Da har jeg fått meg en egen oversikt over ur i hus. Se Klokkeskapet i signaturen.
Ikke helt oppdatert enda, men jobber med saken
Ikke helt oppdatert enda, men jobber med saken
På min iphone vises signatur når jeg leser liggende. ..dvs når telefonen er liggende..
Må bytte telefon jeg daPå min iphone vises signatur når jeg leser liggende. ..dvs når telefonen er liggende..
Hehe, godt spørsmål. Tar tid detteSkjer det noe her? Har du flippet deg til en 5711? @OldemorsPiquet
Hehe, godt spørsmål. Tar tid dette
Ja, der kan du se. Etter din post, som jeg først anså som dårlig humor - for deretter å tenke "jaja, jeg kan jo google det for å sjekke" - fant jeg en side som helt korrekt referer til nettopp den faktiske formen på en pai-form ("Pie pan"). Godt å få snakket om det!
Ja, der kan du se. Etter din post, som jeg først anså som dårlig humor - for deretter å tenke "jaja, jeg kan jo google det for å sjekke" - fant jeg en side som helt korrekt referer til nettopp den faktiske formen på en pai-form ("Pie pan"). Godt å få snakket om det!
PS: Er det noe jeg kan gjøre med glasset på min Constellation SELV, eller MÅ jeg sende avgårde for å den til å skinne skikkelig? Skulle gjerne gnikket og gnudd litt på den "bare", om mulig?
PS: Er det noe jeg kan gjøre med glasset på min Constellation SELV, eller MÅ jeg sende avgårde for å den til å skinne skikkelig? Skulle gjerne gnikket og gnudd litt på den "bare", om mulig?
Vis vedlegg 76766 Sitrap per 27.01.2018.
Mange av dere kommer antakeligvis til å få helt rett hva angår realismen i å "bytte seg fra fant til klokkekonge". Samtidig må jeg få lov til å si at jeg gradvis får meg en bedre og bedre liten samling, der det går i vintage generelt, og Omega spesielt. Per i dag består samlingen av ca 20+ Omega-klokker som er anskaffet over et drøyt års tid. Mange av disse er kjøpt billig, og planen nå er at de skal få en liten overhaling slik at de kan pryde klokkeboksen i større grad enn de gjør akkurat nå.
Tilbake til prosjektet og "holy grails" som det snakkes så mye om her inne; det er ikke mange måneder siden jeg absolutt ikke skulle ha en Rolex. Jeg syntes rett og slett det var for mange som har det, og at det derfor var litt turnoff. De siste månedene har likevel Rolex vokst litt på meg. Et av de søkene jeg har skrevet flest ganger på nett i det siste er "Rolex gilt dial". OMG. Pepsi GMT Gilt Dial f.eks. er jo noe av det råeste....gjerne med en frekk reim/strap av noe slag.
Jeg har altså ikke kjøpt meg opp til noe større å snakke om sånn enkeltvis enda - men i vintagesamlingen er blant annet 3x Omega Constellation (ulike modeller) mm.
Det siste innfallet mitt er at jeg skal forsøke å ta service på mine egne vintageklokker. Ja, faktisk. Jeg har overhodet ingen teknisk bakgrunn eller ellers annen grunn til å lykkes med dette - men jeg har en guru på telefon som har sagt han kan hjelpe meg så godt det lar seg gjøre over telefon... Jeg tenkte å skrive en egen tråd på dette/disse prosjektene av to ulike grunner; for det første som en dagbok som gjør at jeg kanskje er i stand til å gjenta prosessen flere ganger uten samme hjelp, og for det andre for at de som kan mer enn meg her inne (og dere er i klart flertall) kan kommentere og tipse underveis så jeg får best mulig resultat. Foreløpig har jeg kjøpt inn en del utstyr, og venter på enda mer.
Jeg oppretter en egen tråd så snart jeg får tid! Noen som er interessert i å følge med på det sidesporet?
Ikke for å være frekk eller noe, men om du har null erfaring fra urmakerarbeid fra tidligere, hadde jeg ikke begitt meg ut på å serve egne ur.. Selv om du har en urmakerkompis som kan veilede over tlf. Virker som eneste planen din er å prøve tjene raske penger på urinteressen, og med det signalet utad her på forumet tror jeg ikke så mange ser seg så villig til å være behjelpelig eller engasjert i hva du driver med. Justmy2cents.