Nytt medlem i boksen!

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.051
Sted
Erewhon
God ettermiddag, kjære klokkevenner!

Da er det mottatt et nytt tilskudd i boksen. Dette er min første anskaffelse i 2012, og jeg er fornøyd med eksemplaret.

Dette er ingen luremus på boks, så her skyter vi bildene ut rett fra hoftepartiet.
Begrunnelsen for hvorfor valget falt på dette uret skal dere få etter bildene. Håper de kommer i rett rekkefølge.

1.jpg

Stor eske.

2.jpg

Kniven er både klar og sulten!

3.jpg

Nok plast, og et lite hint om merket.

4.jpg

De fleste vet nok hvaslags merke det er snakk om nå.

5.jpg

Helt riktig, Omega.

6.jpg

Sort boks.. Er det ikke vanligst med rød da..?

7.jpg

Fullt sett dette.

8.jpg

Hva skjuler seg under her mon tro?

9-1.jpg

Speedy pro!

10.jpg

Ahh. Så flott den er!

11.jpg

En liten titt oppunder skjørtet.

12.jpg

Stille klokka før man prøver den..? Glem det!

13.jpg

Ett snuskete bilde til får gå.

14.jpg


Så litt om hvorfor...

Jeg har følt på at jeg trenger en kronograf, og jeg har ikke hatt noen klokke med lenke. Etter litt henging med Semmern og litt spørsmål her inne om hvilke modell som passet meg ble jeg unektelig solgt av de mange argumentene jeg fikk, og fant ut at denne klokken begynte å appelere veldig til meg. Så litt ut av det blå viste mikke meg sin 35.72.50 og jeg ble overbevist. Grunnen foruten at det er en flott klokke kommer jeg til nå.
Familien jeg er en del av har mange mennesker og historier å være stolt av. En av disse menneskene og historiene er Carl Størmer. Trolig norges første paparazzi fotograf, kvinnebedårer og artigper gjorde først at jeg fikk opp øynene for fotografiet. Størmer drev også forskning på Polarlyset/Nordlyset. Denne forskningen gjorde at han mottok Abel prisen og han har også fått oppkalt et krater på baksiden av månen i sitt navn.
En måneklokke var i seg selv tiltalende, men grunnet krateret på baksiden av månen var det ekstra appelerende med en måneklokke som satte fokus på, nettopp baksiden.

For meg er dette en fin måte å dekke mitt elementære klokkebehov ved å slå sammen både kronograf og lenke, samt en litenpersonlig påminnelse til meg selv om hvorfor jeg fotograferer og hva man kan få til hvis man jobber målrettet.

Jeg er svært tilfreds her jeg sitter. Takk for titten.
 
Gratulerer med denne, Prippa - et utmerket valg om jeg skal si det selv ;):D
Og nydelige bilder - please tell me hvordan du får det til:confused:

Nok en gang, gratulerer, utrolig fin og dine bilder vekker til live rusten kjærlighet hos meg selv :cool:
 
Gratulerer! Tror jeg ville valgt samme modellen, kult å kunne se urverket!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Gratulerer så mye med ny og velfortjent klokke, Prippa.

Synd det ikke ble noe gtg i kveld, men du får ta den med til uken - da prøver vi igjen.
 
Grattis Prippa! :) Denne er fet, det har den alltid vært, og det kommer den alltid til å være!
 
Takk for så hyggelige tilbakemeldinger alle sammen!

Mikke; Jeg har ikk ebrukt noe blits eller noen ting nå, hadde liksom ikke tid til slikt. Eneste jeg har gjort grunnet lite "fotolys" på kontoret er høy iso (anbefales egentlig ikke) og lav blender.

Planen på sikt er egentlig å få kjøpt litt mer makrovennlig utstyr og forsøke å gå dere andre fotonerder her inne en lang gang:)

Flyback; Takk:) Det begynner å bli halvvrient å finne pene eksemplarer av denne har jeg inntrykk av, så når jeg endelig fant en ble jeg nødt til å gå for den. 357000 føler jeg det er et mye større antall av, og jeg ble så tiltrukket av den lille hemmligheten på baksiden:)
 
Gratulerer med klassiker. Alltid gøy å lese begrunnelser/unnskyldninger/bortforklaringer for valget. Din var en av de bedre :)