Ny klokke! Hjelp?

Jeg har ikke nok godord om Stowa.

De bruker ETA-urverk i relativt forsseggjort finish, regulerer alle urverk før utsendelse, og har som nevnt jevnt over veldig god kvalitet i forhold til prisen. Safirglass med antirefleks på innsiden, flott finish på kasser og urskiver. Stort utvalg i remmer til ganske hyggelige priser.

Det er sjelden å se en brukt Stowa for salg, og de ligger vel aldri lenge.

Per i dag har jeg en Marine Auto på håndleddet og en Flieger i bestilling. Marinen er veldig vanskelig å ikke snappe opp om morgenen. Den veier mye mindre enn dykkerurene mine, sitter godt på håndleddet, og er akkurat passe "dressy" til å gå til både shorts og dress.

Edit: ser også at alle kronografene har "mid september" som leveringsdato, og det er nesten uhørt kort tid for å være Stowa. De må ha alle delene liggende på lager, til en forandring. Til sammenligning er alle de andre modellene klare "end october"....

Stowa chronoen er nydelig...men....den er nesten urovekkende lik IWC Portuguese 7 days, eller? :rolleyes: Ikke at der er noe galt i det...

Kvasbo og mushkin har forskjellige varianter av den Stowa-chronoen, og har vel slengt rundt seg med bilder. Bl.a har kvasbo noe her og her.

Eller til og med under budget, ca 9000,- :

jomashop_2219_575901399

jomashop_2223_484775920

Hamilton Jazzmaster Chronograph Silver Dial Mens Watch H32606555

Med det nye verket fra ETA(7750 som er tukla med) som gir 60 timers standbytid.

Så har du 3000,-å begynne på til Sub'en.

jomashop_2223_484775920

Med det nye verket fra ETA(7750 som er tukla med) som gir 60 timers standbytid.

Så har du 3000,-å begynne på til Sub'en.

Denne er steintøff, kanskje den eneste Hamilton jeg noensinne har likt! Vil ha! Kan noen selge meg en sånn ASAP???

Ja, jeg synes de har gjort det meste rett med denne modellen, skiven er veldig harmonisk og fin. Selv er jeg nesten mest glad i silver dial:
550588d1320552222-anyone-pick-up-new-jazzmaster-auto-chrono-new-h31-eta-movement-h32606855-12.jpg

Jeg hadde også som kriterium att jeg skulle ha nytt ur da jeg kjøpte min longines hydroconquest, den var uten kronograf, helt enkel, og kostet 8300,- hos AD. Men ettersom jeg har vært litt her på sonen, og fulgt med litt på priser, så har det gått opp for meg att man har brukt og så har man BRUKT. Altså kjøper man en brukt klokke av en her på sonen, så kan det være den ikke er særlig brukt i det hele tatt. Feks se her: http://www.tidssonen.no/forum/f10/f...nfantry-chronograph-automatic-gunmetal-12876/ her er en klokke til halv pris, M kronograf, supertøff, til nesten halv pris, den er knapt brukt i det hele tatt. Jeg hadde gått for noe sånt, dersom jeg skulle kjøpe noe i den nærmeste tiden.

Kjøpe ur som var brukt daglig i flere måneder år, ville jeg derimot ikke, men kjøpe ett "brukt" ur fra en klokkeentusisast som er kanskje ubetydelig brukt, det hadde ikke gjort noe.

Jeg hadde også som kriterium att jeg skulle ha nytt ur da jeg kjøpte min longines hydroconquest, den var uten kronograf, helt enkel, og kostet 8300,- hos AD. Men ettersom jeg har vært litt her på sonen, og fulgt med litt på priser, så har det gått opp for meg att man har brukt og så har man BRUKT. Altså kjøper man en brukt klokke av en her på sonen, så kan det være den ikke er særlig brukt i det hele tatt. Feks se her: http://www.tidssonen.no/forum/f10/f...nfantry-chronograph-automatic-gunmetal-12876/ her er en klokke til halv pris, M kronograf, supertøff, til nesten halv pris, den er knapt brukt i det hele tatt. Jeg hadde gått for noe sånt, dersom jeg skulle kjøpe noe i den nærmeste tiden.

Kjøpe ur som var brukt daglig i flere måneder år, ville jeg derimot ikke, men kjøpe ett "brukt" ur fra en klokkeentusisast som er kanskje ubetydelig brukt, det hadde ikke gjort noe.

Du er absolutt inne på noe her, men det er også viktig å merke seg at en skikkelig klokke som brukes daglig av noen som faktisk bryr seg om klokken ikke nødvendigvis er så negativt.

Jeg har solgt klokker jeg har brukt daglig over lengre perioder (år) uten at det nødvendigvis fremstår som spesielt slitne klokker (heller tvert i mot) av den grunn.

Uansett tilfelle, bruktkjøp er helt fint så lenge man setter seg inn i hva man kjøper og tar høyde for at tiden til klokken skal på service neste gang fort er nærmere frem i tid for en brukt klokke om du ikke får dokumentasjon på utført service enn om du hadde kjøpt en ny klokke.

Men som sagt, er ikke uenig med deg! Brukt er ofte en ekstremt god måte å få fine klokker til gode priser på.

Ja, selvfølgelig er det fine godt brukte ur på markedet også. Det jeg mente var att man kan få ubetydelige brukte ur for nesten halv pris (av de litt rimeligere merkene), så godt som nytt:)

Ja, selvfølgelig er det fine godt brukte ur på markedet også. Det jeg mente var att man kan få ubetydelige brukte ur for nesten halv pris (av de litt rimeligere merkene), så godt som nytt:)

Jepp! Og det bør man absolutt forsøke å se litt på.