Oddstips fotball

Medlem
16. jan. 2012
Sted
Trondheim
Forumet er fyllt opp med representanter fra alle landets kanter og fotball sesongen er i gang.
Det finnes helt sikkert noen her inne som liker den ekstra spenningen av å sette noen kroner på oddsen. La derfor dette være tråden der man kan komme med noen oddstips. Gjerne fra norsk og utenlandsk toppfotball og enda mer spennende fra grasrota i norsk fotball, der plutselig et halvt lag skal i bryllup:cool:

Selv følger jeg Adeccoligaen tett og skal komme med gullspill når jeg ser dem dukke opp.

Denne helgen 1. Runde og litt skummel i mine øyne. Så null tips fra meg i dag.

Håper dere vil dele av deres kunnskap, så tikker det penger inn på klokkekontoen:cool:

Bra tiltak :)

Skal poste tips når jeg har, men har ikke tilgang på annet enn hva Google gir meg. Inside tips får andre poste :p

Hva tror dere resultatet blir mellom Barcelona - Paris SG?

Jeg tror begge lag scorer, og at Barcelona leder etter 90 minutt.

Dagens spådom:

Barcelona leder 2-0 til pause (Villa, Alba). Så tror jeg det blir en kjapp redusering av PSG (Ibrahimovic) før 60 minutter. Messi kommer innpå siste kvarteret og scorer siste mål på straffe.

3-1 gir 12.00 i odds på Unibet. Så får vi se :cool:

Aaah jeg har sikkert 120 i puls nå. @Thomas 0-0 til pause. :eek:

Redigert av en moderator:
Jaaaaaaa Messi er bare rå, reddet kvelden! Og Pedro sitt mål var herlig. Ooooh jeg er utslitt haha. :D

Skal prøve å holde litt regnskap på mine tips her inne. Vil sette alle spill til 1 unit så er det enkelt å holde regnskap. Regnskapet vil bli oppdatert fortløpende.

Tidspunkt: Søndag 21. April klokken 18.00
Kamp Bodø-Glimt vs Elverum
Spill Bodø-Glimt -1 til 1.77 hos nordicbet.

Glimt har gjort noen gode kamper i starten av sesongen. I serien har det blitt 3-1 seier hjemme mot Ull/Kisa og 2-1 tap borte mot Sandefjord. I siste kamp fikk de annulert mål feilaktig på 1-1. I midtuka ble det 7-3 seier i cupen mot Junkeren.

Elverum som er nyopprykket som dårlig i gang borte mot Kristiansund i første serierunde og tapte 3-1. I cupen denne uke ble Brummundal slått 2-0.

Glimt er en av 4-5 opprykksfavoritter i år, og det satses hardt i Bodø. Elverum er tippet rett tilbake i 2. divisjon og har sammen med Vard Haugesund divisjonens klart minste budsjett med 3 millioner.
Glimt var divisjonens 3. beste bortelag i fjor og dekket handicap seier ved 7 av 15 hjemmekamper i fjor.

Regnskap:
Satset: 1 unit
I spill: 1 unit

Redigert:
Tidspunkt: Søndag 12. April klokken 18.00
Kamp: HamKam vs Ull/Kisa
Spill: HamKam til 1.82 hos Betsafe(1 unit)

HamKam har bare spilt en kamp enda i ligaen. Det ble 2-2 hjemme mot Stabæk i en kamp der Stabæk satte inn utligningen på overtid. Tidvis mye fin fotball i denne, men synes HamKam hadde fortjent seieren. Dro enkelt i land 6-0 seier i cupen i midtuken. HamKam var ikke noe stort hjemmelag i fjor og hadde 7-3-5 på sine hjemmekamper. Ull/kisa ble slått 2-1 siste hjemmekamp i fjor.

Ull/kisa har fått en dårlig start på sesongen. 3-1 tap borte mot Bodø-Glimt og 3-1 tap hjemme mot Ranheim sist. Så tidvis litt av Roar Johansens klik-Klakk fotball i sistnevnte, men fører alt for ofte til balltap og gode overganger på motstander.
Mulig dette vil bli bedre utover sesongen, men enda tror jeg et aggresivt HamKam lag vil straffe dem hardt.
Vant 4-0 i cupen i midtuken.

Ingen karantener eller skader av betydning hos noen.

Regnskap per 21.04
Satset: 2 unit
Vunnet: 3.59 units
Tapt: 0 units
Tilbakebetalingsprosent: 179.5

EDIT: Siste rapporter tyder på viktige fravær for HamKam. Spillet mister da noe tyngde og er ikke like anbefalbart lengre.

Redigert:
Etter en god dag i går, satses det noen kroner i adeccoligaen i dag også.

Tidspunkt 22.04 klokken 19.00
Kamp: Fredrikstad vs Sandefjord
Spill: over 2.5 mål til 1,81 hos betsafe(1 unit)

Fredrikstad har kommet litt veklende i gang i årets adeccoliga. Hødd ble slått 3-2 hjemme etter sein straffescoring, og borte mor Bryne ble det 2-1 tap etter en tidlig ledelse. har mange gode offensive spiller, men ser ikke veldig solide ut bakover.

Sandefjord ikke så mye bedre, 0-0 borte mot Strømmen i første runde, og en meget heldig 2-1 seier hjemme mot Bodø-Glimt sist. Har en solid frontrekke, selv etter noen salg siden i fjor. Men virker ikke umulige å score på.

Så langt har lagene spillt 3 av 4 kamper over 2,5. Tror dette blir en jevn affære som jeg ikke vil spå utfallet av men tror det kan bli målrikt i Fredrikstad. Treningskamp dem i mellom i vinter endte 2-2.

SPILL INN!!

Regnskap oppdatert 22.04
Satset: 3 unit
Vunnet: 5.4 units
Tapt: 0 units
Tilbakebetalingsprosent: 180

Lykke til.

Redigert:
En ganske spot-on prediction det av hva det virker ...

Ja, hadde lenge troen på resultatoddsen og, men vinninga gikk opp i spinninga. 2.35 i odds på BM seier, så det ble bare ølpenger i overskudd. Men for en kamp da! Himmel og hav. Elendig dømming!!! Bayern ble snutt for to straffer, mål som var offside m.m.

Slik skal ikke skje i CL sluttspill :mad:

Men all hyllest til Bayern München. De spilte en kjempekamp, og jeg tror de vinner CL over Borussia Dortmund i finalen.

Redigert:
Tidspunkt: onsdag 24.04 klokken 18.30
Kamp Hødd vs HamKam
Spill 1: Hødd til 1.90 hos betsafe(1 unit)
Spill 2: Hødd med -1 handicap til 3.25 hos betsafe(1 unit)

Hødd har bare spillt en kamp i årets sesong, det endte med 3-2 tap borte mot Fredrikstad. De kom fryktelig i gang i kampen og lå tidlig under 2-0, men kom tilbake til 2-2 og hadde taket i kampen før FFK fikk straffe på overtid.
Er et godt hjemmelag og hadde 9 av sine totalt 10 seire i fjor hjemme i Ullsteinvik.
Siste 4 hjemmekampene i fjor ble vunnet.
Tilsvarende møte i fjor endte 5-0 til Hødd og 3-1 året før der.

HamKam med 2 kamper i år, begge hjemme. 2-2 mot Stabæk og 2-1 hjemme mot Ull/Kisa. Snudde den siste kampen på slutten. Storscorer Tore Andreas Gundersen er ute med blindtarmbetennelse og er ikke med.

Hødd hadde spillefri i helgen grunnet Follos dårlige bane, mens HamKam spillte på søndag, og dro i dag tidlig til Ullsetinvik med buss, fly, buss, ferge og buss. Taler ikke i HamKams favør på en tung og dårlig Høddvoll.

Over 2.5 mål kan også være et godt spill i dag, men fokuserer på de 2 angitte. Lykke til, hvis noen følger.

Regnskap: oppdatert etter 24.04
Satset: 5 unit
Vunnet: 7.3 units
Tapt: 1 units
Tilbakebetalingsprosent: 146

Redigert:
Veldig nært en god dag med Høddspillene, men endte 0,1 units ned etter at HamKam reduserte og det ble 2-1.

Shit happens, og det kommer nok flere dager.
Overskuddet så langt er i alle fall langt over det jeg renger med å kunne levere jevnt over sesongen. Kan jeg på sikt holde tilbakebetalingsprosenten over 120 vil det være fantastisk.

Kommer med mer til helgen, flere spennende oddser som jeg mener er for høyt satt.

I helgen er det flere spill som jeg mener er spennende og som oddsen er satt noe for høyt.
Her kommer listen.

Tidspunkt: Lørdag 27.04 klokken 15.30
Kamp: Sandefjord vs Ranheim
Spill Ranheim til 4.05 hos betsafe (1 unit)

SPILL INN

Sandefjord har gjort det bra og ligger på 2. plass etter 3 serierunder. 0-0 borte mot Strømmen ble etterfulgt av 2-1 hjemme mot Glimt og 2-1 borte mot Fredrisktad. Begge seirene har vært noe heldige. Stabilt lag, men har ikke sett veldig bra ut bakover, Glimt fikk feilannulert scoring og FFK hadde noen ville sjanser som de burde ha satt. Solide men ikke uslåelige.

Ranheim ligger på 1. plass på tabellen etter 3 runder. Seier 2-1 hjemme mot Vard i første kamp, 3-1 seier borte mot Kisa i 2. runde og 0-0 hjemme mot Bryne sist. 8-1 til Ranheim i målsjanser i følge Adresseavisa i den kampen. Så den kampen og det er et under at de ikke fikk ballen i mål. Ikke vært opp mot sitt beste, men alikevel solid.

Konklusjonen er at dette blir en kamp som sandefjord kommer til å ligge å styre, og ranheim vil kunne få noen solide kontringssjanser. Klarer de å ta vare på disse vil de ha en god sjanse til å slå Sandefjord. Ranheim har også vært nesten like gode på bortebane som hjemmebane siste år. I fjor ble det 3-0 til sandefjord i tilsvarende, året før 1-1. Over 4 i odds på tabelltoppen er sjelden vare uansett hvem det måtte være, så her blir den 1 unit i innsats.

Tidspunkt: Søndag 28.04 klokken 18.00
Kamp: Elverum vs Kongssvinger
Spill 1: Kongsvinger til 2.39 hos Betsafe(1 unit)
Spill 2: Kongsvinger -1 til 4.30 hos Betsafe (1 unit)
Spill 3: Over 2.5 mål til 1.60 hos Betsafe (1 unit)

Elverum spiller sin første hjemmekamp for året etter å ha spillt borte i de første kampene sine. Her har de slitt tungt med 3-1 tap i Kristiansund og 3-0 tap i Bodø. Er nokk ikke de eneste som skal slite borte mot disse lagene, men det har ikke sett overbevisende ut. De har sluppet inn 5 mål i de 2 førsteomgangene og kampene har vært mer eller mindre avgjort til pause. Storscorer fra i fjor dro til Kristiansund, og de kommer nok til å få et veldig tøft år med divisjonens laveste budsjett.

Kongsvinger har blitt tippet som en nedrykkskandidat av veldig mange, slitt med økonomi osv. Synes alikevel at de har kommet godt i gang med sesongen sin med 1-0 seier over Mjøndalen før de spillte 2-2 hjemme mot Stabæk. Har gode spillere på laget, og det virker som om Nystuens ankomst i midtforsvaret har gjort godt. Aktive spillere på topp som kan skape problemer for hvem som helst.

Tror Elverum vil slite denne sesongen, og dem kan fort få problemer her. Mener alle 3 spillene i denne kampen fortjener livets rett.

Kamp: Hødd vs Stabæk
Spill: Hødd til 2.10 hos Betsafe (1 unit)

Hødd har spillt 2 kamper i ligaen i år, tapte på overtid i fredrikstad, og slo HamKam hjemme i hengekamp i midtuken. En kamp der hødd var best, og begge lag fikk et straffespark hver som var diffuse for den som så kampen på stream fra Cmore. Hødd stabilt gode på hjemmebane, med 9-2-4 i protokollen sist sesong. Banen i Ullsteinvik er våt og tung, noe Hødd er vante til.

Stabæk er sammen med strømmen det eneste laget som hverkan har vunnet eller tapt så langt i år. 3 x U mot HamKam borte, Kristiansund hjemme, og Kongsvinger borte er fasiten. Spiller tidvis bra, men virker ikke stabile nok. Bortekamp i Ullsteinvik er ingen lett affære for unggutta fra Nadderud, og tror dette blir sesongens første tap.

Sortevik ble utvist etter 5 minutter på banen for stabæk sist og er ikke med her, ellers ingen karantener.

Kamp: Bryne vs Bodø-Glimt
Spill: Bryne (draw no bet) til 1.78 hos Betsafe (1 unit)

Bryne tippet av de fleste som en utfordrer til kvalikplassene i årets Adeccoliga. Startet bra med seier hjemme mot Fredrikstad der de snudde 0-1 til 2-1. Andre kamp endte 0-0 borte mot Ranheim. En sterk prestasjon det også etter at Ertzeid ble utvist i midten av 2. omgang. Så hele kampen mot Ranheim og synes Bryne ser ut som et meget solid lag denne sesongen. Har vært veldig av og på siste år, men ny trener nye muligheter.

Glimt har fortsatt i samme spor som tidligere, vunnet hjemme mot Ull/kisa og Elverum og tapt borte mot Sandefjord. Ingen dårlig bortekamp mot Sandefjord, men endte med 0 poeng på flyet. Spennende spillere fremover, men virker som et lag det går ann å score mot på bortebane.

Glimt hadde 3-6-6 på bortebane sist sesong, mens Bryne hadde 7-3-5 hjemme. Har stor tro på at dette blir vanskelig for Bodø-Glimt, men ser såpass uavgjortfare at jeg heller setter pengene på Bryne (DNB) (for dem som evt ikke kjenner til dette betyr det at om det blir uavgjort blir spillet satt til 1 i odds og du får innsatsen tilbake) Bryne seier kan kjøpes til odds rundt 2.40.

Regnskap: oppdatert etter kamper søndag
Satset: 11 unit
Vunnet: 16.83 units
Tapt: 3 units
Tilbakebetalingsprosent: 153

Kan komme flere spill frem mot helgen i denne posten.

Redigert: