Ny 114060 - storfornøyd og nysgjerrig

Medlem
26. sep. 2012
Hei, dette er mitt første innlegg etter å ha fulgt med noen måneder fra sidelinjen.

Er nybakt no-date sub eier og lurer veldig på hva nummeret som er gravet på "luggen' av klokken kan være, fire tall og en bokstav.

Regner med dette er en intern urmaker greie, noen som har en bedre forklaring?
Klokken var forøvrig splitter ny, graveringen har de greid selv uten å fjerne plasten nevneverdig.

Mest nysgjerrig, får håpe jeg snart slutter å være redd for å lage riper og hakk selv:)

Forøvrig mye spennende lesing på forumet her, interessen har blitt vekket så blir spennende å se hva som vil komme på armen fremover.

Tusen takk for svar!

Gratulerer med nytt ur! Graveringen er som du nevner urmakerens eget nr for id. av uret. Det er i dag helt unødvendig med en slik gravering, da alle ur har sitt unike serienr. Dette er noe som henger igjen fra gammelt av og har nok mer å gjøre med tradisjoner. Jeg skulle forøvrig likt å sett mercedesforhandleren inngravere sitt bumerke på spillernye biler...:D

Gratulerer og flott at du bidrar med innlegg og spørsmål som gjør oss alle klokere.

Bare en liten ting; rare fetisjister som vi er her inne, setter vi pris på om du teppebomber oss med bilder av go'klompen.

Dette er som sagt over en helt menigsløs oppriping av en ellers fin lug.

Bjerke har sort belte i å gjøre dette av en eller annen sinnsvak grunn.

Dette skjønner jeg virkelig ikke hvorfor gjøres da klokkene har individuelle serienummer.. Er man å kjøper en splitter ny klokke vil man vel virkelig ikke ha med en slik gravering på kjøpet!?

Har du et bilde av det forresten? Jeg har nemelig ikke sett en slik gravering på en Rolex og vil gjerne se hvordan det tar seg ut..!

Hei, og velkommen. Er passe ny her selv, enig med deg her er mye nyttig lesing! Jeg imponeres over kunnskapen til medlemmene, fantastisk inspirerende.

Legg gjerne ut bilder, jeg skal kjøpe selv men vil ikke ha noen gravering!? Må man akseptere dette, og vet noen om Lervik også gjør dette?

Hei, og velkommen. Er passe ny her selv, enig med deg her er mye nyttig lesing! Jeg imponeres over kunnskapen til medlemmene, fantastisk inspirerende.

Legg gjerne ut bilder, jeg skal kjøpe selv men vil ikke ha noen gravering!? Må man akseptere dette, og vet noen om Lervik også gjør dette?

Lervik gjør ikke dette nei. Heldigvis...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Velkommen og grattis med en flott klokke.:D
Som nevnt over liker vi godt bilder av andres hårete og klokkebefengte håndledd.;)

Må man akseptere dette, og vet noen om Lervik også gjør dette?

Det mener jeg bestemt at de ikke gjør.

Ninjaedit; Litt sent ut med den ja...

Hei igjen,

Tusen takk for velkomst, bilder kommer snart, må bare finne løsningen først, er ikke på flickr ennå, men det kommer:)

Foretrekker nok merkingen som AD`er gjør under lugs`n. Den vitner om at klokka kommer fra kontrollert opphav og gir meg en visshet om at jeg kan være trygg på at klokka kommer fra seriøse selgere. Denne merkingen er også en trygghet når papirene på klokka er forsvunnet, noe vi ofte ser på brukte klokker til salgs. Dette var vanlig merking etter service men da ble det vanligvis risset inn under baklokket.

Nei nei.

Det sier deg kun at klokken kommer fra en urmaker som liker å risse inn skrot i en lug, overhodet ingenting mer. Hvem som helst kan risse inn noe i en lug, det er ingen garanti for noe som helst overhodet.

Det er utelukkende en uting som jeg virkelig skulle ønske Bjerke ikke gjorde.

Nei nei.

Det sier deg kun at klokken kommer fra en urmaker som liker å risse inn skrot i en lug, overhodet ingenting mer. Hvem som helst kan risse inn noe i en lug, det er ingen garanti for noe som helst overhodet.

Det er utelukkende en uting som jeg virkelig skulle ønske Bjerke ikke gjorde.

Hver sin smak. Jeg har hatt en Milgauss fra Lian i trondheim og har en Explorer 1 fra Bjerke med deres egen lagerkode innrisset og ser kun på det som en fordel kontra en ulempe. Som sagt, for min de, kun en ekstra trygghet.

Hver sin smak. Jeg har hatt en Milgauss fra Lian i trondheim og har en Explorer 1 fra Bjerke med deres egen lagerkode innrisset og ser kun på det som en fordel kontra en ulempe. Som sagt, for min de, kun en ekstra trygghet.

Men poenget mitt er jo at det overhodet ikke er i nærheten av en trygghet. Hvem som helst kan risse inn ha som helst på samme kvalikative nivå som Bjerke har når de ødelegger lugs.

Det sier overhodet ingenting annet enn at noen har ødelagt en lug :confused::confused: