Tenkte jeg det ikke; spør TS-ere om hva som helst og du får mange og gode svar, og lærer mye du ikke visste fra før.
Her må det utforskes mer; vi må for eksempel en tur til Mieles showroom i Asker skjønner jeg!
Vi har nå besøkt en bråte kjøkkenpushere: IKEA, Selma, Kvik, HTH. Vi fant mye vi kan leve med, kanskje særlig HTH, men ingenting som gjorde oss overstrømmende begeistret, før vi egentlig hadde avsluttet det hele og skulle reise på uanmeldt besøk til datter på Briskeby. (Hun hadde på seg Orange Monster som hun har fått av far; jenta si det...) Tilfellet ville at jeg parkerte i Skovveien nær Unoform som er nevnt over (det skulle jeg for så vidt ikke gjort, for da vi kom tilbake hang det en ekkel gul papirstrimmel under vindusviskeren). Vi tenkte at vi kan jo slenge innom og se hva dette var, og WHAM! For noen fantastiske kjøkken! Helt sikkert langt over budsjett, men det er vi jo vant til på TS, hehe, og kjøkkenflipping er jo lite aktuelt, så vi tenker at når vi finner noe som går rett i fletta på oss må vi jo bare reagere. Så nå har jeg sendt dem målskisse og diverse parametere så de kan tegne et (uforpliktende) forslag, så får vi se om vi lander under smertegrensen.
Quooker hadde jeg ikke hørt om før, men det høres jo kjempeinteressant ut. Det må med!
Og dampovnsupportere er det visst langt mellom her inne, så det må kanskje bort. Men jeg kjenner to kokker jeg skal konsultere først...
HELT malapropos fortalte en av dem en gang at han i sine litt yngre dager hadde en rendezvous med en ikke-veldig-godt-engelsktalende dame, og informerte henne om at «I'm a trained chef». Etter litt betenkningstid spurte damen: «What kind of train?»