Det kan nok være at du ikke søker optimalt når du ikke finner mange Rolex på Ebay, når jeg søker på brukte Rolex herreklokker på Ebay dukker det opp nesten 4400 klokker, dette er rett nok der selger har spesifisert shipment til UK.
Om du søker etter klokker der selger har satt opp Norge på shipment kommer det sikkert ikke opp mange.
Tilbake til spørsmålet om Ebay er trygt er min erfaring at man risikerer lite.
Jeg har kjøpt og solgt nesten 900 ganger på Ebay, mange av disse klokkerelatert de gangene det har gått galt tror jeg kan telles på to/tre hender, og de fleste av disse har jeg enten fått nytt produkt eller fått pengene tilbake.
Jeg har ofte kjøpt klokker av selgere med lav feedback, selgere som normalt ikke selger klokker, med dårlige bilder og dårlig beskrivelse, det beste er når man staver navnet på klokka feil da den vil få veldig få treff på søk! Jeg har nok brent meg noen få ganger, men til gjengjeld har jeg blitt belønnet med supre klokker som jeg har fått for typisk 1/3 eller 1/2 pris av det man "normalt" betaler.
Det beste kjøpet jeg gjorde var en sjelden Zenith klokke med utrolig elendige biler der man knapt kunne se at det stod Zenith på skiva, selger svarte ikke på spørsmål og det hele var meget uprofft. Men bl.a pga at det var en dame som solgte tok jeg likevel sjansen (damer selger ofte ting de ikke har greie på hva er for noe) og fikk klokke til innbruddspris. Da klokka dukket opp viste det seg at det var solid 18k gull! selger sa at det var double, og i meget god stand, den var verdt ca 15 ganger så mye som jeg betalte, mitt beste kjøp noengang!
Selvsagt er det mange selgere som opererer med fantasipriser, men disse styrer man selvsagt langt unna.
Men klart, er man i markedet etter klokker som koster mer enn noen tusenlapper er det best å sjekke litt nærmere