Nye kule klokker til under 30 000!

Medlem
1. feb. 2008
Sted
Oslo
Jeg sitter og lader opp til Baselmesse og ser nyhetene dryppe inn. Det kommer forutsigbare moteklokker fra de store, og de største har laget flere nye kule greier som kan bli din for en halv million. Men hva med en mann i gata som vil ha et godt urverk i en virkelig ny, ispirerende form?

Jeg tenker på Nomos, Meistersinger, ikke minst Ressence, og kanskje Perpetual. Skikkelige ur alle sammen og på hver sin måte tilfører de bransjen noe nytt! Etter min mening står Nomos i en særklasse her, med egne urverk og tradisjonsrike, flotte urverk og klokker i en prisklasse langt under der de kanskje hører hjemme. Det sier litt om hvor mye de virkelig store håver inn på sine klokker som produseres i hundretusener…

Hva utseende angår er Ressence i særklasse. De ville lett fått min stemme for mest innovative klokke! Se bare hva de får ut av et tradisjonelt ETA urverk som sitter i millioner av klokker med time, minutt og sekundviser, og dato kl 3. Du trenger ikke ønske deg en sånn for å være enig i at disse gutta trekker klokkebransjen i en ny retning?

Ressence Type 3:

type3-liquidfilled_zps070b9839.jpg

Vis meg fler!

Jeg sitter og lader opp til Baselmesse og ser nyhetene dryppe inn. Det kommer forutsigbare moteklokker fra de store, og de største har laget flere nye kule greier som kan bli din for en halv million. Men hva med en mann i gata som vil ha et godt urverk i en virkelig ny, ispirerende form?

Jeg tenker på Nomos, Meistersinger, ikke minst Ressence, og kanskje Perpetual. Skikkelige ur alle sammen og på hver sin måte tilfører de bransjen noe nytt! Etter min mening står Nomos i en særklasse her, med egne urverk og tradisjonsrike, flotte urverk og klokker i en prisklasse langt under der de kanskje hører hjemme. Det sier litt om hvor mye de virkelig store håver inn på sine klokker som produseres i hundretusener…

Hva utseende angår er Ressence i særklasse. De ville lett fått min stemme for mest innovative klokke! Se bare hva de får ut av et tradisjonelt ETA urverk som sitter i millioner av klokker med time, minutt og sekundviser, og dato kl 3. Du trenger ikke ønske deg en sånn for å være enig i at disse gutta trekker klokkebransjen i en ny retning?

Ressence Type 3:

type3-liquidfilled_zps070b9839.jpg

Vis meg fler!

Er ikke prisen på den 23K EUR? Altså nærmere 190K NOK? :mrgreen:

Perpetual? Ikke for å starte en diskusjon, men av ren nysgjerrighet - i tilfelle du vet noe som jeg ikke finner.
Er ikke det kina-klokker med kina-verk? Jeg hadde en - og den var absolutt verd pengene og vel så det, men de tilfører ikke mye nytt. Eller gjør de det?

Edit: Tipper på rundt 30 for denne fra Bremont. Ikke noe revolusjonerende, men pent.

Redigert:
Jeg synes JeanRichards har noen kule modeller, og treffer med noe av årets kolleksjon.

baseljr2.jpg

Andre deler av kolleksjonen... not so much.

baseljr1.jpg

Ingen nyhet men for den som ønsker en pen klokke i retro design til rundt nok. 5000,-

Nivrel model Sarrebourg, diameter 42mm

173-n130001-caahs-sarrebourg-01-800x.jpg

Gikk i dag til anskaffelse av Frederique Constant Slim Line Moonphase, en klokke til under 30k MED in-house verk!

Du verden... Så lekker! Er det gullkasse eller belagt

EDIT så unboksingtråd nå. Den er virkelig godt kjøp. Gratulerer.

Redigert:
Frederique Constant sin kasser er gullbelagt.
En kompis har en med Romer tallskive, rosagull belagt, in-house urverk og vanlig 3 visere: Han fikk det i Norge for en god pris. Litt over 17K hvis jeg husker riktig.
F-C sin in-house base er det samme som Alpina sin: Siden det er samme konsern.
Uverket er veldig god: Jeg har hatt det i min Alpina i kanskje 4 år og er veldig fornøyd.
Oppbygningen av urverket ser veldig solid ut og kan sikkert ta en del støt uten problem.
Alpina er også mye sports klokke for pengene i in-house versjon: Jeg liker i hverfall bedre Alpina en F.C.

Var på Baselworld i helgen! Det er mange klokker der ute! Mange vi ikke har sett her på berget, som denne, Schaumburg "Bullfrog"
I titan her, men den finnes i andre varianter. Jeg fant den på nettet til USD 1845…
SCHAUMBURG WATCH

Schaumburg-Bullfrog_zps8f3b85d6.jpg