Omega PO vs IWC Aquatimer

Medlem
29. juni 2013
Sted
Asker
Ufattelig stille på jobben under disse tropedagene, så benytter anledningen til litt surfing på tidssonen. Vurderer en "rough" dykker som kan brukes på tøffere oppdrag der PAMen blir liggende hjemme. Vurderte flere år Planet Ocean som neste klokke før jeg ble introdusert for Panerai. Gikk i 15 år med samme Omega Seamaster Professional som nå trenger service. Det jeg nå tenker på er om jeg fortsatt skal ha fokus på PO eller bevege meg mot en eventuell realitetsbehandling i retning IWC Aquatimer. Er dog ikke kjent med IWC's anerkjennelse i annenhåndsmarkedet samt den generelle kvaliteten og tilgjengeligheten i forhold til service og deler. Antar det skal en del til å slå Omega på det området.

Kom gjerne med innspill!

Redigert:
Jeg hadde valgt IWCen, lett. Synes det er en tøffere diver, så klarer jeg ikke viserene på PO :)

Jeg digger begge og kunde gjerne tenkt meg begge i en verden hvor budsjett ikke spiller inn, så her trår du vel uansett ikke feil.
Tenker du annenhåndsverdi så er vel kanhende PO noe tryggere, men kjøper du brukt IWC så har noen annen tatt det tapet.

Personlig hadde jeg gått for IWC'en rett og slett fordi den er hakket mer spennende og uvanlig. Tror uansett det er vanskelig å trå feil her :)

Bare kjøp deg sub, så slipper du havne i dilemma mellom to klokker

Konstruktivt.

SKILLE

Mange her inne ville nok valgt PO`n, men akkurat her hadde jeg valgt IWC`n. Den er mer spennende, har et penere utseende etter min mening, og en utrolig pen bezel. At det er ETA får du bare leve med. Hvis den ikke er solgt ligger det vel en inne på K/S nå også?

Husk; Gummi, ikke lenke! :)

Edit: http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/iwc-aquatimer-2000-3568-a-23795/ Solgt. :(

Redigert:
Jeg har verken hatt PO eller Aquatimer, men jeg har hatt både Omega og IWC som er nogen lunde tilsvarende. Min personlige mening, og dermed høyst subjektive, er at IWC'en har en noe høyere finish og kvalitetsfølelse. Nevnte Aquatimer på gummi er veldig tøff.

Jeg har verken hatt PO eller Aquatimer, men jeg har hatt både Omega og IWC som er nogen lunde tilsvarende. Min personlige mening, og dermed høyst subjektive, er at IWC'en har en noe høyere finish og kvalitetsfølelse. Nevnte Aquatimer på gummi er veldig tøff.

Hmmmm....
Jeg har helt omvendt erfaring. Hadde en Portoguese Chrono med sylskarpe kanter og oppstikkende tråd fra crocoreim som gjorde at jeg blødde:mad:

Jeg hadde nok gått for PO- men da foretrekker jeg utgavene med 2500-verket som ikke gjør klokken så høy og tung.

Hmmmm....
Jeg har helt omvendt erfaring. Hadde en Portoguese Chrono med sylskarpe kanter og oppstikkende tråd fra crocoreim som gjorde at jeg blødde:mad:

Jeg hadde nok gått for PO- men da foretrekker jeg utgavene med 2500-verket som ikke gjør klokken så høy og tung.

Da skjønner jeg skepsisen din. Ettersom begge produsentene har et høyt årlig produksjonstall, må en vel dessverre regne med noen mandagseksemplarer. Jeg hadde selv en Omega med trøblete clasp-mekanisme.

Konstruktivt.

SKILLE

Mange her inne ville nok valgt PO`n, men akkurat her hadde jeg valgt IWC`n. Den er mer spennende, har et penere utseende etter min mening, og en utrolig pen bezel. At det er ETA får du bare leve med. Hvis den ikke er solgt ligger det vel en inne på K/S nå også?

Husk; Gummi, ikke lenke! :)

Edit: http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/iwc-aquatimer-2000-3568-a-23795/ Solgt. :(

Denne kommentaren er vel obligatorisk i samtlige tråder? :eek:

Though choice bro, hadde nok gått for PO :)

DSC_0093_zpsbcebe45d.jpg
[/URL][/IMG]

Bare kjøp deg sub, så slipper du havne i dilemma mellom to klokker

Så den komme. Hadde en sub i tyveårene, men solgte den til fordel for en rimeligere Seamaster da jeg synes det var litt klysete med Rolex i den alderen. Sub er vel som å sette pengene i banken. Men er den "rough enough"? :rolleyes:

Basert på meget lite konstruktivt..: IWC, PO er flott men aquatimeren er hakket mer spennende ;)

Hvis du er litt "gal"

Redigert: