OMEGA Seamaster 300 Master Co-Axial 2014

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Den sniker seg inn på listen gitt :mrgreen:

Jeg kan godt like at den er forholdsvis slank.

Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-20.jpg


Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-15.jpg


Omega Seamaster 300 Master Co-Axial Watch Hands-On | aBlogtoWatch
 
Hvor har du det fra?

Anyways...
Jeg synes uansett at OMEGA har truffet blink med disse og kan ikke vente til å prøve dem på lanken. :cool:

Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-39.jpg


Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-35.jpg
 
Her.

Jeg synes også at de er fine, og lar meg ikke affisere av en del av valgene som andre ser ut til å irritere seg over (polerte senterledd, fake patina, viserne), men for meg blir nok dealbreakeren prisen. 5000 EUR pluss moms gjør nok at jeg heller ser på en Rolex - eller en Tudor Blue Bay og masse penger mellom.
 
Jeg ser at Planet Ocean med 2500-verk (i 42mm) er 14,5mm. Så den nye er altså 0,15mm høyere. Ikke mye å snakke om imho.

Den er altså mindre enn 2 mm tykkere enn en Sub 116610 (som er 12,7mm høy).
 
Flott klokke, spesielt likte jeg det siste bildet du la ut.

Kassen fremstår som slank og elegant (ovenfra altså), den ser umiddelbart ut til å ha lang avstand lug-til-lug. Side om side med dagens PO ser jeg at det tydeligvis er en optisk illusjon, the magic of straight lugs :)

seamaster300.png


23230422101001-20.png


(EDIT: På forhåndvisningen kom bildene side om side :) )
 
Her.

Jeg synes også at de er fine, og lar meg ikke affisere av en del av valgene som andre ser ut til å irritere seg over (polerte senterledd, fake patina, viserne), men for meg blir nok dealbreakeren prisen. 5000 EUR pluss moms gjør nok at jeg heller ser på en Rolex - eller en Tudor Blue Bay og masse penger mellom.

Jeg er enig i at 5K.Euro før moms vil bli mye, men når man ser urverkets performanse, Rolex må jobbe litt på saken med sin Sub for å bli bedre der etter min mening... Først og fremst noen kulelagger på rotors aksling hadde vært smart og hadde forlenget levetiden av delene der.
Om Omega: De siste Co-axial escapements i 3 etasjer gir mye stabilitet på energi fordeling og hele silicon opplegg som tåler 15000 Gauss er ikke noen små oppnåelse eller.
For min del, 41mm er rett under min 42mm grense og det gjør meg ikke særlig glad egentlig:mad:
 
Har aldri hatt sansen for polerte midtledd men søte jesus så riktig det ser ut på denne! Var veldig skeptisk til faketina, men denne håper jeg virkelig jeg får gleden av å eie en gang!
 
Jeg er superspent på hva denne kommer til å koste når potettillegget er lagt på. Syns den er helt utrolig fin i gull og, men tror det blir å sikte litt høyt for meg. I SS er den en helt soleklar kandidat.

Og jeg registrerer at veldig mange misliker "fake patina", som de kaller det. Men med moderne lume-maling som ikke patineres er det jo eneste måte å få den looken på. Jeg velger å se det som "en pen farge på markørene", snarere enn fake noe som helst.
 
Den ser litt gammel dags ut.... 8-/
Jeg husker ikke nummer, men modellen før den Klassiske Bond...

:cool:
 
Den i gull var fin, men vet ikke helt om jeg liker de viserne; spesielt det at det er arrow på bare den ene. slik sett er nye PO bedre synes jeg.

I stål synes jeg det blir helt feil med "patinerte" indekser...de ser bare "skitne" eller gamle ut.
 
Jeg liker:
  • Skiven
  • Viserene
  • Bezel ringen

Jeg liker IKKE:
  • Lugsene
  • Lenken
  • Kronen

En NO-Sub eller en SM300 til omtrent samme pris?
Verdens enkleste valg - NO-Sub!!!

Men i hele tatt det å kjøpe et daglig ur uten dato, er for meg meningsløst.
 
Jeg var innom Protid på Sandvika Storsenter tidligere i uka, der sa de at den kommer til å koste ca 50K og bør være tilgjengelig i september en gang.
 
Men i hele tatt det å kjøpe et daglig ur uten dato, er for meg meningsløst.


Jeg er enig i det med dato!
Dato er veldig greit på klokken. Jeg har begynt å sette pris på rotating beazel også. Det er veldig greit å kunne "stille inn denne på et tidspunkt som du skal huske". På chronografer gjør sekundviseren samme misjon. Da er det også hyggen med å stille inn tidspunktet!

Dette er ting som jeg anser som "nødvendig utstyr" på klokken.

:cool:
 
Jeg liker den, ferdig arbeid.
Har egentlig ikke så mye sansen for gull, men denne var bare lekker.
Prisen på 41K er vel det vi har forventet gitt alt det som skjer med Omega.
Og, det blir som alltid veldig vanskelig å sammenlikne så lenge smaken er som baken og reklamens makt er stor.

Blinkskudd fra Omega :cool:
 
Det er kjent og erkjent overalt på internet, alle forums diskusjon og valger at "vintage" klokker eller "vintage revivals" og spesielt disse med en blanding av trekant og arabisk nummer/indekser er often forstrukket uten dato på tallskive.
-Longines Legend diver- er den som først og fremst pekker seg ut her på TS i denne tilfelle på popularitet: Og faktisk overalt også...
Omega følger bare -trenden- "dere" dikterer...
Disse som vil ha dato er egentlig ikke i majoritet.