene, og jeg har sjelden opplevd maken til kundeservice og good will faktisk.
Alt i alt, terningkast 20 på rollespillterningen til kundebehandling, service, innpakking og klokke. Den så splitter ny ut, og var akkurat så diskret som jeg håpet på. Sklir perfekt under skjoreermet også.
Har foreløpig kun fått testet den kjapt og tatt dette rufsete bildet, før jeg måtte gjemme den unna frem til bryllupet. Hun hjemme skal ikke få se inngraveringen før den tid
Vis vedlegg 297797