OMEGA Planet Ocean GMT

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Rykter på WUS sier at dette er autentiske bilder.

Ser flott ut forfra, men tykkelsen da mann! Men gleder meg til å se den i levende live :)

POGMT1_zps29f5d1b6.jpg

POGMT2_zpse55ff093.jpg

Var noe som ikke stemte helt der. Ved første øyekast ser fonten på bezelringen for blass ut.
Jeg er vant til og foretrekker at disse tallene er med ekstra fete typer.

Kan det være at den ser så tykk ut fordi det er en 42mm? Det hadde vært noe det :)

Hvorfor er ikke He ventilen borte når dykkerbezelen er borte. Håper ikke bildene er ekte.

Det er arbeidstegninger fra Omega som har kommet på avveie i følge min AD. Det er lang vei fra disse tegningene til ferdig produsert ur...

Uff da......

Håper dette bare er på brainstorming nivå. Skal de gå i disse baner, må de dessverre se over skulderen til storebror Rolex. De har fått det til med Sub og GMT'en sin.

Når jeg så profilen ble jeg minnet om denne :p

[video=youtube;B_AJsPM2s0o]http://www.youtube.com/watch?v=B_AJsPM2s0o[/video]

Å lage om en dykkerklokke til en GMT, og dermed miste dykkerbezelen blir litt å falle mellom to stoler etter min mening. Verken fugl eller fisk liksom.

I forhold til at Omega har utviklet et co-axial caliber med GMT komplikasjon, så langt brukt i AT modellen, skal vi ikke se bort i fra at dette er en modell Omega kan tenke seg å produsere. Hva man synes om klokken på tegningene og høyden er jo en annen ting...:p

I forhold til at Omega har utviklet et co-axial caliber med GMT komplikasjon, så langt brukt i AT modellen, skal vi ikke se bort i fra at dette er en modell Omega kan tenke seg å produsere. Hva man synes om klokken på tegningene og høyden er jo en annen ting...:p
Regner med at denne modellen er vesentlig tynnere enn PO'en på bildene her? Ser ingen grunn til å ha en tykk kasse med mindre det er for å få plass til urverket, eller en dybderating ut av en annen verden tilsvarende Rolex DSSD.

Tykkelsen og heliumventilen er no-go for meg.

Den ser litt tykk ut på disse enkeltbildene, men jeg mistenker at de lyver litt. Og en eventuell produksjonsmodell tror jeg uansett ikke vil oppfattes like tykk. Håper i tillegg at det er bildene som lyver, og at de ikke planelgger å starte med nedfelte markeringer på bezelen.

Uansett er dette spennende! :)

Redigert:
Den ser litt tykk ut på disse enkeltbildene, men jeg mistenker at de lyver litt. Og en eventuell produksjonsmodell tror jeg uansett ikke vil oppfattes like tykk. Håper i tillegg at det er bildene som lyver, og at de ikke planelgger å starte med nedfelte markeringer på bezelen.

Uansett er dette spennende! :)

Enig - håper og tror at en GMT-modul ikke gjør cal 8500 tykkere enn det er i dag :)

Gleder meg til å se den. OMEGA har gjort mye rett de siste årene IMHO :eek:

Regner med at denne modellen er vesentlig tynnere enn PO'en på bildene her? Ser ingen grunn til å ha en tykk kasse med mindre det er for å få plass til urverket, eller en dybderating ut av en annen verden tilsvarende Rolex DSSD.

Tykkelsen og heliumventilen er no-go for meg.

Nja.. AT GMT (caliber 8605) kassen har en størrelse på 43 x 14mm, så den er relativt høy til å "bare" være 150m WR og en PO GMT vil med 600m WR og allerede høy kasse få enda noen mm vil jeg tro.. De nye caliberene til Omega er veldig tykke, og dette er noe de sliter med kontra andre produsenter synes jeg. De nye modellen deres, spesielt i PO serien blir litt for høye etter min smak og det går litt ut over komforten og dørkarm treff imo. Man ser også at AT modellen har blitt en del høyere og de er i øvre siktet av hvor høy en vanlig/ikke dykker bør være, og det er fordi deres co-axial verk har den størrelsen de har...

Breaking news

23230442203001-20.png

HOT imho.

Men noen finner sikkert noe å klage på ;)

Edit: Størrelsen er angivelig 43,5 mm :)

Redigert:
Helt forferdelig spør du meg, både funksjons- og utseendemessig. Men igjen kommer det vel ikke som noen overraskelse at Omega presenterer et slikt ur.

Redigert:
43,5mm -ny size.

Tykkelsen ser foreløpig ok ut :)

1042320d1365601166-last-omega-releases-po-gmt-23230442203001-60.jpg

Se det, se det. Endelig en klokke som verdens få metningsdykkere kan få bruk for. For ordens skyld - jeg er ikke metningsdykker :D

Dykker bezelen har jo strengt tatt ikke metningsdykkere bruk for. Et ur som både har heliums ventil, GMT funksjon, høy trykk rating og en lett lesbar skive er en annen historie. Her ser vi en ekte tool watch. Kansje blir dette fremtidens chamber dweller.

Om den estetisk faller i smak for hvermannsen er jo en annen ting. Den manuelle heliums ventilen er en av de tingene som jeg ikke setter så stor pris på. Kansje Omega vet noe om heliums ventiler som ikke Rolex kjenner til?

Frode.

Det kan vel ikke være noe patentrelatert? Rolex' heliumsventilpatent må da være utgått for lenge siden, så vidt jeg forstår? Eventuelt liker bare Omega å vise fram sin heliumsikkerhet.

HeV er nok et designelement. Både på Rolex SD og Omega PO er dette en gimmick uten praktisk funksjon.

Helson mfl. har for øvrig HeV i sine klokker...gimmick :)