Ny start og kun et ur

Medlem
4. mai 2014
Innlegg
111
Sted
Oslo
Hei,

Jeg har vært innom følgende ur tidligere:

Omega Speedmaster
Tudor Submariner
Omega Speedmaster
Tudor Submariner
Rolex 114060
Rolex 116710LN
Rolex 116610LN
Omega 300

Problemet er at jeg ikke blir "fornøyd". Det er alle flotte ur, som jeg burde vært veldig godt fornøyd med. Jeg har ikke anledning til å kjøpe 2 i prisklassen 30-50 K, da jeg er student. Har dere forslag? Jeg ønsker å kunne bruke det til å bade med(ikke dykke), vanlige klær og til litt penere. Speedmaster bader jeg naturlig ikke med, og det er nok derfor den forsvant. Polert midt eller børstet er jeg likegyldig til.

Etter å ha kjent på forskjellen mellom Tudor Sub og 114060/116610LN, så kjenner jeg at jeg liker nytt bedre enn eldre og skranglete lenker.

Mitt spørsmål er altså om dere har forslag som ikke er blant de nevnte urene?


Takk for eventuelle svar!

Marius
 
Omega Aqua Terra kunne kanskje passe?

En Rolex Explorer II Polar passer også beskrivelsen. Du får antagelig et par år gammel utgave til under 50k.
 
Ville vandret litt vekk fra Rolex/Omega hvis du ikke får godfølelsen. Glashütte, Jaeger- LeCoultre, Panerai, Nomos(?), IWC, GP, Zenith, Blancpain++++ Alle har spennende modeller ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Hva med en Tudor Black Bay, enten blå eller rød?
Vil jo si den møter alle kravene dine, være seg bading, pent og hverdagslig :)

På lenke til dress



På skinnrem til hverdagsbruk

 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92
Tudor Pelagos er svaret på ditt spørsmål☺ Da kan du enten kjøpe en brukt 2-linjers til 23-25K + Speedmaster eller lignende, eller ny Pelagos in-house til ca 37K.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chriscross
Takk for god tilbakemelding, og veldig mange gode alternativer! Ofte tenker jeg for mye Omega/Rolex..
Sånn som jeg ser det nå vil jeg titte mer på:

Tudor BB
Glashütte
Og eventuelt vurdere å strekke budsjettet for langt, og se mot en JLC

Holder dere oppdatert :D
 
Jeg elsker glashutten, men som eneste ur? Jeg ville hatt noe mer bullitproof og lettservet + konvensjonelt design du ikke blir lei av = Rolex. Hva med å gå på en ny eller nyere oyster perpetual eller date-just med en skive og bezel kombo du liker. Da snakker vi en stayer det er umulig å gå lei av.
 
  • Liker
Reaksjoner: brannmann
Her er alt det dørgandes kjedelige allerede prøvd. Nå er neste steg Glashutte, Jaeger eller IWC. Glashutten til Tetra-man er en sykt deilig klokke. Den fungerer aldeles utmerket som eneste klokke ja. Går Rolex en høy gang på kvalitetsfølelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chronograph-copyright-S-Ciejka-2_zpshqrw9oys.jpg
[/URL][/IMG]
 
Jeg mener explorer ll gir litt samme følelsen på armen som de Rolexene du allerede har vært igjennom. Å ikke blitt fornøyd med.
Du må nok steppe opp noen hakk. Jeg har en god venn med en betydelig samling, han har ett yndlings sitat som jeg for høre hvergang jeg har en Rolex på armen, noe som ikke er så sjeldent. Da skuler han på klokka mi å sier " Rolex er for nybegynnere"

JLC,Glashutte,Iwc eller Panerai er også merker som bør prøves.

Lykke til
 
Hva med Explorer 1 eller Omega Seamaster Aqua Terra? Pene, enkle, sporty klokker som også funker til dress.
 
Hør på gode råd og kjøp noe annet enn Rolex denne gang. Du vil (høyst sannsynlig) komme tilbake til Rolex en gang i fremtiden uansett.
 
IWC Ingenieur 3239-2. Finnes også med hvit skive, og med hvit skive og forgylte visere/markører. WR på 120 m. Bilde lånt fra TS. Nypris 57K.

wDSCF3094.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher