Ny Breitling: Emergency 2

Her er en liten presentasjon av monsteret til over 100k.

[video=youtube;4YfRf1ipqno]http://www.youtube.com/watch?v=4YfRf1ipqno[/video]

Selv så tøff den er, så er den nok litt for stor for min del. :eek:

Jeg håper for guds skyld at denne karen har utrolig små hender! Og hva skjer med prisen a?!
Jaja, har alltid hatt en liten ting for denne, men det ga seg da jeg fant ut at den hadde et kaldt hjerte av quartz!

Forrige utgave var i aller høyeste grad noe å ønske seg synes jeg, men dette her ...var intet annet enn ene skuffelse.
over 50mm!!!! og tykk som en hockeypuck, og en pris som ikke ligner grisen ...ja ja, gikk fra nyskjerrig til FULLSTENDIG uinteressert.

For en uglybugly klump. Jeg forventet at denne skulle ligge på mellom 42-45mm hvilket hadde gjort den ganske kul, men 51!? Tullete stort, på lik linje med U-boat og Nixon sine tunfiskbokser. :(

Det er nok en grund for at den er 52mm. Den sender på 2 frekvenser (406MHz satelitt og 121,5MHz nødfrekvens), noe som gjør at den trenger større batteri en den forrige.
Den er stor i klokkesammenheng, men som et "livsviktig" redskap så er den ikke så stor :)
Har prøvd den selv, og den er stor, men sitter overraskende fint på tynne håndledd.

Estetisk et utrolig flott ur synes jeg. Størrelsen i seg selv gjør vel at man trenger en nødpeilesender, man går rett til bunns i dammen om man bader med den...
Forøvrig stor sans for Breitling sine Quartz.