Oddstips fotball

@Josef

Hvor mye er dine units?

Hva det er i kroner og øre spiller ikke så stor rolle:cool: det er jo det fine med units! det som kan sies om units er at 1 units er ca 1% av spillekontoen. 10 units betraktes av de fleste som et maxbet og det er ofte ca 10% av spillekontoen.

Redigert av en moderator:
Hva det er i kroner og øre spiller ikke så stor rolle:cool: det er jo det fine med units! det som kan sies om units er at 1 units er ca 1% av spillekontoen. 10 units betraktes av de fleste som et maxbet og det er ofte ca 10% av spillekontoen.

Det er mange meninger om hva 1 unit er, eks
- ett viss beløp: 1 unit = 50 kr
- prosent: 1 unit = 1%
- hvor sikkert spillet er: 10 units = veldig sikkert spill, 1 unit = lite sikkert spill

Greit å vite hva du legger i det :)

Det er mange meninger om hva 1 unit er, eks
- ett viss beløp: 1 unit = 50 kr
- prosent: 1 unit = 1%
- hvor sikkert spillet er: 10 units = veldig sikkert spill, 1 unit = lite sikkert spill

Greit å vite hva du legger i det :)

Jeg spiller ut fra at 1 unit er ca 1 prosent av spillkonto. Hvor sikkert et spill er bryr jeg meg ikke så mye om, men tenker heller på hvor "feil" oddsen er etter mine beregninger. Anser jeg sjansen i en gitt kamp for hjemmeseier til 50% og en bookie tilbyr 2.80 i odds på spillet vil unitsinnsatsen bli høy. Blir jeg tilbudt 2.20 på samme spill, er det fortsatt spillbart, men med en lavere unitsinsats.

Posten med spill for i dag er oppdatert med spill i Ull/kisa vs Mjøndalen og Alta vs Fredrikstad

Lykke til!!

Alta leverer hjemme til bra odds og Mjøndalen vinner også. De var også alene med keeper rett før slutt og kunne fort ha dekket handicap. Ranheim leverer bra i Tromsø, men får et mål i mot når et skudd skifter retning. Ranheim har noen ville kontringsmuligheter på slutten, men det ville seg ikke.

Uansett er vi tilbake på pluss i regnskapet igjen:cool:

Regnskap oppdatert:
Ut: 73 units
I spill: 0 units
Inn: 74.24 units
over/underskudd: + 1,24 units
Tilbakebetalings% : 101.7

Runde 7 i 1. Divisjon

Kamp:
Ranheim vs Fredrikstad
Søndag 11/5 klokken 18.00
Spill: ranheim til 2.15 hos betsafe (6units)
Spill: ranheim -1 til 4.25 hos betsafe (3 units)

Ranheim har ikke hatt en god start på årets sesong og er under nedrykksstreken etter 6 runder. Spillet har kommet seg i de siste kampene og 2-0 hjemme mot HamKam, 1-1 borte mot Tromsø og 6-2 hjemme mot Levanger i cupen på torsdag. Er et lag i bedring som har troen på det de holder på med nå og som nok vil plukke en del poeng fremover.

Fredrikstad startet ok, med har en synkende kurve. Har ikke scoret mål på de 4 siste kampene og tapt 3 av dem 1-0. Både kristiansund, alta og Follo i cupen har slått dem, mens de klarte 0-0 hjemme mot bunnlaget ullkisa.

Ranheim har bra tak på fredrikstad og slo dem 3-0 hjemme i fjor. Ranheim har ikke tapt mot fredrikstad på 4 møter siden 2010. Jeg mener 2.15 er bra odds på hjemmeseieren, og så lenge fredrikstad scorer så lite kan seieren for bli med 2+

Kamp:
Bærum vs Kristiansund
Søndag 11/5 klokken 18.00
Spill: over 3.5 mål til 2.31 hos betsafe ( 4 units)

2 lag som kan ha meget gode dager fremover, men som også kan glippe noe bakover. Kristiansund særlig i målkamper i det siste med 3-3 borte mot Strømmen og 4-1 hjemme mot Hønefoss.

Satser på målfest i Bærum til bra odds..

Regnskap oppdatert:
Ut: 86 units
I spill: 13 units
Inn: 74.24 units
over/underskudd: + 1,24 units
Tilbakebetalings% : 101.7

Redigert:
Ranheim leverer strålende og vinner 4-1 i dag, mens det desverre bare blir 3 mål i Bærum. Uansett 12.65 units i pluss i dag så godt fornøyd med det.

Regnskap oppdatert:
Ut: 86 units
Inn: 99.89 units
over/underskudd: + 13.89 units
Tilbakebetalings% : 116

I morra er det 16. Mai. Endelig tid for fotballens festdag og det er mange spennende oppgjør i 8. runde i 1. Divisjon.

Kamp:
Alta vs Strømmen
Fredag 16. mai klokken 16.00
Spill: Alta til 2.05 hos nordicbet ( 5 units)
Spill 2: Alta -1 til 3.50 hos nordicbet (4 units)

Alta hjemme i finnmarkshallen skrev jeg om sist hjemmekamp da de slo Fredrikstad. Og det har ikke blitt lettere å vinne her på 2 uker.
Hjemme har de 2-1-0 så langt der de har slått Kristiansund 3-0 og Fredrikstad 1-0. så ble det 2-2 i kampen mot Sandefjord. Spiss Vegard Bråten ligaens toppscorer med 6 mål på 7 kamper.

Strømmen ligger plassen bak Alta på tabellen og har 9 poeng på 7 kamper. Borte har de 0-1-2 med tap mot Tromsdalen og Mjøndalen og en sterk uavgjort mot Hødd. De har på bortebane scoret 2 og sluppet inn 7.

Strømmen har et brukbart tak på Alta i hallen, men denne tror jeg Alta vinner, og finner Vegard Bråten først målet kan de godt vinne med handicap

Kamp:
Fredrikstad vs Nest Sotra
Fredag 16. Mai klokken 18.00
Spill: Nest Sotra til 4.15 hos betsafe (4 units)

Fredrikstad har skuffet veldig denne sesongen og ligger på nedrykksplass med 7 poeng på 7 kamper. bare 1 poeng er tatt på de siste 4 kampene i serien og de tapte i tillegg 0-1 i cupen for Follo. Jeg så den siste kampen mot Ranheim og der klappet de sammen når Ranheim scorte det første målet. Hjemme har det blitt 3 poeng på 3 kamper, der de tapte for Tromsø, slo Hødd og spillte 0-0 mot ull/kisa. Ser dødt og livløst ut hos Fredrikstad og det er nok stor misnøye i byen.

Nest Sotra er i en helt annen situasjon. De har over dobbelt så mange poeng som FFK og ligger på 3. plass med 5-0-2 totalt. Borte har de 2-0-1 der de har slått Ranheim og Hønefoss og tapt mot Bærum. Spiller med masse entusiasme og glede og slo sist Tromsø på hjemmebane. Boblen som Nest Sotra lever i kommer helt sikkert til å sprekke utover i sesongen engang, men det er vanskelig å si når den sprekker. Sånn som FFK spiller i øyeblikket, mener jeg uansett at oddsen er for god på Nest Sotra og setter noen units på det.

Kamp:
HamKam vs Mjøndalen
Fredag 16. Mai klokken 20.05
Spill:Mjøndalen seier til 2.20 hos betsafe ( 5 units)
Spill: Mjøndalen -1 til 4.15 hos betsafe/nordicbet (3 units)

Bunn mot topp på Hamar i morra. Hamkam har fått en grusom start på sesongen og ligger helt sist med 1 poeng på 7 kamper. De har scoret stusselige 2 mål denne sesongen, begge på bortebane. Hjemme har det blitt 0-1 mot Hødd, 0-0 mot Kristiansund og 0-2 mot bryne. Lite nytt siden sist på hamar og ser lite tegn til bedring.

Mjøndalen har startet veldig bra og har bare et feilskjær i hjemmekampen mot Hødd. 2-1-0 på bortebane så langt, begge seire med 1 mål. Hjemme har det vært mer målfest og de har scoret 12 på 4 hjemmekamper.

Tradisjonelt jevnt mellom disse 2, men formkurvene har vært veldig forskjellig siden i fjor. Ulykkene har stått i kø på Hamar, mens flyten har kommet til Mjøndalen. Ser på Mjøndalen som store favoritter her, og de kan meget godt vinne med handicap

Regnskap oppdatert:
Ut: 107 units
I spill: 21 units
Inn: 99.89 units
over/underskudd: + 13.89 units
Tilbakebetalings% : 116

Redigert:
Ble ingen god 16. mai. Alta feilet stygt hjemme, langskuddet med NestSotra gikk ikke veien og når HamKam reduserer til 1-2 etter 96 minutter røyk muligheten til overskudd. 21 units ut, og bare 11 inn gir ikke overskudd. Nye muligheter på mandag og tirsdag i runde 9 av 1. divisjon.

Regnskap oppdatert:
Ut: 107 units
Inn: 110.89 units
over/underskudd: + 3.89 units
Tilbakebetalings% : 103.7

Nye muligheter i 1. divisjon i dag. Synes det er mange vanskelige kamper og mye som er usikkert. Velger derfor å sette alt på ett kort i dag.

Spill:
Ranheim vs Hødd
Tirsdag 20.Mai klokken 19.00
Spill: Ranheim scorer over 1.5 mål til 1.90 hos Nordicbet (6 units)
Spill: Ranheim vinner til 2.02 hos Nordicbet (5 units)
Spill Ranheim -1 til 3.55 hos Nordicbet (3 units)

Ranheim har funnet litt tilbake til den vante vårformen fra tidligere år etter en dårlig start. På hjemmebane har de spilt gode kamper med unntak av 1. omgangen i åpningen mot Nest Sotra. De har produsert masse sjanser, men de første 2 kampene ville ballen ikke i mål. Nå har de scoret 10 på de siste 4 i serien og 6 på de 2 siste hjemme. Sist mot Kristiansund ble det 2 mål på direkte frispark og en kontring.
Asgeir Snekvik har kommet i scoringsform og har scoret 4 på de siste 4 kampene og viktig for Ranheim at fjorårets toppscorer i 1. divisjon Jo Sondre Aas fikk sitt 1. seriemål for sesongen på 16. mai. Ranheims forsvarere har også blitt målfarlige i år, og 5 av 12 mål er produsert av backrekka.

Hødd har hatt en bra start på sesongen og uvant til dem å være tatt flere poeng borte fra Høddvoll enn hjemme. Har blant annet en sterk 3-1 seier borte mot Mjøndalen. De har sluppet inn 2 mål borte mot Fredrikstad og borte mot Bryne i år.

Ingen karantener til noen av lagene. Normalt jevne og tette oppgjør mellom disse 2, Ranheim har vunnet de 2 siste på Høddvoll, mens de 2 siste på Ranheim har endt uavgjort. Ranheim slo Hødd 3-0 i treningskamp på La Manga i vinter. Ranheim har funnet noe i spillet sitt i de siste kamper som gjør at de ser farlige ut fremover, og de scorer bra på dødball for tiden. Ranheim bør kunne score over 1.5 i denne og oddsen synes jeg er god og skal passe godt opp mot Hødd. 3-1 ?

Lykke til!!

Det nærmer seg VM, vil vi ha oddstips på VM gående her eller skal vi lage en ny tråd til dette?

Jeg vil nok være mye mer aktiv her under engelsk fotball og VM hvertfall :)

Det nærmer seg VM, vil vi ha oddstips på VM gående her eller skal vi lage en ny tråd til dette?

Jeg vil nok være mye mer aktiv her under engelsk fotball og VM hvertfall :)

Sett gjerne tips på VM her. Jo mer aktiv denne tråden blir jo bedre er det!!

Ranheim med masse sjanser mot Hødd i dag. Smeller desverre ballen i stolpene 3 ganger og vinner bare 1-0. Da ender dagen med et lite minus. Så nært så nært, men det hjelper lite.. nye muligheter til helga!!